Eğitim Bilgileri
2002 - 2009
2002 - 2009Doktora
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Yüksek Lisans
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
REKLAMDA ULUSAL KİMLİĞİN KULLANIMI: TÜRKİYE'DE 2006 YILI TELEVİZYON REKLAMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
2002
2002Yüksek Lisans
REKLAM SANAT İLİŞKİSİ VE REKLAMDA SANATIN KULLANIMI
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Kitle İletişimi ve Araçları
Reklamcılık ve Tanıtım
Akademik Unvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorDoktor
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2014 - 2018
2014 - 2018Yrd. Doç. Dr.
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorFakülte Kurulu Üyesi
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
2021 - 2022
2021 - 2022Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2001 - 2002
2001 - 2002Halkla İlişkiler Uzmanı
Medialand Halkla İlişkiler Ajansı
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
SOSYAL MEDYANIN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ
Kalan Ö. (Danışman)
S.Alakuş(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
SİYASAL İLETİŞİMDE YENİ MEDYA KULLANIMI:24 HAZİRAN 2018 GENEL SEÇİMLERİ E-MİTİNG ÖRNEĞİ
Kalan Ö. (Danışman)
B.Gençalp(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
YENİ MEDYANIN KURUMSAL İLETİŞİMDE KULLANIMINA YÖNELİK BİR İNCELEME: YAPI KREDİ
KALAN Ö.
M.Güreller(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
ULUS MARKALAMA: MUSTAFA KEMAL ATATÜRK VE TÜRKİYE CUMHURİYETİ'NİN ULUS MARKALAMA FAALİYETLERİ
KALAN Ö.
B.Ateş(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
MARKA İMAJ TRANSFERİ BAĞLAMINDA JAMES BOND FİLMLERİNİN İNCELENMESİ
KALAN Ö.
R.Öner(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022Pırlanta Reklamlarında Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Temsili: Blue Diamond ve Zen Reklamları Üzerinden Bir Çözümleme
TEREK ÜNAL G., KALAN Ö.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.22, sa.1, ss.23-44, 2022 (Hakemli Dergi)
2016
2016Yeni Medyada Reklam ve Etik Sorunlar
Kalan Ö.
ATATÜRK İLETİŞİM DERGİSİ , sa.10, ss.71-89, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
2014Foucault'un Biyopolitika Kavramı Bağlamında Moda ve Beden: Vouge Dergisi Üzerinden Bir Söylem Analizi
Kalan Ö.
Selçuk İletişim , cilt.8, sa.3, ss.20-30, 2014 (Hakemli Dergi)
2010
2010Media Literacy and Pre-school Children: A Research of Media Literacy Awareness
Kalan Ö.
ISTANBUL UNIVERSITESI ILETISIM FAKULTESI DERGISI , cilt.1, ss.59-73, 2010 (ESCI)
2010
2010Positioning of Children on Commercials According to Gender Theory: An Analysis About 'Kinder' Television Commercials
Kalan Ö.
ISTANBUL UNIVERSITESI ILETISIM FAKULTESI DERGISI , cilt.1, ss.75-89, 2010 (ESCI)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
0
0The Relationship of Globalization and Corporate Identity in terms of Brand Strategy: Turkish Airlines as a “Global” Brand.
KALAN Ö., ÖZKOYUNCU F.
Euprera Annual Congress 2013, İspanya, cilt.1, sa.1, ss.1
2019
2019Dijital Okuryazarlık Bağlamında 60 Yaş Üstü Facebook Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma
KALAN Ö.
6. Uluslararası İletişim Günleri Dijital dönüşüm Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 2 - 03 Mayıs 2019, ss.72
2018
2018DİJİTAL OKURYAZARLIK BOYUTUNDA ÇOCUKLARIN TELEVİZYON VE YOUTUBE İZLEME ALIŞKANLIKLARININ KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEMESİ
KALAN Ö.
Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 18 - 19 Ekim 2018, ss.302
2010
2010Mizah Dergilerinde Toplumsal Cinsiyet Rolleri Bağlamında Dişil İmajın Sunumu
Tandaçgüneş Kahraman N., Kalan Ö.
Ulusal İletişim Kongresi: Gülmenin Arkeolojisi ve Medyada Mizah Olgusu, Erzurum, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.363-375
Kitap & Kitap Bölümleri
2022
2022Görme Pratikleri Disiplinlerarası Görsel İletişim Çalışmaları
Kalan Ö. (Editör), Sarı M. (Editör)
Literatürk Academia, Konya, 2022
2021
2021Tüketim Kültürü Bağlamında Reklamda Ulusal Kimliğin Kullanımı
KALAN Ö.
LİTERATÜRK Academia, İstanbul, 2021
2021
2021Çocuklarda Tüketim Kültürü: Sosyal Medya Etkisi
KALAN Ö.
Çocuk, Medya ve Sosyal Medya, Sait Yıldırım, Aysun Doğutaş, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.135-157, 2021
2021
2021Yeşil Reklamcılık
KALAN Ö.
Reklamcılığın Evrimi: Kavramlar, Süreç ve Yeni Yönelimler, Eda Erdoğan, Nesrin Tan Akbulut, Duygu Talih Akkaya, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.245-264, 2021
2021
2021Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Tüketim Biçimleriyle Birlikte Öğrenilmesinde Reklamın Rolü
KALAN Ö.
Toplumsal Cinsiyet Okumaları, Yelda Yanat Bağcı, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.151-170, 2021
2021
2021Dijital Dönüşümün Reklama Etkisi
KALAN Ö.
Dijitalleşme Çağında Değişen İletişim Dinamikleri, Dr. Hülya Semizoğlu, Editör, Beta Basım Yayım Tanıtım A.Ş., İstanbul, ss.117-134, 2021
2020
2020Digital Transformation in Marketing: a Sample Review on Kid Influencer Marketing and Toy Unboxing Videos on Youtube
Kalan Ö.
Digital Transformation in Media & Society, Ayşen Akkor Gül,Yıldız Dilek Ertürk,Dr.Paul Elmer, Editör, Istanbul University, İstanbul, ss.127-148, 2020
2015
2015Postmodern Tüketim ve Mobil Pazarlama Stratejisi Olarak Viral Reklam
KALAN Ö.
Yeni Medya ve Reklam, Doç.Dr.Abdullah Özkan, Yrd. Doç.Dr. Nilnur Tandaçgüneş, Yrd. Doç.Dr.Betül Önay Doğan, Editör, Derin Yayınları, İstanbul, ss.281-299, 2015
2012
2012Çevre, Tüketim ve Sosyal Sorumluluk İlişkisi: NTVYeşil Ekran Örneği
KALAN Ö.
Medya ve Gündelik Yaşamda Çevre Gerçeği, Serkan Kırlı, Ümit Sarı, Editör, Aya Kitap, İstanbul, ss.91-108, 2012
2010
2010Emniyet Teşkilatında Halkla İlişkiler ve Reklam
KALAN Ö.
Polis ve Halkla İlişkiler, Yıldız Dilek Ertürk, Editör, Kutup Yıldızı Yayınları, İstanbul, ss.55-66, 2010
Bilimsel Hakemlikler
Ağustos 2022
Ağustos 2022Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2019
Haziran 2019Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2018
Kasım 2018Istanbul Business Research
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2018
Ekim 2018Connectist
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2016
Mart 2016Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Danışmanlıklar
2019 - 2019
2019 - 2019Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık
Tübitak SOBAG - SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER ARAŞTIRMA DESTEK GRUBU
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Mayıs 2019 - 01 Mayıs 2019
01 Mayıs 2019 - 01 Mayıs 20196. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Dönüşüm Sempozyumu
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu
Katılımcı
Mersin-Türkiye
01 Mayıs 2010 - 01 Mayıs 2010
01 Mayıs 2010 - 01 Mayıs 2010Mizah Dergilerinde Toplumsal Cinsiyet Rolleri Bağlamında Dişil İmajın Sunumu
Katılımcı
Erzurum-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 12
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Eylül-2022
Eylül 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tez Savunma (Yüksek Lisans) - İstanbul Üniversitesi
Şubat-2019
Şubat 2019