Makaleler
12
Tümü (12)
Scopus (2)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (9)
1. Matematik Öğretmeni Adaylarının Düzlemde Dönme Dönüşümü Formüllerini Oluşturma Sürecinin İncelenmesi
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.38, sa.2, ss.613-633, 2018 (Scopus)
2. Prospective Secondary Mathematics Teachers’ Perception on Competency of General Teacher Behaviors
European Journal of Education Studies
, cilt.40, sa.3, ss.96-104, 2018 (Hakemli Dergi)
3. İlköğretim Matematik ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Matematiksel Düşünme Düzeyleri
ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ ERZİNCAN EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.20, sa.1, ss.1-15, 2018 (Hakemli Dergi)
4. Elementary School Students Perception Levels of Problem Solving Skills
Universal Journal of Educational Research
, cilt.5, sa.11, ss.1896-1901, 2017 (Scopus)
5. Fen ve Matematik Eğitiminde Baskın Kullanılmayan Beyin Bölgelerinin Değerlendirilmesi
MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.6, sa.3, ss.1105-1117, 2017 (Hakemli Dergi)
6. CONSOLIDATION OF SIMILARITY KNOWLEDGE VIA PYTHAGOREAN THEOREM: A TURKISH CASE STUDY
ACTA DIDACTICA NAPOCENSIA
, cilt.10, sa.2, ss.67-80, 2017 (Hakemli Dergi)
8. Matematik Öğretmen Adaylarının En Çok Kullandığı Öğrenme Stratejisi: Akran İşbirliği
Istanbul Journal of Innovation in Education,
, cilt.3, sa.2, ss.1-16, 2017 (Hakemli Dergi)
9. Prospective Mathematics Teachers' Ability to Identify Mistakes Related to Angle Concept of Sixth Grade Students
European Journal of Education Studies
, cilt.2, sa.12, ss.190-204, 2016 (Hakemli Dergi)
10. PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS ABILITY TO IDENTIFY MISTAKES RELATED TO ANGLE CONCEPT OF SIXTH GRADE STUDENTS
European Journal of Education Studies
, cilt.2, sa.12, ss.190-204, 2016 (Hakemli Dergi)
11. Common and Flexible Use of Mathematical Non Routine Problem Solving Strategies
American Journal of Educational Research
, cilt.3, sa.12, ss.1519-1523, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
32
1. ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ VE MATEMATİK OKURYAZARLIKLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA
6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.428-435, (Tam Metin Bildiri)
2. Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerileri ve Matematik Okuryazarlıklarına İlişkin Bir Araştırma
1.Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Yeni Ufuklar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2018, ss.538-546, (Tam Metin Bildiri)
3. SUBJECTS PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS HAVE DIFFICULTY TO TEACH: 5-8 MATHEMATICS - MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ANLATMAKTA ZORLANDIKLARI KONULAR: 5-8 MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI ÖRNEĞİ CURRICULUM SAMPLE
IV. INTERNATIONAL MULTIDISCIPLINARY CONGRESS OF EURASIA (IMCOFE), Roma, İtalya, 23 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
5. The Investigation Of Mathematics Teacher Candidates' Concept Of "Problem" Vıa Mind Mapping - Matematik Öğretmen Adaylarının “Problem” Kavramına Ait Zihin Haritaları
IV. INTERNATIONAL MULTIDISCIPLINARY CONGRESS OF EURASIA (IMCOFE), Roma, İtalya, 23 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
6. Prospective Mathematics Teachers' Learning Strategies - Matematik Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stratejileri
IV. INTERNATIONAL MULTIDISCIPLINARY CONGRESS OF EURASIA (IMCOFE), Roma, İtalya, 23 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
7. A Study on The Philosophical Thought of Elementary Mathematics Teacher Candidates
International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2017), Şanlıurfa, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
8. Mathematics Subjects Prospective Mathematics Teachers Have Difficulty to Teach
International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2017), Şanlıurfa, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
10. Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.175, (Özet Bildiri)
12. Consolidating similarity knowledge by the help of Pythagorean theorem
13 th International Congress on Mathematical Education, Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
13. The Prospective Secondary Mathematics Teachers’ Self-Perception On Competency Of General Teacher Behaviors
ITEC 2015, St. Petersburg, Rusya, 2 - 04 Eylül 2015, ss.331, (Özet Bildiri)
14. The Investigation of the Relationship between Learning Strategies and Problem Solving Skills on Gifted Students
21th Biennial World Conference of the WCGTC Educating Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 10 - 14 Ağustos 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
15. Ortaöğretim Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
ERPA 2015, Atina, Yunanistan, 4 - 07 Haziran 2015, ss.12-15, (Özet Bildiri)
16. Öğretmenlerin Bağlamsal bir Problemi Çözümünün Pisa Yeterlikleri Açısından İncelenmesi
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
17. İlköğretim 6. Sınıf Kuvvet ve Hareket Konusunun Öğretiminde Yer Alan Matematik Konularının Kullanımı İçin Örnek Öğretmen Materyali
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
18. Prospective Mathematics Teachers' Views about Mathematical Proof
International Conference on Education in Mathematics Science and Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
19. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının cebir öğrenme alanındaki önbilgilerinin belirlenmesinde kavram haritaları
International Symposium on Changes and New Trends in Education, Konya, Türkiye, 22 - 25 Kasım 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
28. Pre-service Teachers’ Mathematical Knowledge Need For Justification on a Geometrical Construction Problem
13 th IOSTE International Organization for Science and Technology Education, İzmir, Türkiye, 21 - 26 Eylül 2008, cilt.1, ss.1086-1090, (Tam Metin Bildiri)
30. What you see is not always what you expect to see - A case study on the use of the spatio-visual properties by pre-service teachers
Internatıonal Conference On Educatıonal Scıences, ICES08, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, ss.1862-1866, (Tam Metin Bildiri)
31. The Relationship Between Turkish Pre-Service Teachers’ Learning Styles And Problem Solving Skills
The 6th International Conference Sustainable Development, Culture and Education, Eskişehir, Türkiye, 4 - 07 Haziran 2008, ss.12, (Özet Bildiri)
Kitaplar
3
2. Integration of Dynamic Geometry Softwares in Mathematics’ Education: Researches’ Overview in Turkey
The Science and Education at the Beginning of the 21st Century in Turkey, Drujinin A., Kostova Z., Sharuho I., Atasoy E., Editör, St.Kliment Ohridski University Press, Sofia, ss.441-454, 2013
3. Educational Research And Trends On Proof And Proving In Turkey: 2000-2011 Period
Education and Science in a Globalizing World: A case
study of Turkey, Christov I., Efe R., Atasoy E., Editör, Paradigma, Sofia, ss.511-530, 2012