Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü, Türkiye
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Şeyma Çiçek
Danışman: Başak Işıl Alpar
Özet:
Ekonomik ve sosyal kalkınma, çağın gerektirdiği insan gücü donanımı üzerinden şekillenmektedir. Eğitim ve iş imkanlarının dijital dönüşüme uygun şekilde gelişimi ise giderek daha fazla önem arz etmektedir. Nitekim iş piyasalarındaki kronik işsizlik ve üretimde verimsizliğin sebeplerinden sayılan eğitim-iş uyuşmazlığı ve kişisel yetkinliklerin yetersizliği, dijitalleşen dünyada daha fazla eşitsizlik ve yoksulluğa sebep olabilir.
Diğer yandan dijitalleşme ve iletişim teknolojilerinin gelişimi sayesinde kendi kendine öğrenme imkanları da gelişip yaygınlaşmakta; eğitim formal düzlemden ve sabit müfredattan bağımsızlaşarak informal ve yaygın hale bürünmektedir. Böylece kendi kendine öğrenme yöntemleri ile kişisel yetkinliklerini arttıran bireylerin toplumda ihtiyaç duyulan işlere erişimi ulusal ve uluslararası düzlemde genişlemektedir. Dijital topluma uyum sürecinde sürdürülebilir eğitim-istihdam dengesinin kurulabilmesi için yeni öğrenme imkanları yenilikçi ve gelişime açık bir saha olarak yer almaktadır. Bu tezin amacı, eğitimin ve istihdamın dijitalleşme sürecindeki dönüşümünü yeni öğrenme imkanları çerçevesinde tartışmak ve ikincil veriler üzerinden istihdamdaki değişimin analizini yapmaktır.