Assoc. Prof. Özlem KALAN


Communication faculty, Public Relations and Publicity Department

Department of Advertising


Research Areas: Social Sciences and Humanities, Mass Communications and Mass Media, Advertising and Acquaint


Names in Publications: Kalan, O., Kalan, Özlem Gündüz, Kalan, Özlem

Metrics

Publication

19

Citation (WoS)

9

H-Index (WoS)

1

Project

1

Thesis Advisory

9
UN Sustainable Development Goals

Education Information

2002 - 2009

2002 - 2009

Doctorate

Istanbul University, Communication Faculty, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Turkey

1998 - 2002

1998 - 2002

Postgraduate

Istanbul University, Communication Faculty, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Turkey

1994 - 1998

1994 - 1998

Undergraduate

Istanbul University, Communication Faculty, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Turkey

Dissertations

2009

2009

Doctorate

REKLAMDA ULUSAL KİMLİĞİN KULLANIMI: TÜRKİYE'DE 2006 YILI TELEVİZYON REKLAMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Istanbul University, Communication faculty, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım

2002

2002

Postgraduate

REKLAM SANAT İLİŞKİSİ VE REKLAMDA SANATIN KULLANIMI

Istanbul University, Communication faculty, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım

Foreign Languages

B2 Upper Intermediate

B2 Upper Intermediate

English

Research Areas

Social Sciences and Humanities

Mass Communications and Mass Media

Advertising and Acquaint

Academic Titles / Tasks

2022 - Continues

2022 - Continues

Associate Professor

Istanbul University, Communication faculty, Public Relations and Publicity Department

2018 - Continues

2018 - Continues

Assistant Professor

Istanbul University, Communication faculty, Public Relations and Publicity Department

2009 - Continues

2009 - Continues

Medical Doctor

Istanbul University, Communication faculty, Public Relations and Publicity Department

2014 - 2018

2014 - 2018

Assistant Professor

Istanbul University, Communication faculty, Public Relations and Publicity Department

Managerial Experience

2021 - Continues

2021 - Continues

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Istanbul University, Communication Faculty, Public Relations and Publicity Department

Courses

Postgraduate

Postgraduate

Reklamı Anlamak

Undergraduate

Undergraduate

Tüketici Davranışları ve Pazarlama Stratejileri Sustainable Development

Undergraduate

Undergraduate

Reklama Giriş

Postgraduate

Postgraduate

Yeni Medya Okuryazarlığı

Postgraduate

Postgraduate

Seminer

Postgraduate

Postgraduate

Yeni Medya Okuryazarlığı

Undergraduate

Undergraduate

Mezuniyet Projesi

Undergraduate

Undergraduate

İç Staj

Postgraduate

Postgraduate

Kişilerarası İletişimde Toplumsal Cinsiyet

Undergraduate

Undergraduate

Etkili İletişim

Associate Degree

Associate Degree

Reklam Kampanyaları

Associate Degree

Associate Degree

Reklamcılık

Undergraduate

Undergraduate

Medya Okuryazarlığı

Undergraduate

Undergraduate

Medyada Metin Yazarlığı

Postgraduate

Postgraduate

Yeni Medya Kültürü

Undergraduate

Undergraduate

Reklam İletişimi

Undergraduate

Undergraduate

Tüketici Davranışları

Postgraduate

Postgraduate

Reklam Uygulamaları Analizi

Undergraduate

Undergraduate

Sponsorluk

Undergraduate

Undergraduate

Meslek Etiği

Undergraduate

Undergraduate

Mezuniyet Projesi

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

2019

2019

Dijital Okuryazarlık Bağlamında 60 Yaş Üstü Facebook Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma

KALAN Ö.

6. Uluslararası İletişim Günleri Dijital dönüşüm Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 2 - 03 May 2019, pp.72

2010

2010

Mizah Dergilerinde Toplumsal Cinsiyet Rolleri Bağlamında Dişil İmajın Sunumu

Tandaçgüneş Kahraman N., Kalan Ö.

Ulusal İletişim Kongresi: Gülmenin Arkeolojisi ve Medyada Mizah Olgusu, Erzurum, Turkey, 13 - 15 May 2010, pp.363-375

Books & Book Chapters

2021

2021

Çocuklarda Tüketim Kültürü: Sosyal Medya Etkisi

KALAN Ö.

in: Çocuk, Medya ve Sosyal Medya, Sait Yıldırım, Aysun Doğutaş, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.135-157, 2021

2021

2021

Yeşil Reklamcılık

KALAN Ö.

in: Reklamcılığın Evrimi: Kavramlar, Süreç ve Yeni Yönelimler, Eda Erdoğan, Nesrin Tan Akbulut, Duygu Talih Akkaya, Editor, Gazi Kitabevi, Ankara, pp.245-264, 2021

2021

2021

Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Tüketim Biçimleriyle Birlikte Öğrenilmesinde Reklamın Rolü

KALAN Ö.

in: Toplumsal Cinsiyet Okumaları, Yelda Yanat Bağcı, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.151-170, 2021

2021

2021

Dijital Dönüşümün Reklama Etkisi

KALAN Ö.

in: Dijitalleşme Çağında Değişen İletişim Dinamikleri, Dr. Hülya Semizoğlu, Editor, Beta Basım Yayım Tanıtım A.Ş., İstanbul, pp.117-134, 2021

2020

2020

Digital Transformation in Marketing: a Sample Review on Kid Influencer Marketing and Toy Unboxing Videos on Youtube

Kalan Ö.

in: Digital Transformation in Media & Society, Ayşen Akkor Gül,Yıldız Dilek Ertürk,Dr.Paul Elmer, Editor, Istanbul University, İstanbul, pp.127-148, 2020

2015

2015

Postmodern Tüketim ve Mobil Pazarlama Stratejisi Olarak Viral Reklam

KALAN Ö.

in: Yeni Medya ve Reklam, Doç.Dr.Abdullah Özkan, Yrd. Doç.Dr. Nilnur Tandaçgüneş, Yrd. Doç.Dr.Betül Önay Doğan, Editor, Derin Yayınları, İstanbul, pp.281-299, 2015

2012

2012

Çevre, Tüketim ve Sosyal Sorumluluk İlişkisi: NTVYeşil Ekran Örneği

KALAN Ö.

in: Medya ve Gündelik Yaşamda Çevre Gerçeği, Serkan Kırlı, Ümit Sarı, Editor, Aya Kitap, İstanbul, pp.91-108, 2012

2010

2010

Emniyet Teşkilatında Halkla İlişkiler ve Reklam

KALAN Ö.

in: Polis ve Halkla İlişkiler, Yıldız Dilek Ertürk, Editor, Kutup Yıldızı Yayınları, İstanbul, pp.55-66, 2010

Scientific Refereeing

August 2022

August 2022

Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi

Journal Indexed in ESCI

June 2019

June 2019

Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

National Scientific Refreed Journal

November 2018

November 2018

Istanbul Business Research

Journal Indexed in ESCI

October 2018

October 2018

Connectist

Journal Indexed in ESCI

March 2016

March 2016

Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

National Scientific Refreed Journal

Scientific Consultations

2019 - 2019

2019 - 2019

Project Consultancy

Tübitak SOBAG - SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER ARAŞTIRMA DESTEK GRUBU

Istanbul University, Communication Faculty, Public Relations and Publicity Department, Turkey



Congress and Symposium Activities

01 May 2019 - 01 May 2019

01 May 2019 - 01 May 2019

6. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Dönüşüm Sempozyumu

Attendee

İstanbul-Turkey

01 October 2018 - 01 October 2018

01 October 2018 - 01 October 2018

Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu

Attendee

Mersin-Turkey

01 May 2010 - 01 May 2010

01 May 2010 - 01 May 2010

Mizah Dergilerinde Toplumsal Cinsiyet Rolleri Bağlamında Dişil İmajın Sunumu

Attendee

Erzurum-Turkey

Citations

Total Citations (WOS): 9

h-index (WOS): 1

Jury Memberships

September-2022

September 2022

Post Graduate

Post Graduate - İstanbul Üniversitesi

February-2019

February 2019

Post Graduate

Tez savunma jürisi - İstanbul Üniversitesi