Hizmet İşletmelerinde Müşteri Deneyimine İlişkin Kavramsal Bir İnceleme


Creative Commons License

Şahin A.

Tarımda Son Trendleri Tasarlama, Polat,Tahir; Okant,Mustafa, Editör, İksad Yayınevi, Ankara, ss.251-266, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: İksad Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.251-266
  • Editörler: Polat,Tahir; Okant,Mustafa, Editör
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet


 Günümüz tüketicileri her geçen gün sayı ve çeşitliliği artan marka veya ürün ve hizmet seçenekleri ile karşı karşıya kalarak deneyimlerinin yönlendirdiği ve şekillendirdiği bir karar alma süreci yaşamaktadırlar. Bu bağlamda hizmet satın alma kararlarında deneyim olgusu hem işletmeler için hem de tüketiciler için önemli bir farklılaştırıcı olgu niteliği kazanmıştır. Çünkü çok sayıda ve çeşitlilikte seçeneklerle karşı karşıya kalan tüketici kendi duygu, düşünce e hislerine göre zihninde şekillenen deneyimlerine göre hareket etmektedir. Pazarlama uygulamalarında ve akademik dünyada gelişen teknoloji ve rekabetin artmasıyla hizmet ve müşteri deneyimi kavramları büyük önem kazanmıştır. Bu nedenle işletmeler hizmet sunumunda yüksek kaliteyi hedeflerken aynı zamanda zengin, kapsamlı ve tatmin edici düzeyde müşteri deneyimleri yaşatmayı önemsemektedirler. Böylece müşteri memnuniyeti sağlayarak müşteri sadakatini yükseltme amacına ulaşmak yoluyla karlılıklarını yükseltmektedirler. Bu doğrultuda, bu çalışmada hizmet ve müşteri deneyim kavramları incelenmektedir. Bu kavramlar etrafında ilgili kavramsal açıklamalar ortaya koyulmaktadır. 

Anahtar Kelimeler; Hizmet, müşteri deneyimi, deneyimsel pazarlama