Eğitim Bilgileri
2015 - 2020
2015 - 2020Doktora
İstanbul Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, Türkiye
2012 - 2015
2012 - 2015Yüksek Lisans
İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Ürünleri Tasarımı, Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
İstanbul Teknik Üniversitesi, Mimarlık, Endüstri Ürünleri Tasarımı, Türkiye
Akademik Unvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDr.Öğr.Üyesi
İstanbul Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü
2020 - 2021
2020 - 2021Öğretim Görevlisi Dr.
İstanbul Bilgi Üniversitesi, İletişim Fakültesi, İletişim Tasarımı ve Yönetimi
2013 - 2020
2013 - 2020Araştırma Görevlisi
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme, İşletme Mühendisliği
Akademi Dışı Deneyim
2010 - 2013
2010 - 2013Tasarım Uzmanı
Şirket, Bien Seramik, Ürün Geliştirme ve Tasarım
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024How consumers' economic and psychological vulnerabilities impact their consumption regulation during crisis
Karaosmanoğlu E., Okan M., Işıksal D. G., Altıniğne N., Demir Ö., İdemen Okan E.
JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR AN INTERNATIONAL RESEARCH REVIEW , cilt.1, ss.1-20, 2024 (SSCI)
2021
2021A qualitative approach to designer as a product cue: proposed conceptual model of consumers perceptions and attitudes
Idemen E., Elmadag A. B., Okan M.
REVIEW OF MANAGERIAL SCIENCE , cilt.15, sa.5, ss.1281-1309, 2021 (SSCI)
2021
2021Frontline employee age and customer mistreatment: a meta-analysis
Okan M., Elmadag A. B., Idemen E.
JOURNAL OF SERVICES MARKETING , cilt.35, sa.1, ss.98-115, 2021 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Unpacking product design awards: a qualitative inquiry into consumer perceptions and responses
İdemen Okan E., Elmadag B.
QUALITATIVE MARKET RESEARCH AN INTERNATIONAL JOURNAL , cilt.1, sa.1, ss.1, 2024 (ESCI)
2024
2024Beyond looks: How designer cues win over customers through social value, self-expression, and design involvement
İdemen Okan E., Elmadag A. B.
JOURNAL OF GLOBAL SCHOLARS OF MARKETING SCIENCE , cilt.1, ss.1-20, 2024 (ESCI)
2023
2023COVID-19 SÜRECİNDE TÜKETİCİ REFAHININ DÖNÜŞÜMÜ: KIRILGAN VE KIRILGAN OLMAYAN TÜKETİCİ GRUPLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
Karaosmanoğlu E., Okan M., Işıksal D. G., Altıniğne N., İdemen Okan E., Demir Ö.
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi , cilt.16, sa.2, ss.507-550, 2023 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2023
2023Measuring Consumers' Responses to Product Design: A Comparison, Purification and Adaptation of Product Design Scales
İDEMEN OKAN E., OKAN M.
6th INTERNATIONAL ANKARA MULTIDISCIPLINARY STUDIES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 13 - 14 Ekim 2023, ss.33
2021
2021A Mechanism Underlying the Relationship between Vulnerabilities and Future Consumption Regulation
KARAOSMANOĞLU E., OKAN M., IŞIKSAL D. G., ALTINİĞNE EKİCİ N., İDEMEN OKAN E., DEMİR Ö.
EMAC Regional Conference 2021, 22 - 24 Eylül 2021
2021
2021Covid-19 Pandemisinde Kırılganlıklar, Psikolojik Esenlik ve Tüketimde Öz-Denetim İlişkisi
Karaosmanoğlu E., Altıniğne N., Okan M., Işıksal D. G., İdemen E., Demir Ö.
25. Pazarlama Kongresi, 30 Haziran - 02 Temmuz 2021, ss.1-2
2021
2021Consumers’ Responses to Product Design: A Bibliometric Analysis
İdemen E.
SADAB 9th International Conference on Social Researches and Behavioral Sciences, 25 - 27 Haziran 2021, ss.105
2020
2020Designer as an Extrinsic Cue: Influence on Perceived Social Value.
İdemen E., Elmadağ Baş A. B.
SMA (Society for Marketing Advances) Annual Conference, 4 - 07 Kasım 2020, ss.257-258
2020
2020Consumers' Evaluations of Design Awards: Preliminary Findings.
İdemen E., Elmadağ Baş A. B.
SMA (Society for Marketing Advances) Annual Conference, 4 - 07 Kasım 2020, ss.367-368
2020
2020Effect of Design Orientation on New Product Success: The Role of Market Orientation.”
İdemen E.
SMA (Society for Marketing Advances) Annual Conference, 4 - 07 Kasım 2020, ss.206-207
2016
2016Türk Patent Enstitüsü Verileri Üzerinden Türkiye’de Endüstriyel Tasarım Mesleğinin Bir Uzmanlık Alanı Olarak Kabulünün Araştırılması
İdemen E., Er Ö.
2. Ulusal Tasarım Araştırmaları Konferansı, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2016, ss.17-36
2020
2020How Vulnerable vs. Non-vulnerable Consumers May Self-regulate Their Post-Covid Consumptions?
Karaosmanoğlu E., Okan M., Altıniğne N., Işıksal D. G., Demir Ö., İdemen E.
32nd Euresia Business and Economics Society Conference, 5 - 07 Ağustos 2020, ss.35
2020
2020Dynamic and Co-creation Capabilities as Coping Mechanisms for Service SMEs during PostPandemic Era
Okan M., Demir Ö., Karaosmanoğlu E., Altıniğne N., Işıksal D. G., İdemen E.
32nd Euresia Business and Economics Society, 5 - 07 Ağustos 2020, ss.72
Kitap & Kitap Bölümleri
2021
2021Building Agility in Service SMEs for Post-Pandemic Era
Demir Ö., Okan M., Altıniğne N., Işıksal D. G., İdemen E., Karaosmanoğlu E.
The Future of Service Post-COVID-19 Pandemic, Jungwoo Lee,Spring H. Han, Editör, Springer, Singapore, Singapore, ss.135-173, 2021
Desteklenen Projeler
2020 - 2020
2020 - 2020Koronavirüs Tedbirleri Döneminde Tüketim Alışkanlıkları ve Kaynaklara Erişimdeki Kırılganlığın Tüketimde Öz-denetim ile İlişkisinin Araştırılması: Psikolojik Esenlik, Bireysel Yılmazlık, Sosyal Sermaye ve Toplum Yanlısı Davranışların Etkisinin Tespiti ve Politika Önerilerinin Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi
Karaosmanoğlu E.(Yürütücü)
2018 - 2020
2018 - 2020Designer Cues and Consumer Perceptions
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
İdemen Okan E., Elmadağ Baş A. B.(Yürütücü)
Ödüller
Eylül 2021
Eylül 2021