Teknolojik Liderlik, Kişiselleştirme, Marka Farkındalığı ve Marka Değeri Arasındaki İlişkiler


Creative Commons License

Şahin A.

Abant Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.21, sa.3, ss.611-631, 2021 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 21 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2021
  • Doi Numarası: 10.11616/asbi.954060
  • Dergi Adı: Abant Sosyal Bilimler Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.611-631
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı; teknolojik liderlik, marka farkındalığı, marka değeri ve kişiselleştirme arasındaki doğrudan, aracı, düzenleyici ve düzenleyici-aracı ilişkileri incelemektir. Bu araştırma mobil iletişim markalarının aboneleri üzerinde gerçekleştirilmiştir (N=1659). Sonuçlara göre, teknolojik liderlik marka farkındalığını en yüksek düzeyde etkilerken, marka değerini daha düşük düzeyde etkilediği ortaya koyulmuştur. Marka farkındalığı marka değerini yüksek düzeyde etkilerken, aynı zamanda teknolojik liderlik ile marka değeri arasındaki ilişkide yüksek düzeyde aracılık rolü olduğu ortaya koyulmuştur. Kişiselleştirmenin, teknolojik liderlik ile marka farkındalığı arasındaki ilişkide ve teknolojik liderlik ile marka değeri arısındaki ilişkideki düzenleyici etkileri ortaya koyulmasıyla birlikte, marka farkındalığının aracılık ettiği teknolojik liderlik ile marka değeri arasındaki ilişkide düzenleyici rolüyle düzenleyici-aracı ilişki ortaya koyulmuştur. Araştırma, mobil iletişim markaları müşterilerine yüksek teknoloji ve yüksek düzeyde kişiselleştirme ile marka farkındalıklarını güçlendirecekleri ve marka değerlerini yükseltecekleri sonucunu ortaya koymaktadır. 

Anahtar Kelimeler: Teknolojik Liderlik, Kişiselleştirme, Marka Farkındalığı, Marka Değeri.