Eğitim Bilgileri
2002 - 2009
2002 - 2009Doktora
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Yüksek Lisans
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
REKLAMDA ULUSAL KİMLİĞİN KULLANIMI: TÜRKİYE'DE 2006 YILI TELEVİZYON REKLAMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
2002
2002Yüksek Lisans
REKLAM SANAT İLİŞKİSİ VE REKLAMDA SANATIN KULLANIMI
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2024
2024Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi “Eğitimcinin Eğitimi” Sertifikası
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Yıldız Teknik Üniversitesi
2018
2018TÜBİTAK Projelerine Yönelik İletişim Bilimlerinde Proje Yazma ve Yürütme Eğitimi
Proje Yönetimi
İstanbul Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Kitle İletişimi ve Araçları
Reklamcılık ve Tanıtım
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorDoktor
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2014 - 2018
2014 - 2018Yrd. Doç. Dr.
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorFakülte Kurulu Üyesi
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorMezunlarla İlişkiler Komisyonu Başkanı
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam Ediyorİntibak/Muafiyet Komisyonu Üyesi
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2021 - 2022
2021 - 2022Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
2014 - 2022
2014 - 2022İntibak/Muafiyet Komisyonu Üyesi
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yeni Medya Okuryazarlığı
YENİ MEDYA VE REKLAM
REKLAMI ANLAMAK
Kişilerarası İletişimde Toplumsal Cinsiyet
Seminer
Yeni Medya Kültürü
REKLAM UYGULAMALARI ANALİZİ
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Dijital Teknolojilerin Deneyimsel Pazarlama Stratejisinde Kullanımı: Türkiye'de Gerçeklik Teknolojileri ve Yapay Zekâ Üzerine Bir Araştırma
Kalan Ö. (Danışman)
B.Koca(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Çin sosyal medyasında Türkiye imajı: 2020-2021 döneminde 'Weibo' üzerinde bir araştırma
Kalan Ö. (Danışman)
J.Yang(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Oyunlaştırmanın marka sadakati üzerindeki etkisi: Yemeksepeti-Muhtarlık oyunlaştırması örneği
Kalan Ö. (Danışman)
E.BERKAY(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Markaların sosyal medyada FOMO kullanımı: Marka stratejileri üzerine bir araştırma
Kalan Ö. (Danışman)
A.AYŞENUR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Dijital oyunlarda toplumsal cinsiyet algısı: "Detroıt Become Human" örneği üzerinden bir araştırma
Kalan Ö. (Danışman)
A.BEGÜM(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE SOSYAL AĞLARIN KULLANIMI VE DİJİTAL NESİL İLETİŞİM BİÇİMLERİNİN DÖNÜŞÜMÜ: İSTANBUL'DAKİ YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERDE SOSYAL AĞLARDAKİ KİŞİLERARASI İLETİŞİMLERİ ÜZERİNE ARAŞTIRMA
Kalan Ö. (Danışman)
S.Rovshanov(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
TÜRKİYE'DEKİ ÇEŞİTLİLİK YÖNETİMİNE ÖRNEK MODEL ARAŞTIRMA: TÜRKİYE ENERJİ SEKTÖRÜNDEN BİR ÇALIŞMA ÖRNEĞİ
Kalan Ö. (Danışman)
E.Nalbantoğlu(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
SOSYAL MEDYANIN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ
Kalan Ö. (Danışman)
S.Alakuş(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
YENİ MEDYANIN KURUMSAL İLETİŞİMDE KULLANIMINA YÖNELİK BİR İNCELEME: YAPI KREDİ
KALAN Ö.
M.Güreller(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
MARKA İMAJ TRANSFERİ BAĞLAMINDA JAMES BOND FİLMLERİNİN İNCELENMESİ
KALAN Ö.
R.Öner(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Hofstede’nin kültürel boyutlar kuramına göre Z Kuşağının TV reklamlarındaki bireycilik ve kolektivizm mesajlarını alımlaması üzerine bir inceleme
Kalan Ö., Tandaçgüneş Kahraman N.
Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences
, sa.67, ss.87-114, 2025 (Scopus)
2022
20222. Pırlanta Reklamlarında Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Temsili: Blue Diamond ve Zen Reklamları Üzerinden Bir Çözümleme
TEREK ÜNAL G., KALAN Ö.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.22, sa.1, ss.23-44, 2022 (Hakemli Dergi)
2016
20163. Yeni Medyada Reklam ve Etik Sorunlar
Kalan Ö.
ATATÜRK İLETİŞİM DERGİSİ , sa.10, ss.71-89, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
20144. Foucault'un Biyopolitika Kavramı Bağlamında Moda ve Beden: Vouge Dergisi Üzerinden Bir Söylem Analizi
Kalan Ö.
Selçuk İletişim , cilt.8, sa.3, ss.20-30, 2014 (Hakemli Dergi)
2010
20105. Media Literacy and Pre-school Children: A Research of Media Literacy Awareness
Kalan Ö.
ISTANBUL UNIVERSITESI ILETISIM FAKULTESI DERGISI
, cilt.1, ss.59-73, 2010 (ESCI)
2010
20106. Positioning of Children on Commercials According to Gender Theory: An Analysis About 'Kinder' Television Commercials
Kalan Ö.
ISTANBUL UNIVERSITESI ILETISIM FAKULTESI DERGISI
, cilt.1, ss.75-89, 2010 (ESCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
0
01. The Relationship of Globalization and Corporate Identity in terms of Brand Strategy: Turkish Airlines as a “Global” Brand.
KALAN Ö., ÖZKOYUNCU F.
Euprera Annual Congress 2013, İspanya, cilt.1, sa.1, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2019
20192. Dijital Okuryazarlık Bağlamında 60 Yaş Üstü Facebook Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma
KALAN Ö.
6. Uluslararası İletişim Günleri Dijital dönüşüm Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 2 - 03 Mayıs 2019, ss.72, (Özet Bildiri)
2018
20183. DİJİTAL OKURYAZARLIK BOYUTUNDA ÇOCUKLARIN TELEVİZYON VE YOUTUBE İZLEME ALIŞKANLIKLARININ KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEMESİ
KALAN Ö.
Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 18 - 19 Ekim 2018, ss.302, (Özet Bildiri)
2010
20104. Mizah Dergilerinde Toplumsal Cinsiyet Rolleri Bağlamında Dişil İmajın Sunumu
Tandaçgüneş Kahraman N., Kalan Ö.
Ulusal İletişim Kongresi: Gülmenin Arkeolojisi ve Medyada Mizah Olgusu, Erzurum, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.363-375, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Görme Pratikleri Disiplinlerarası Görsel İletişim Çalışmaları
Kalan Ö. (Editör), Sarı M. (Editör)
Literatürk Academia, Konya, 2022
2021
20212. Tüketim Kültürü Bağlamında Reklamda Ulusal Kimliğin Kullanımı
KALAN Ö.
LİTERATÜRK Academia, İstanbul, 2021
2021
20213. Çocuklarda Tüketim Kültürü: Sosyal Medya Etkisi
KALAN Ö.
Çocuk, Medya ve Sosyal Medya, Sait Yıldırım, Aysun Doğutaş, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.135-157, 2021
2021
20214. Yeşil Reklamcılık
KALAN Ö.
Reklamcılığın Evrimi: Kavramlar, Süreç ve Yeni Yönelimler, Eda Erdoğan, Nesrin Tan Akbulut, Duygu Talih Akkaya, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.245-264, 2021
2021
20215. Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Tüketim Biçimleriyle Birlikte Öğrenilmesinde Reklamın Rolü
KALAN Ö.
Toplumsal Cinsiyet Okumaları, Yelda Yanat Bağcı, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.151-170, 2021
2021
20216. Dijital Dönüşümün Reklama Etkisi
KALAN Ö.
Dijitalleşme Çağında Değişen İletişim Dinamikleri, Dr. Hülya Semizoğlu, Editör, Beta Basım Yayım Tanıtım A.Ş., İstanbul, ss.117-134, 2021
2020
20207. Digital Transformation in Marketing: a Sample Review on Kid Influencer Marketing and Toy Unboxing Videos on Youtube
Kalan Ö.
Digital Transformation in Media & Society, Ayşen Akkor Gül,Yıldız Dilek Ertürk,Dr.Paul Elmer, Editör, Istanbul University Press, İstanbul, ss.127-148, 2020
2015
20158. Postmodern Tüketim ve Mobil Pazarlama Stratejisi Olarak Viral Reklam
KALAN Ö.
Yeni Medya ve Reklam, Doç.Dr.Abdullah Özkan, Yrd. Doç.Dr. Nilnur Tandaçgüneş, Yrd. Doç.Dr.Betül Önay Doğan, Editör, Derin Yayınları, İstanbul, ss.281-299, 2015
2012
20129. Çevre, Tüketim ve Sosyal Sorumluluk İlişkisi: NTVYeşil Ekran Örneği
KALAN Ö.
Medya ve Gündelik Yaşamda Çevre Gerçeği, Serkan Kırlı, Ümit Sarı, Editör, Aya Kitap, İstanbul, ss.91-108, 2012
2010
201010. Emniyet Teşkilatında Halkla İlişkiler ve Reklam
KALAN Ö.
Polis ve Halkla İlişkiler, Yıldız Dilek Ertürk, Editör, Kutup Yıldızı Yayınları, İstanbul, ss.55-66, 2010
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Haziran 2024
Haziran 2024CONNECTIST-ISTANBUL UNIVERSITY JOURNAL OF COMMUNICATION SCIENCES
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2022
Ağustos 2022Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2021
Aralık 2021CONNECTIST-ISTANBUL UNIVERSITY JOURNAL OF COMMUNICATION SCIENCES
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2019
Haziran 2019Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2018
Kasım 2018Istanbul Business Research
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2018
Ekim 2018CONNECTIST-ISTANBUL UNIVERSITY JOURNAL OF COMMUNICATION SCIENCES
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2016
Mart 2016Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Danışmanlıklar
2023 - 2023
2023 - 2023Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
I. Uluslararası İletişim Dijitalleşme ve Toplum Sempozyumu
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye
2019 - 2019
2019 - 2019Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık
Tübitak SOBAG - SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER ARAŞTIRMA DESTEK GRUBU
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
30 Haziran 2022 - 30 Haziran 2022
30 Haziran 2022 - 30 Haziran 2022Çoktan Seçmeli Sınav Sorusu Hazırlama Çalıştayı
İzleyici / Dinleyici
İstanbul-Türkiye
01 Mayıs 2019 - 01 Mayıs 2019
01 Mayıs 2019 - 01 Mayıs 20196. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Dönüşüm Sempozyumu
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu
Katılımcı
Mersin-Türkiye
14 Ekim 2013 - 16 Ekim 2013
14 Ekim 2013 - 16 Ekim 2013Euprera Annual Congress 2013
Panelist
Barcelona-İspanya
01 Mayıs 2010 - 01 Mayıs 2010
01 Mayıs 2010 - 01 Mayıs 2010Mizah Dergilerinde Toplumsal Cinsiyet Rolleri Bağlamında Dişil İmajın Sunumu
Katılımcı
Erzurum-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 12
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Eylül-2024
Eylül 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tuğba Altun Çiğdem, Yüksek Lisans Tez Savunması - İstanbul Üniversitesi
Ağustos-2024
Ağustos 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Maide Nur Kılıçaslan, Yüksek Lisans Tez Savunması - İstanbul Üniversitesi
Haziran-2024
Haziran 2024Tez Savunma (Doktora)
Esra Pelin Güregen Dereboyu, Doktora Tez Savunması - İstanbul Üniversitesi
Haziran-2024
Haziran 2024Doktora Yeterlik Sınavı
Özlem As - İstanbul Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023Doktora Yeterlik Sınavı
Orhun Doğuş Yılmaz - İstanbul Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Almaz İbrahimova, Tez Savunması - İstanbul Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Doktora Yeterlik Sınavı
Semih Gökkılıç - İstanbul Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Leıla KIARIMOVI, Tez Savunması - İstanbul Üniversitesi
Eylül-2022
Eylül 2022Doktora Yeterlik Sınavı
Ayten Bengisu Cansever - İstanbul Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021