Agustin Barrios’un Eserlerı̇nı̇n Müzı̇kal Özellı̇klerı̇ Ve Bestecı̇nı̇n Kı̇şı̇sel İcra Yöntemlerı̇nı̇n İncelenmesı̇


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Halil Levent Sili

Danışman: Dilara Gözde Araz

Özet:

ÖZ

Bu çalışmada en önemli klasik gitar bestecilerinden biri ve aynı zamanda bir virtüöz olan Agustin Mangore Barrios’un hem müziği, hem de icracılığı incelenmiştir.

Çalışmanın ilk bölümünde kısaca Barrios’un hayatı anlatılmıştır. İkinci bölüm sanatçının müziği üzerinedir. Konuyu daha iyi inceleyebilmek için o dönemde dünyadaki ve kendi bölgesindeki müziğe de değinilmiştir. Ardından müzikal anlayışına örnek olarak La Catedral, Una Limosna por el Amor de Dios ve Vals Op. 8 No. 3 eserleri incelenmiştir.

Son bölümde ise Barrios’un icracılığı üzerinde durulmuştur. Bunu yaparken döneminin icra anlayışı, kendisinden sonra müziğinin yorumlanışı, repertuvarı ve kayıtları göz önüne alınmış, özellikle kendi bıraktığı kayıtlar üzerine odaklanılmıştır. Örnek olması ve icracılığını daha iyi anlamak için icra ettiği çeşitli eserler incelenirken kendi besteleri yanında kendisine ait olmayan eserler de seçilmiştir. Bu eserler Johann Sebastian Bach ve Fernando Sor’un besteleri, Francisco Tarrega’nın Capricho Arabe isimli eseri ve Barrios’un Maxixe, Un Sueño en la Floresta, Vals Op. 8 No. 3 eserleri ile La Catedral isimli eserinin Andante Religioso ve Allegro Solomne bölümleridir.

Anahtar Kelimeler: Agustin Barrios Mangore, Klasik Gitar, La Catedral, Preludio Saudade, Andante Religioso, Allegro Solomne, Una Limosna por el Amor de Dios, Vals Op. 8 No. 3, Maxixe, Un Sueño en la Floresta