Education
1994 - 2000
1994 - 2000Doctorate
Istanbul University, Institute of Social Sciences, Pazarlama, Turkey
1991 - 1994
1991 - 1994Postgraduate
Istanbul University, Institute of Social Sciences, Pazarlama, Turkey
1987 - 1991
1987 - 1991Undergraduate
Istanbul University, School of Business, İşletme, Turkey
Dissertations
2000
2000Doctorate
İlaç pazarlaması, reçetesiz ilaçlara karşı Türk eczacılarının kanaat ve tutumlarının belirlenmesine yönelik pilot araştırma
Istanbul University, Institute of Social Sciences, Pazarlama
1994
1994Postgraduate
Hekimlerin ilaç tercihinde pazarlamanın önemi ve seçim kararlarında etkili pazarlama vasıtalarının belirlenmesine yönelik pilot araştırma
Istanbul University, Institute of Social Sciences, Pazarlama
Foreign Languages
C1 Advanced
C1 AdvancedEnglish
Certificates, Courses and Trainings
2019
2019Eğiticinin Eğitimi
Vocational Training
Istanbul University
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Management
Marketing
Academic Positions
2010 - Present
2010 - PresentAssociate Professor
Istanbul University, School of Business, Pazarlama
2002 - 2010
2002 - 2010Assistant Professor
Istanbul University, School of Business, Pazarlama
2000 - 2002
2000 - 2002Research Assistant PhD
Istanbul University, School of Business, Pazarlama
1992 - 2000
1992 - 2000Research Assistant
Istanbul University, School of Business, Pazarlama
Managerial Experience
2012 - 2018
2012 - 2018Erasmus Program Institutional Coordinator
Istanbul University, School of Business
Articles
All (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (4)
Other Publications (17)
2025
20251. Beyond Words: A Cross-Cultural Comparative Study on Brand Naming Strategies and Sound Symbolism
Zulfugarova N., YÜKSEL C. A., KURTULUŞ S., AKTURAN U.
JOURNAL OF INTERNATIONAL CONSUMER MARKETING
, 2025 (ESCI, Scopus)
2024
20242. Research on the Effect of Social Media Implementations for Improved Customer Relations and Services
HABİBOĞLU Ö., TÜRKYILMAZ C. A., YÜKSEL C. A., PİRTİNİ S.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.25, no.3, pp.792-805, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
2023
20233. Customer brand engagement behaviors: the role of cognitive values, intrinsic and extrinsic motivations and self-brand connection
Arghashi V., Yuksel C. A.
JOURNAL OF MARKETING THEORY AND PRACTICE
, vol.31, no.2, pp.146-172, 2023 (ESCI)
2022
20224. COVID-19 SALGINI SÜRECİNDE TÜKETİCİLERİN YENİ TEKNOLOJİLERİ BENİMSEMELERİNİN TEKNOLOJİ KABUL MODELİ (TKM) ÇERÇEVESİNDE TEMASSIZ TESLİMAT ÖZELİNDE İNCELENMESİ: MOBİL UYGULAMALAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Yüksel C. A., Toraman Y.
Doğuş Üniversitesi Dergisi
, vol.23, pp.17-34, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2022
20225. Interactivity, Inspiration, and Perceived Usefulness! How retailers' AR-apps improve consumer engagement through flow
Arghashi V., Arsun Yuksel C. A.
JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES
, vol.64, 2022 (SSCI)
2021
20216. Investigation Of The Effect Of The Use Of New Technologies On Customer Satisfaction In The Covid-19 Process: A Research On Mobile E-Commerce Applications Within The Framework Of Technology Acceptance Model
Yüksel C. A., Toraman Y.
SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL
, no.7, pp.4877-4887, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2020
20207. Müşteri Deneyimin Algılanan Marka Kişiliğine Etkisini İncelemeye Yönelik Araştırma: GSM Operatörleri
Özhan S., Yüksel C. A.
R&S - Research Studies Anatolia Journal , vol.3, no.4, pp.250-269, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2019
20198. A Model Suggestion For Customer Satisfaction In The Process Of Using Mobile Shopping Applications: The Role Of Personal Innovativeness As A Moderator
TURP GÖLBAŞI B., ÇARIKÇIOĞLU P. S., YÜKSEL C. A.
Journal of Academic Research in Economics , no.11, pp.107-117, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
20199. Kiki ve Bouba Etkisi Olarak Bilinen Ses ve Şekil Sembolizmi Teorisinin Pazarlamada Kullanımı
Yüksel C. A., Zulfugarova N.
Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi , no.31, pp.327-338, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
201910. The Effect Of Consumer Decision Making Styles On Cognitive Dissonance Along With The Role Of The Perceived Risk As A Moderator In Onlıne Shopping
AYHAN GÖKÇEK H., ÇARIKÇIOĞLU P. S., YÜKSEL C. A.
Journal of Academic Research In Economics , no.11, pp.118-127, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2018
201811. Yükseköğretim Kurumlarında Memnuniyet Kavramı: Kuramsal Bir Derleme
Yüksel C. A., Bilgen İ., Yaşbay Kobal H.
Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches , vol.7, no.3, pp.1582-1591, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
201812. Measuring customer based corporate reputation in banking industry Developing and validating an alternative scale
Cintamur I. G., Yuksel C. A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF BANK MARKETING
, vol.36, no.7, pp.1414-1436, 2018 (SSCI)
2017
201713. Sosyal Medya ile Hisse Senedi Fiyatının Günlük Hareket Yönü Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Duygu Analizi Uygulaması
YILDIRIM M., YÜKSEL C. A.
ULUSLARARASI İKTİSADİ VE İDARİ İNCELEMELER DERGİSİ , vol.22.UPK, pp.33-44, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2016
201614. An Attempt to Develop an Alternative Scale to Measure Customer Based Corporate Reputation
Yüksel C. A., Cintamür İ. G.
International Journal of Global Business , vol.9, no.1, pp.59-73, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2015
201515. The Effects of Personal Factors and Attitudes Towards Advertising On Compulsive Buying Tendency
Yüksel C. A., Eroğlu F.
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi , vol.8, no.16, pp.43-70, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2009
200916. Relationship among Socially Responsible Consumption Behavior, Anxiety, Values and Moral Philosophies
YÜKSEL C. A.
International Journal of Global Business , vol.2, no.1, pp.1-54, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
2009
200917. Segmenting Potential Employees According to Firms' Employer Attractiveness Dimensions in the Employer Branding Concept
TÜZÜNER V. L., YÜKSEL C. A.
Journal of Academic Research in Economics , vol.1, no.1, pp.46-61, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
2008
200818. Customers Cellular Phone Buying Behavior from the Aspect of their Attitudes, Value Perceptions and Life Values
YÜKSEL C. A., Türkmen T.
International Journal of Global Business , vol.1, no.1, pp.129-168, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
2003
200319. Tüketicilerin Haber Portallarından Beklentilerini Belirlemeye Yönelik Bir Arastırma
YÜKSEL C. A., ŞEKERKAYA A. K.
İstanbul Üniversitesi Isletme Fakültesi Isletme Iktisadı Enstitüsü Dergisi , no.44, pp.23-42, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
2002
200220. Tüketicilerin Internete Karsı Tutumlarına Göre Kümeler Halinde Incelenmesi
ŞEKERKAYA A. K., YÜKSEL C. A.
I. Ü. İsletme Fakültesi Dergisi, , vol.31, no.2, pp.7-29, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
2001
200121. Eczacıların Reçetesiz Ilaçlara Karsı Tutumlarında Yer Alan Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Arastırma
YÜKSEL C. A.
I. Ü. Isletme Fakültesi Dergisi , vol.30, no.2, pp.7-27, 2001 (Peer-Reviewed Journal)
2001
200122. Çevre Dostu Ürün Satınalanlar İle Almayan Tüketicileri Ayırt Eden Temel Özelliklerin Belirlenmesine Yönelik Araştırma
Okumuş A., Yüksel C. A.
Yönetim Dergisi:İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü , vol.12, no.40, pp.39-50, 2001 (Peer-Reviewed Journal)
2001
200123. Çevre Dostu Ürün Satınalma İle İlgisi Bulunan Değişkenlerin Belirlenmesine Yönelik Araştırma
Yüksel C. A., Okumuş A.
Yönetim Dergisi:İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü , vol.12, no.40, pp.29-38, 2001 (Peer-Reviewed Journal)
2001
200124. Eczacıların Reçetesiz Ilaçlara Karsı Tutumlarının Genel Tutum Ortalamasından Farkı ve Tutumlarla Demografik ve Eczane Özellikleri Arasında Iliskinin Incelenmesi Üzerine Pilot Arastırma
YÜKSEL C. A.
Istanbul Üniversitesi Isletme Fakültesi Isletme Iktisadı Enstitüsü Dergisi Yönetim , vol.12, no.38, pp.41-52, 2001 (Peer-Reviewed Journal)
1996
199625. Hekimlerin Ilaç Tercihinde Pazarlamanın Önemi ve Seçim Kararlarında Etkili Pazarlama Vasıtalarının Belirlenmesine Yönelik Pilot Arastırma
YÜKSEL C. A.
I.Ü. Isletme Fakültesi Isletme Iktisadı Enstitüsü Dergisi Yönetim , vol.7, no.25, pp.26-41, 1996 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
2016
20161. An Attempt to Develop an Alternative Scale to Measure Cusstomer Based Corporate Reputation
YÜKSEL C. A., CİNTAMÜR İ. G.
8th Annual International Conference on Global Business, Engineering, Energy, Agriculture, and Health, New York, United States Of America, 24 - 26 June 2016, pp.1, (Full Text)
2008
20082. Corporate Social Responsibility Programs in Turkey: A Content Analysis
YÜKSEL C. A., BULUT D., TÜZÜNER V. L.
CRRC Corporate Responsibility Research Conference 2008, United Kingdom, 1 - 04 December 2008, pp.1-14, (Full Text)
2008
20083. Understanding Unethical Consumer Behavior
YÜKSEL C. A., Bulut D.
INTERNATIONA L CONFERENCE ON BUSINESS AND ECONOMY, Romania, 1 - 04 November 2008, pp.1, (Summary Text)
2008
20084. The Relationship Between Consumers' Attitudes Toward Fair Trade Issues And Their Values
YÜKSEL C. A., Candan B.
INTERNATIONA L CONFERENCE ON BUSINESS AND ECONOMY, Romania, 1 - 04 November 2008, pp.1, (Summary Text)
2008
20085. Tüketicilerin Kurumsal Sosyal Sorumlulukla Ilgili Tutumları Ile Kisisel Degerleri Arasındaki Iliskinin Belirlenmesine Yönelik Bir Arastırma
YÜKSEL C. A., Candan B.
13. Ulusal Pazarlama Kongresi, Adana, Turkey, 1 - 04 November 2008, pp.1, (Full Text)
2008
20086. A Taxonomy Of Code Of Ethics In Banks Operating In Turkey
TÜZÜNER V. L., YÜKSEL C. A.
PROFESSIONAL ETHICS IN BUSINESS AND SOCIAL LIFE, 21TH EBEN ANNUAL CONFERENCE, Spain, 1 - 04 October 2008, pp.1, (Summary Text)
2008
20087. Toward Corporate Social Responsibility And Their Demographic Characteristics
YÜKSEL C. A., Candan B.
PROFESSIONAL ETHICS IN BUSINESS AND SOCIAL LIFE, 21TH EBEN ANNUAL CONFERENCE, Spain, 1 - 04 October 2008, pp.1, (Summary Text)
2008
20088. Segmenting Women According To Their Socially Responsible Consumption Behavior
YÜKSEL C. A.
GLOBAL ACADEMY OF BUSINESS AND ECONOMIC RESEARCH (GABER), United States Of America, 1 - 04 September 2008, pp.1, (Summary Text)
2008
20089. Corporate Social Responsibility Programs in Turkey: A Content Analysis, Corporate Responsibility & Sustainability Research
YÜKSEL C. A., Bulut D., TÜZÜNER V. L.
CRRC2008, QUEEN'S UNIVERSITY MANAGEMENT SCHOOL, United Kingdom, 1 - 04 September 2008, pp.1, (Summary Text)
2008
200810. Gender Based Socially Responsible Consumption Behaviors
YÜKSEL C. A.
YIRCOBS' 08 Yeditepe International Research Conference on Business Strategies, Turkey, 1 - 04 June 2008, pp.1, (Summary Text)
2007
200711. Determining The Differences Between Private and Manufacturers’ Brand Detergent Users
YÜKSEL C. A., BULUT D.
3rd International Conference on Business, Management and Economics (ICBME), Turkey, 1 - 04 December 2007, vol.2, pp.69-84, (Full Text)
2007
200712. A Study About the Relationship Between Customers? Value Perception of Cellular Phone Buying Behavior and Their Individual Values
Erkmen T., YÜKSEL C. A.
Third International Conference on Business, Management and Economics, Turkey, 1 - 04 June 2007, pp.1, (Summary Text)
2007
200713. Determining The Differences Between Private And Manufacturers' Brand Detergent Users
YÜKSEL C. A., Bulut D.
Third International Conference on Business, Management and Economics, Turkey, 1 - 04 June 2007, pp.1, (Summary Text)
2003
200314. Deodorant Kullanan Tüketicilerin, Deodorant Satın Alırken Önem Verdikleri Unsurların Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma
Yüksel C. A., Okumuş A.
8. Ulusal Pazarlama Kongresi, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Kayseri, Turkey, 1 - 04 November 2003, pp.291-306, (Full Text)
2003
200315. Deodorant Kullanan Tüketicilerin, Deodorant Satın Alırken Önem Verdikleri Unsurların Belirlenmesine Yönelik Bir Arastırma
YÜKSEL C. A., OKUMUŞ A.
8. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kayseri, Turkey, 1 - 04 October 2003, pp.1, (Summary Text)
2000
200016. Tüketicilerin Dondurulmus Hazır Yemek Satınalma Davranıslarının Incelenmesi, Istanbul Ili Kadıköy Ilçesinde Yapılan Pilot Çalışma
YÜKSEL C. A.
5. Ulusal Pazarlama Kongresi, Antalya, Turkey, 1 - 04 November 2000, pp.1, (Full Text)
Books
2021
20211. Türk Kahvesi ve Üçüncü Nesil Kahvelerde Ürüne Karşı İlgilenim
Onurlu Ö., Bilgen İ., Yüksel C. A.
in: Pazarlama ve Organizasyon Perspektifinden Kuramlar ve Tartışmalar, Şahin Karabulut, Editor, Gazi Kitabevi, Ankara, pp.126-153, 2021
2017
20172. Hizmet Pazarlama Karması ve Stratejileri Bir Sağlık Hizmeti Kuruluşu Pazarlama Karması Örneği
Yüksel C. A.
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2017
2015
20153. Uluslararası Pazarlama Çevresi
Yüksel C. A.
in: Uluslararası Pazarlama, Komisyon, Editor, Atatürk Üniversitesi, Erzurum, pp.1, 2015
2015
20154. Firmaların Konumlarına Göre Rekabet Stratejileri
Yüksel C. A.
in: Pazarlama Yönetimi, Komisyon, Editor, Atatürk Üniversitesi, Erzurum, pp.1, 2015
Funded Projects
2019 - 2021
2019 - 2021PLANLI DAVRANIŞ TEORİSİ AÇISINDAN MARKA KATILIM DAVRANIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR MODEL GELİŞTİRİLMESİ
Project Supported by Higher Education Institutions , BAP PhD
YÜKSEL C. A. (Executive), ARGHASHI V.
2020 - 2020
2020 - 2020Müşteri Odaklı Ürün Geliştirilmesinde Sistem Oluşturulması
Project Supported by Other Private Institutions
Yüksel C. A. (Executive)
2016 - 2016
2016 - 2016An Attempt to Develop an Alternative Scale to Measure Cusstomer Based Corporate Reputation
Project Supported by Higher Education Institutions , BAP Other
YÜKSEL C. A. (Executive), CİNTAMÜR İ. G.
2008 - 2008
2008 - 2008SEGMENTING CONSUMERS ACCORDING TO THEIR SOCIALLY RESPONSIBLE CONSUMPTION BEHAVIORS, VALUE ORIENTATIONS, MORAL PHILISOPHIES AND ANXIETIES FOR SOCIAL ISSUES
Project Supported by Higher Education Institutions , BAP Other
YÜKSEL C. A. (Executive)
Awards
Congress and Symposium Activities
01 June 2016 - 01 June 2016
01 June 2016 - 01 June 2016