Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, cilt.6, sa.2, ss.91-109, 2014 (Hakemli Dergi)
Marka ve müşteri kavramları pazarlama alanının temel taşları olmasına
rağmen bu iki kavram arasındaki ilişki kalitesi veya marka ilişki kalitesi
kavramı literatürde ihmal edildiği g.rülmektedir. Bu çalışmada markamüşteri
ilişkileri kalitesi kavramının .ncülleri olan müşteri beklentileri,
algılanan değer ve kalite kavramları ile marka-müşteri ilişkileri kalitesi
kavramının sonucu olan marka değeri kavramları arasındaki ilişkiler incelenmektedir.
Bu araştırma mobil iletişim sekt.ründe 500 kişi üzerinde
yapılmış, analizler Partial Least Squares (PLS) metodu kullanılarak gerçekleştirilmiştir.
Sonuçlar GSM operatör markaları marka değerlerini ve
marka-müşteri ilişki kalitelerini algılanan değer ve kalitelerini yükselterek
gerçekleştirebileceklerini desteklemektedir.
Brands and customers are cornerstones of the marketing field, and yet
their relationship has received relatively little attention.This study aims
to enhance understanding of brand-customer relationship quality as antecedents
of brand equity by executing a comprehensive empirical analysis.
The proposed research model was tested using structural equation
modelling (SEM) with PLS (PLS Graph 3.0) for hypotheses, based on
data collected from 500 customer respondents in mobile communication
sector. The results indicate that mobile communication services brands
can improve brand-customer relationship quality and brand equity through
efficient operations for customer expectations, perceived value and
quality.