Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: Dina İslam
Danışman: İrfan Cenk Yay
Özet:
Bu
tezin amacı, Gloria Anzaldua’nın Borderlands/ La Frontera: The New Mestiza,
Alice Walker’ın The Color Purple, ve Joyce Carol Oates’ın Black Girl, White
Girl başlıklı eserlerinin, Sömürgecilik Sonrası Feminist Kuram ve Travma
kuramları ışığında bir okuması yapılarak, adı geçen eserlerin ortak bir tema
olarak ele alınan bireysel ve/veya kolektif bir biçimde tecrübe edilen
‘’Travma’’ olgusunu incelemektir. Bu eserlerdeki başkarakterler tarafından, 1-)
travmanın yüzleşilerek tanımlanması, 2-) travmanın yeniden yapılandırılması,
3-) travma ile uzlaşma şeklinde üç aşama
ile tecrübe edilen travmanın, yeni bir kimlik yapılandırılma sürecindeki etkisini
belirlemek için bir yakın okuma yapılacaktır. Sonuç olarak, travmanın ilk
aşamasında nesne konumunda bulunan bu başkarakterlerin, süreç tamamlandığında
nasıl bir ses sahibi olan öznelere dönüştüğü izlenecektir.