Yiyecek içecek işletmelerinin pazarlanmasında sosyal medyadaki tüketici yorumlarının değerlendirilmesi: İstanbul örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Nariman ZEYNALOV

Danışman: Şehnaz Demirkol

Özet:

Bu tez çalışmasının amacı, İstanbul'da yer alan lüks restoranların (fine dining restaurants) çevrimiçi değerlendirme platformu olan TripAdvisor'da yer alan müşteri yorumlarının değerlendirilmesi yoluyla mevcut durum analizinin yapılması ve etkin bir pazarlama stratejisinin oluşturulması noktasında elde edilen sonuçların güncel pazarlama karması elemanları açısından değerlendirilmesidir. Bu amaçla, adı geçen dijital platformda müşteri yorumları neticesinde ilk on sırada yer alan işletmelerle ilgili toplam 449 müşteri yorumu incelenmiştir. Buradan elde edilen veriler doğrultusunda SWOT analizi yöntemiyle bu sınıfta yer alan işletmelerin mevcut durumu belirlenmiş ve elde edilen sonuçlar güncel pazarlama karması elemanları perspektifiyle değerlendirilmiştir. Çalışma çerçevesinde; yiyecek içecek işletmelerinin gelişimi ve temel dinamikleri ve bu alandaki pazarlama faaliyetlerinin önemi ve etkinliği, gelişen yeni iletişim teknolojileriyle birlikte pazarlamanın dijitalleşmesi ve bu kapsamda sosyal medya pazarlaması ve yiyecek içecek işletmelerindeki etkileri ele alınmıştır. Çalışmanın son aşamasında ise müşteri yorumları doğrultusunda lüks restoranlar sınıfının mevcut durum analizi yapılmış ve ulaşılan sonuçlar güncel pazarlama karması elemanları açısından değerlendirilmiştir.