Marka Değerinde Marka-Müşteri İlişki Kalitesinin Rolü: Mobil İletişim Sektöründe Bir Uygulama


Creative Commons License

ŞAHİN A.

Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, cilt.6, sa.2, ss.91-109, 2014 (SCI-Expanded)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2014
  • Dergi Adı: Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Science Citation Index Expanded (SCI-EXPANDED), Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.91-109
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Marka ve müşteri kavramları pazarlama alanının temel taşları olmasına

rağmen bu iki kavram arasındaki ilişki kalitesi veya marka ilişki kalitesi

kavramı literatürde ihmal edildiği g.rülmektedir. Bu çalışmada markamüşteri

ilişkileri kalitesi kavramının .ncülleri olan müşteri beklentileri,

algılanan değer ve kalite kavramları ile marka-müşteri ilişkileri kalitesi

kavramının sonucu olan marka değeri kavramları arasındaki ilişkiler incelenmektedir.

Bu araştırma mobil iletişim sekt.ründe 500 kişi üzerinde

yapılmış, analizler Partial Least Squares (PLS) metodu kullanılarak gerçekleştirilmiştir.

Sonuçlar GSM operatör markaları marka değerlerini ve

marka-müşteri ilişki kalitelerini algılanan değer ve kalitelerini yükselterek

gerçekleştirebileceklerini desteklemektedir.

Brands and customers are cornerstones of the marketing field, and yet 

their relationship has received relatively little attention.This study aims

to enhance understanding of brand-customer relationship quality as antecedents

of brand equity by executing a comprehensive empirical analysis.

The proposed research model was tested using structural equation

modelling (SEM) with PLS (PLS Graph 3.0) for hypotheses, based on

data collected from 500 customer respondents in mobile communication

sector. The results indicate that mobile communication services brands

can improve brand-customer relationship quality and brand equity through

efficient operations for customer expectations, perceived value and

quality.