Eğitim Bilgileri
2005 - 2012
2005 - 2012Doktora
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme- Pazarlama, Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme- Pazarlama, Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme (İngilizce İşletme), Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
Marka Sadakatinde Marka Topluluklarının Rolü Üzerine Bir Pilot Araştırma
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme-Pazarlama
2005
2005Yüksek Lisans
Çocuklara Yönelik Gıda Grubu Televizyon Reklamlarında Animasyon Tekniğinin Kullanılmasının Marka Hatırlanması Üzerine Etkisi
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme-Pazarlama
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
A1 Başlangıç
A1 BaşlangıçFransızca
B1 Orta
B1 OrtaAlmanca
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Pazarlama
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2016 - 2018
2016 - 2018Yrd. Doç. Dr.
İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2012 - 2016
2012 - 2016Araştırma Görevlisi Dr.
İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2004 - 2012
2004 - 2012Araştırma Görevlisi
İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2003 - 2004
2003 - 2004Yönetici Adayı
Teknik Yayıncılık, Yönetici Adayı
2003 - 2003
2003 - 2003Satış Destek
Pfizer İlaç, Satış Destek
2001 - 2002
2001 - 2002Müşteri Temsilcisi Asistanı
Marka Reklam, Müşteri Temsilcisi Asistanı
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
Advanced Qualitative Research Methods in Management
Marketing Perspectives in Management
Seminer
Qualitative Research
ADVANCED QUALITATIVE RESEARCH METHODS IN MANAGEMENT
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
X ve Y Jenerasyonun Sahip Oldukları temel Değer Farklılıklarının Marka Değiştirme Niyetleri ile İlişkisinin İncelenmesi
BULUT D.
T.Özgelen(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Tüketici Etnosentrizmi, Menşe Ülke Algılaması ve Tüketici Düşmanlık Hissinin Satın Alma Niyeti İle İlişkisinin İncelenmesi
BULUT D.
D.Akın(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (5)
2020
20201. How consumers' consciousness and perception levels affect purchase intention of organic chicken meat in Turkey
Acar Bolat B., Kaygisiz F., Bulut D.
TURKISH JOURNAL OF VETERINARY & ANIMAL SCIENCES
, cilt.44, sa.6, ss.1306-1315, 2020 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2019
20192. Determining Factors Affecting Consumer's Decision to Purchase Organic Chicken Meat
Kaygisiz F., Bolat B., Bulut D.
BRAZILIAN JOURNAL OF POULTRY SCIENCE
, cilt.21, sa.4, 2019 (SCI-Expanded, Scopus)
2017
20173. Social media mining and sentiment analysis for brand management
Gürsoy U. T., Bulut D., Yigit C.
Global Journal of Emerging Trends in e-business, Marketing and Consumer Psychology
, cilt.3, sa.1, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20164. Benefit Segmentation of Internet Users and Their Addictive Behavior
KURTULUŞ K., KURTULUŞ S., BULUT D.
Yıldız Social Science Review , cilt.2, sa.1, ss.19-30, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20165. SOSYAL OLAYLARIN SİYASAL MARKA KİŞİLİĞİ ÜZERİNDEKİ YANSIMALARI
Girişken Y., Bulut D., Kurtuluş S.
Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
, cilt.37, sa.2, ss.285-305, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20156. Between Europe and Orient City Branding Cases from Turkey
Bulut Yumrukaya C., Bulut D.
Brand Trends Journal
, cilt.9, sa.9, ss.128-148, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
20147. How do consumers perceive a an logotype emblem in the advertisements an eye tracking study
Yener G., Bulut D.
International Journal of Strategic Innovative Marketing
, cilt.1, ss.198-209, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20148. SOCIAL MEDIA IN A DICTIONARY FORMAT ONLINE COMMUNITY OF eksisozluk com
Karin R., Bulut D.
Quarterly Review of Business Disciplines
, cilt.1, sa.3, ss.241-253, 2014 (Hakemli Dergi)
2010
20109. Consumer perception of fair trade: A cross-cultural study
Bulut D.
International Journal of Innovation and Sustainable Development
, cilt.5, sa.1, ss.20-34, 2010 (ESCI, Scopus)
2009
200910. Corporate social responsibility in culture and art
Bulut D., Yumrukaya C. B.
Management of Environmental Quality: An International Journal
, cilt.20, sa.3, ss.311-320, 2009 (ESCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2015
20151. Between Europe and Orient: City Branding Cases from Turkey
Bulut Yumrukaya C., BULUT D.
2nd International Branding Conference 2015, Lajeado, Brezilya, 1 - 03 Ekim 2015, ss.833-853, (Tam Metin Bildiri)
2015
20152. Analyzing Your Brand in Social Media: Web and Text Mining
BULUT D., GÜRSOY U. T., Yiğit C.
2nd International Branding Conference 2015, Lajeado, Brezilya, 1 - 03 Ekim 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
2015
20153. Voluntary Simplicity Intentions over Holiday Choices
BULUT D.
CRRC Corporate Responsibility Research Conference 2015, Marsilya, Fransa, 16 - 18 Eylül 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
2015
20154. Determining the main characteristics of internet addicts
Kurtulus K., Kurtulus S., Bulut D.
9th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics, IMSCI 2015, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 15 Temmuz 2015, ss.125-129, (Tam Metin Bildiri)
2014
20145. Social Media in a dictionary format: Online Community of eksisozluk.com
BULUT D., Reinhard K.
26th IABD Annual Conference, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 12 Nisan 2014, ss.37-38, (Özet Bildiri)
2014
20146. Social media and the era of internet addiction
Kurtulus K., Kurtulus S., Bulut D.
8th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics, IMSCI 2014, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Temmuz 2014, ss.110-115, (Tam Metin Bildiri)
2013
20137. Discovering The Customers See From Your Logo/Emblem: An Eye Tracking Study
Girişken Y., BULUT D.
2nd International Conference on Strategic Innovative Marketing, Prag, Çek Cumhuriyeti, 13 - 17 Eylül 2013, ss.42, (Özet Bildiri)
2013
20138. Remodeling the Customer Satisfaction Through Service Quality in Banking Industry with CATREG Analysis
BULUT D., ARICIGİL ÇİLAN Ç.
2nd International Conference on Strategic Innovative Marketing, Prag, Çek Cumhuriyeti, 13 - 17 Eylül 2013, ss.35, (Özet Bildiri)
2013
20139. CSR and Service Quality Perceptions in Airline Business and Effects on the Customer Satisfaction
BULUT D.
CRRC Corporate Responsibility Research Conference 2013, Graz, Avusturya, 11 - 13 Eylül 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
2013
201310. Multiple Buying Behavior as An Indicator of Brand Loyalty: An Association Rule Application
BULUT D., GÜRSOY U. T., Kurtuluş K.
13th Industrial Conference on Data Mining ICDM 2013, New Jersey, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 21 Temmuz 2013, ss.193-204, (Tam Metin Bildiri)
2013
201311. Ethnography & Netnography in Marketing Research
BULUT D.
3rd International Conference: Quantitative and Qualitative Methodologies in the Economic & Administrative Sciences (Q.M.E.A.S 2013), Atina, Yunanistan, 23 - 24 Mayıs 2013, ss.448-551, (Tam Metin Bildiri)
2013
201312. B2C Market Segment Evaluation Using The AHP Based Simulation Approach For The Automobile Sector
Bulut D., Tolun S.
3rd International Conf. on Quantitative and Qualitative Methodologies in the Economic and Administrative Sciences, Athens, Yunanistan, 23 - 24 Mayıs 2013, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)
2012
201213. From Earth to Table: A Cross Cultural Study on Wine Consumption Habits
BULUT D.
LUPCON European Marketing Conference, Almanya, 1 - 04 Ekim 2012, ss.1, (Özet Bildiri)
2009
200914. Consumer Perception of Fair Trade: A Cross-cultural Study
BULUT D.
CRRC Corporate Responsibility Research Conference 2009, Finlandiya, 1 - 04 Aralık 2009, ss.849-861, (Tam Metin Bildiri)
2008
200815. Corporate Social Responsibility Programs in Turkey: A Content Analysis
YÜKSEL C. A., BULUT D., TÜZÜNER V. L.
CRRC Corporate Responsibility Research Conference 2008, Birleşik Krallık, 1 - 04 Aralık 2008, ss.1-14, (Tam Metin Bildiri)
2008
200816. Corporate Social Responsibility in Culture and Art
BULUT D., Bulut Yumrukaya C.
CRRC Corporate Responsibility Research Conference 2008, Birleşik Krallık, 1 - 04 Aralık 2008, ss.1-21, (Tam Metin Bildiri)
2008
200817. Understanding Unethical Consumer Behavior
YÜKSEL C. A., Bulut D.
INTERNATIONA L CONFERENCE ON BUSINESS AND ECONOMY, Romanya, 1 - 04 Kasım 2008, ss.1, (Özet Bildiri)
2008
200818. Exploring the Differences Between Heavy and Light Users of Internet News Websites
KURTULUŞ S., KURTULUŞ K., BULUT D.
7th International Marketing Trends Congress, Venice, İtalya, 1 - 04 Şubat 2008, ss.1-25, (Tam Metin Bildiri)
2007
200719. Determining The Differences Between Private and Manufacturers’ Brand Detergent Users
YÜKSEL C. A., BULUT D.
3rd International Conference on Business, Management and Economics (ICBME), Türkiye, 1 - 04 Aralık 2007, cilt.2, ss.69-84, (Tam Metin Bildiri)
2007
200720. Determining The Differences Between Private And Manufacturers' Brand Detergent Users
YÜKSEL C. A., Bulut D.
Third International Conference on Business, Management and Economics, Türkiye, 1 - 04 Haziran 2007, ss.1, (Özet Bildiri)
2007
200721. The content analysis of online newspapers in Turkey and consumer perceptions
Dundar Kurtulus S., Kurtulus K., Bulut D.
International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 15 Temmuz 2007, ss.270-275, (Tam Metin Bildiri)
2006
200622. Çocuklara Yönelik Reklamlarda Animasyon ve Hatırlama İlişkisi
KURTULUŞ S., BULUT D.
11. Ulusal Pazarlama Kongresi, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2006, ss.267-290, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Risografi: Grafik Baskıda Analogla Dijital Arasında Olasılıklar
Bulut Yumrukaya C., Bulut D. (Editör)
Duvar Kitabevi Kırtasiye ve Müz. Tük. Ürün San. Ve Tic. Ltd. Şti, İzmir, 2024
2024
20242. Tüketici Seçim Ödün Dengesi ve Conjoint Analizi
BULUT D.
İşletmecilikte Veri Analitiği ve Uygulamaları, ARICIGİL ÇİLAN ÇİĞDEM, Editör, Bidge Yayınları, Ankara, ss.98-116, 2024
2022
20223. Gıda Perakendeciliğinde Sürdürülebilirlik
BULUT D.
Tedarik Zinciri Yönetiminde Sürdürülebilirlik ve Teknoloji, Onur Çetin, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.77-91, 2022
2009
20094. Televizyon Reklamlarında Marka Hatırlanması Ölçümü
KURTULUŞ S., BULUT D.
Pazarlama Araştırmaları Genişletilmiş 9 Basım, Kemal Kurtuluş, Editör, Filiz Kitapevi, İstanbul, ss.641-668, 2009
2008
20085. Konsolide Edilmiş ICC Reklam ve Pazarlama İletişimi Uygulamaları Kodu
KURTULUŞ K., KURTULUŞ S., BULUT D.
Icc- Türkiye, İstanbul, 2008
2008
20086. Konsolide Edilmiş ICC Reklam Ve Pazarlama İletişimi Uygulamaları Kodu, Editörler: Kurtuluş K., Kurtuluş S.
BULUT D., ÖZEN H., BOZBAY Z.
Uluslararası Ticaret Örgütü, İstanbul, 2008
2008
20087. Televizyon Reklamlarında Marka Hatırlanması Ölçümü
KURTULUŞ S., BULUT D.
Pazarlama Araştırmaları, Kurtuluş K., Editör, Literatür Yayınları, İstanbul, ss.745-771, 2008
2006
20068. Televizyon Reklamlarında Marka Hatırlanması Ölçümü
KURTULUŞ S., BULUT D.
Pazarlama Araştırmaları Genişletilmiş 8 Baskı, Kemal Kurtuluş, Editör, Literatür Yayınları, İstanbul, ss.745-771, 2006
Diğer Yayınlar
2008
20081. Konsolide Edilmiş ICC Reklam ve Pazarlama İletişimi Uygulamaları
BULUT D., ÖZEN H., BOZBAY Z.
Diğer, ss.1-58, 2008
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019
İleri Veri Analizi Yöntemleri İle İşletme Uygulamaları-Kurumsal Sürdürülebilirliğin Değerlendirilmesi ve Yeni B,ir Sürdürülebilirlik İndeksi Geliştirme
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Arıcıgil Çilan Ç. (Yürütücü), Bulut D., Kuzu Yıldırım S.
2016 - 2018
2016 - 2018İleri Veri Analizi Yöntemleri ve Yazılımları ile Mikro ve Makro Uygulamalar
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Arıcıgil Çilan Ç. (Yürütücü), Bulut D.
2015 - 2017
2015 - 2017Metin Madenciliği ile Sosyal Medyada Marka Yönetimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
BULUT D.
2014 - 2014
2014 - 2014SOCIAL MEDIA in a DICTIONARY FORMAT: ONLINE COMMUNITY of eksisozluk.com
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
BULUT D. (Yürütücü)
2013 - 2013
2013 - 2013MULTIPLE BUYING BEHAVIOR AS AN INDICATOR of BRAND LOYALTY: AN ASSOCIATION RULE APPLICATION
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
BULUT D. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorIstanbul Business Research
Editörler Kurulu Üyesi
2018 - 2021
2018 - 2021Editör
2016 - 2018
2016 - 2018İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi
Yayın Kurul Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2018 - 2019
2018 - 2019INTERNATIONAL CONFERENCE ON STRATEGIC INNOVATIVE MARKETING AND TOURISM (ICSIMAT) 2018
Üye
2013 - 2013
2013 - 20132nd International Conference on Strategic Innovative Marketing
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Haziran 2017
Haziran 2017İlişikte, Maliye ve Finans Yazıları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2017
Şubat 2017ULUSLARARASI İKTİSADİ VE İDARİ İNCELEMELER DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2016
Ağustos 2016European Management Review
SSCI Kapsamındaki Dergi
Burslar
2008 - Devam Ediyor
2008 - Devam Ediyor