Konaklama İşletmelerinde Kat Hizmetleri Çalışanlarının Hizmet İçi Eğitim Kalite Algısı ile Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişki: İstanbul Bölgesinde Bir Araştırma


Creative Commons License

Tanrıverdi H., Şahin M. A.

Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt.21, sa.2, ss.129-140, 2014 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Günümüzde gelişmekte olan rekabet koşullarına karşı bir değer yaratmak adına inovatifgirişimlerde bulunan konaklama işletmeleri; çalışanlarının motivasyon seviyelerinin artırılmasıyla,hizmette verimlilik ve kalite düzeylerinin yükseltilebildiğinin farkına varmışlar ve hizmet içi eğitimtekniklerini bu kapsamda uygulamaya başlamışlardır. Araştırmamızda İstanbul ilinde yer almaktaolan ve hizmet içi eğitimin verilmekte olduğu konaklama işletmelerinde kat hizmetleridepartmanında çalışan personelin, hizmet içi eğitim kalite algısı ile işin kendisi ile ilgili motivasyonunsurları ve iş dışı motivasyon unsurları arasındaki ilişki, ayrıca bu ilişkinin gücü incelenmektedir.Hizmet içi eğitimin verilmekte olduğu saptanan iki adet konaklama işletmesinde 110 çalışana anketuygulanmış; hizmet içi eğitim kalite algısı ölçeği ile işin kendisi ile ilgili ve iş dışı motivasyonunsurları ölçekleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler faktör, korelasyon ve regresyon analizleri iledeğerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda ise hizmet içi eğitim kalite algısı ile işin kendisi ile ilgilimotivasyon unsurları ve iş dışı motivasyon unsurları arası nda doğrusal bir ilişki bulunduğusaptanmıştır.
Hospitality businesses that establish innovative initiatives in order to create a valueagainst competitive conditions that occur today, started implementing in -service training techniquesby concluding the fact that an increase in motivations of employees result in a linear improvementin productivity and quality in services. In our survey, we examined the relationship and its powerbetween in -service training and intrinsic job motivational factors and also between in -servicetraining and extrinsic job motivational factors in hospitality businesses that apply in -servicetraining programs in Istanbul area. Surveys were conducted on 110 housekeeping employees of twohospitality b usinesses ; scales of in -service training quality perception, intrinsic job motivationalfactors and extrinsic job motivational factors are being used. Data that was collected by this sampleare analyzed by factor, correlation and regression analysis. With in the framework of the research itis concluded that there is a linear relationship between in -service training and intrinsic jobmotivational factors and also between in -service training and extrinsic job motivational factors.