Dr. Öğr. Üyesi Diren BULUT


İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Pazarlama Ana Bilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Ekonomi Ve İş, İşletme


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İşletme, Pazarlama

E-posta: dbulut@istanbul.edu.tr
İş Telefonu: +90 212 473 7070 Dahili: 18269
Fax Telefonu: +90 212 590 4000
Web: http://aves.istanbul.edu.tr/dbulut/
Ofis: İşletme Fakültesi Pazarlama ABD Kat:1
Posta Adresi: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Pazarlama ABD Kat:1 Avcılar Kampüsü 34320 Avcılar/İstanbul

Metrikler

Yayın

41

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

34

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

50

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

193

H-İndeks (Scholar)

6

Atıf (Diğer Toplam)

11

Proje

6

Tez Danışmanlığı

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2005 - 2012

2005 - 2012

Doktora

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme- Pazarlama, Türkiye

2002 - 2005

2002 - 2005

Yüksek Lisans

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme- Pazarlama, Türkiye

1998 - 2002

1998 - 2002

Lisans

İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme (İngilizce İşletme), Türkiye

Yaptığı Tezler

2012

2012

Doktora

Marka Sadakatinde Marka Topluluklarının Rolü Üzerine Bir Pilot Araştırma

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme-Pazarlama

2005

2005

Yüksek Lisans

Çocuklara Yönelik Gıda Grubu Televizyon Reklamlarında Animasyon Tekniğinin Kullanılmasının Marka Hatırlanması Üzerine Etkisi

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme-Pazarlama

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

A1 Başlangıç

A1 Başlangıç

Fransızca

B1 Orta

B1 Orta

Almanca

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

İşletme

Pazarlama

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2016 - 2018

2016 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2012 - 2016

2012 - 2016

Araştırma Görevlisi Dr.

İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2004 - 2012

2004 - 2012

Araştırma Görevlisi

İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2003 - 2004

2003 - 2004

Yönetici Adayı

Teknik Yayıncılık, Yönetici Adayı

2003 - 2003

2003 - 2003

Satış Destek

Pfizer İlaç, Satış Destek

2001 - 2002

2001 - 2002

Müşteri Temsilcisi Asistanı

Marka Reklam, Müşteri Temsilcisi Asistanı

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Advanced Qualitative Research Methods in Management

Marketing Perspectives in Management

Seminer

Qualitative Research

ADVANCED QUALITATIVE RESEARCH METHODS IN MANAGEMENT

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Endüstriyel Pazarlama

Pazarlama Stratejileri

Pazarlama Yönetimi

Marketing Strategies

Seminer

Pazarlama İletişimi

Lisans

Lisans

Pazarlamada Güncel Kavramalar

Marketing Strategies

Marketing Research

International Marketing

Principles of Marketing

Pazarlama İlkeleri

Consumer behavior

Elektronik Pazarlama

Pazarlamada Güncel Kavramlar

Marketing Communication

Customer Relationship management

Makaleler

Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (5)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2015

2015

1. Between Europe and Orient: City Branding Cases from Turkey

Bulut Yumrukaya C., BULUT D.

2nd International Branding Conference 2015, Lajeado, Brezilya, 1 - 03 Ekim 2015, ss.833-853, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

2. Analyzing Your Brand in Social Media: Web and Text Mining

BULUT D., GÜRSOY U. T., Yiğit C.

2nd International Branding Conference 2015, Lajeado, Brezilya, 1 - 03 Ekim 2015, ss.1, (Özet Bildiri)

2015

2015

3. Voluntary Simplicity Intentions over Holiday Choices

BULUT D.

CRRC Corporate Responsibility Research Conference 2015, Marsilya, Fransa, 16 - 18 Eylül 2015, ss.1, (Özet Bildiri)

2015

2015

4. Determining the main characteristics of internet addicts

Kurtulus K., Kurtulus S., Bulut D.

9th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics, IMSCI 2015, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 15 Temmuz 2015, ss.125-129, (Tam Metin Bildiri) identifier

2014

2014

5. Social Media in a dictionary format: Online Community of eksisozluk.com

BULUT D., Reinhard K.

26th IABD Annual Conference, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 12 Nisan 2014, ss.37-38, (Özet Bildiri)

2014

2014

6. Social media and the era of internet addiction

Kurtulus K., Kurtulus S., Bulut D.

8th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics, IMSCI 2014, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Temmuz 2014, ss.110-115, (Tam Metin Bildiri) identifier

2013

2013

7. Discovering The Customers See From Your Logo/Emblem: An Eye Tracking Study

Girişken Y., BULUT D.

2nd International Conference on Strategic Innovative Marketing, Prag, Çek Cumhuriyeti, 13 - 17 Eylül 2013, ss.42, (Özet Bildiri)

2013

2013

8. Remodeling the Customer Satisfaction Through Service Quality in Banking Industry with CATREG Analysis

BULUT D., ARICIGİL ÇİLAN Ç.

2nd International Conference on Strategic Innovative Marketing, Prag, Çek Cumhuriyeti, 13 - 17 Eylül 2013, ss.35, (Özet Bildiri)

2013

2013

9. CSR and Service Quality Perceptions in Airline Business and Effects on the Customer Satisfaction

BULUT D.

CRRC Corporate Responsibility Research Conference 2013, Graz, Avusturya, 11 - 13 Eylül 2013, ss.1, (Özet Bildiri)

2013

2013

10. Multiple Buying Behavior as An Indicator of Brand Loyalty: An Association Rule Application

BULUT D., GÜRSOY U. T., Kurtuluş K.

13th Industrial Conference on Data Mining ICDM 2013, New Jersey, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 21 Temmuz 2013, ss.193-204, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

11. Ethnography & Netnography in Marketing Research

BULUT D.

3rd International Conference: Quantitative and Qualitative Methodologies in the Economic & Administrative Sciences (Q.M.E.A.S 2013), Atina, Yunanistan, 23 - 24 Mayıs 2013, ss.448-551, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

12. B2C Market Segment Evaluation Using The AHP Based Simulation Approach For The Automobile Sector

Bulut D., Tolun S.

3rd International Conf. on Quantitative and Qualitative Methodologies in the Economic and Administrative Sciences, Athens, Yunanistan, 23 - 24 Mayıs 2013, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

13. From Earth to Table: A Cross Cultural Study on Wine Consumption Habits

BULUT D.

LUPCON European Marketing Conference, Almanya, 1 - 04 Ekim 2012, ss.1, (Özet Bildiri)

2009

2009

14. Consumer Perception of Fair Trade: A Cross-cultural Study

BULUT D.

CRRC Corporate Responsibility Research Conference 2009, Finlandiya, 1 - 04 Aralık 2009, ss.849-861, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

15. Corporate Social Responsibility Programs in Turkey: A Content Analysis

YÜKSEL C. A., BULUT D., TÜZÜNER V. L.

CRRC Corporate Responsibility Research Conference 2008, Birleşik Krallık, 1 - 04 Aralık 2008, ss.1-14, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2008

2008

16. Corporate Social Responsibility in Culture and Art

BULUT D., Bulut Yumrukaya C.

CRRC Corporate Responsibility Research Conference 2008, Birleşik Krallık, 1 - 04 Aralık 2008, ss.1-21, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2008

2008

17. Understanding Unethical Consumer Behavior

YÜKSEL C. A., Bulut D.

INTERNATIONA L CONFERENCE ON BUSINESS AND ECONOMY, Romanya, 1 - 04 Kasım 2008, ss.1, (Özet Bildiri)

2008

2008

18. Exploring the Differences Between Heavy and Light Users of Internet News Websites

KURTULUŞ S., KURTULUŞ K., BULUT D.

7th International Marketing Trends Congress, Venice, İtalya, 1 - 04 Şubat 2008, ss.1-25, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

19. Determining The Differences Between Private and Manufacturers’ Brand Detergent Users

YÜKSEL C. A., BULUT D.

3rd International Conference on Business, Management and Economics (ICBME), Türkiye, 1 - 04 Aralık 2007, cilt.2, ss.69-84, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

20. Determining The Differences Between Private And Manufacturers' Brand Detergent Users

YÜKSEL C. A., Bulut D.

Third International Conference on Business, Management and Economics, Türkiye, 1 - 04 Haziran 2007, ss.1, (Özet Bildiri)

2007

2007

21. The content analysis of online newspapers in Turkey and consumer perceptions

Dundar Kurtulus S., Kurtulus K., Bulut D.

International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 15 Temmuz 2007, ss.270-275, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2006

2006

22. Çocuklara Yönelik Reklamlarda Animasyon ve Hatırlama İlişkisi

KURTULUŞ S., BULUT D.

11. Ulusal Pazarlama Kongresi, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2006, ss.267-290, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Risografi: Grafik Baskıda Analogla Dijital Arasında Olasılıklar

Bulut Yumrukaya C., Bulut D. (Editör)

Duvar Kitabevi Kırtasiye ve Müz. Tük. Ürün San. Ve Tic. Ltd. Şti, İzmir, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

2. Tüketici Seçim Ödün Dengesi ve Conjoint Analizi

BULUT D.

İşletmecilikte Veri Analitiği ve Uygulamaları, ARICIGİL ÇİLAN ÇİĞDEM, Editör, Bidge Yayınları, Ankara, ss.98-116, 2024

2022

2022

3. Gıda Perakendeciliğinde Sürdürülebilirlik

BULUT D.

Tedarik Zinciri Yönetiminde Sürdürülebilirlik ve Teknoloji, Onur Çetin, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.77-91, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2009

2009

4. Televizyon Reklamlarında Marka Hatırlanması Ölçümü

KURTULUŞ S., BULUT D.

Pazarlama Araştırmaları Genişletilmiş 9 Basım, Kemal Kurtuluş, Editör, Filiz Kitapevi, İstanbul, ss.641-668, 2009

2008

2008

7. Televizyon Reklamlarında Marka Hatırlanması Ölçümü

KURTULUŞ S., BULUT D.

Pazarlama Araştırmaları, Kurtuluş K., Editör, Literatür Yayınları, İstanbul, ss.745-771, 2008

2006

2006

8. Televizyon Reklamlarında Marka Hatırlanması Ölçümü

KURTULUŞ S., BULUT D.

Pazarlama Araştırmaları Genişletilmiş 8 Baskı, Kemal Kurtuluş, Editör, Literatür Yayınları, İstanbul, ss.745-771, 2006

Desteklenen Projeler

2016 - 2018

2016 - 2018

İleri Veri Analizi Yöntemleri ve Yazılımları ile Mikro ve Makro Uygulamalar

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Arıcıgil Çilan Ç. (Yürütücü), Bulut D.

2015 - 2017

2015 - 2017

Metin Madenciliği ile Sosyal Medyada Marka Yönetimi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

BULUT D.

2014 - 2014

2014 - 2014

SOCIAL MEDIA in a DICTIONARY FORMAT: ONLINE COMMUNITY of eksisozluk.com

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

BULUT D. (Yürütücü)

2013 - 2013

2013 - 2013

MULTIPLE BUYING BEHAVIOR AS AN INDICATOR of BRAND LOYALTY: AN ASSOCIATION RULE APPLICATION

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

BULUT D. (Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Istanbul Business Research

Editörler Kurulu Üyesi

2018 - 2021

2018 - 2021

Editör

2016 - 2018

2016 - 2018

İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi

Yayın Kurul Üyesi

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2018 - 2019

2018 - 2019

INTERNATIONAL CONFERENCE ON STRATEGIC INNOVATIVE MARKETING AND TOURISM (ICSIMAT) 2018

Üye

2013 - 2013

2013 - 2013

2nd International Conference on Strategic Innovative Marketing

Üye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Haziran 2017

Haziran 2017

İlişikte, Maliye ve Finans Yazıları Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2017

Şubat 2017

ULUSLARARASI İKTİSADİ VE İDARİ İNCELEMELER DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2016

Ağustos 2016

European Management Review

SSCI Kapsamındaki Dergi



Burslar

2008 - Devam Ediyor

2008 - Devam Ediyor

Konferans katılım Bursu

Diğer Uluslararası Organizasyonlar

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 39

h-indeksi (WOS): 3