HAFIZLIK ÖĞRETİCİLERİNİN MESLEKİ YETERLİLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA (İSTANBUL ÖRNEĞİ)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölüm, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ümran Ekinci

Danışman: Mustafa İsmail Bağdatlı

Özet:

Bu araştırmanın temel amacı Diyanet İşleri Başkanlığının Kur’an kursu öğreticileri, dolayısıyla hafızlık öğreticileri için belirlemiş olduğu mesleki yeterlilikleri incelemek ve seçilen çalışma grubu üzerinden hafızlık öğreticilerinin söz konusu yeterlikler hakkında kendileri ile ilgili değerlendirmelerini ayrıntılı bir şekilde ortaya koymaktır. Bu nedenle araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği tercih edilmiştir. İstanbul ilinin 13 farklı semtinden toplam 25 katılımcı ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada, hafızlık öğreticilerinin meslekleri ile ilgili tanımlamalarına, bu mesleği tercih etme nedenlerine, mesleki memnuniyet durumlarına, kendilerinden beklenen yeterliliklerden haberdar olma durumlarına, bu yeterlilikler hakkındaki görüşlerine, bu yeterlilikler hakkında kendileri ile ilgili değerlendirmelerine, kendilerini yeterli/yetersiz olarak değerlendirdikleri alanlara, mesleki açıdan kendilerini geliştirme çabalarına, hafızlık dışında ilgi duydukları alanlara, eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunlara ve hafızlık eğitiminde kaliteyi arttıracağını düşündükleri düzenlemelere ilişkin bulgular yer almaktadır.
Anahtar Kelimeler: Hafızlık, Hafızlık Öğreticiliği, Mesleki Yeterlilik