Articles
28
All (28)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (7)
Scopus (8)
TRDizin (19)
Other Publications (6)
4. Development of Executive Functions in Pre-schoolers
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, vol.10, no.2, pp.393-413, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
5. Zihin Kuramı Kazanımında Bireysel Farkların Kaynağı
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
, vol.4, no.3, pp.714-737, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
11. 3-4 YAŞ ÇOCUKLARINDA ZİHİN KURAMI VE KENDİNİ DÜZENLEME BECERİSİNİN YARDIM DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Nesne Psikoloji Dergisi
, vol.4, no.8, pp.205-226, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
14. On-line and Off-line Assesment of Metacognition
IEJEE
, vol.4, no.2, pp.301-315, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
15. Zihin Kuramı Gelişiminde Kardeş Etkisi: İkizler, Tek Kardeşliler ve Tek Çocukların Karşılaştırılması
TÜRK PSİKOLOJİ YAZILARI
, vol.15, no.29, pp.43-52, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
17. Öğrenilmiş Çaresizliğin Bilme Hissi Üzerindeki Etkisinin Gelişimsel Olarak İncelenmesi, Psikoloji Çalışmaları,
Psikoloji Çalışmaları
, vol.30, pp.53-72, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
18. Üst Biliş Hakkında Bir Gözden Geçirme: Üst Biliş Çalışmaları mı Yoksa Üst Bilişsel Yaklaşım mı?
TÜRK PSİKOLOJİ YAZILARI
, vol.13, no.26, pp.45-65, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
22. Çocuklar için Üst Bilişsel Farkındalık Ölçeği(ÜBFÖ-Ç) A ve B Formları: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
TÜRK PSİKOLOJİ YAZILARI
, vol.10, no.20, pp.85-103, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
23. Yapılandırmacı Açıdan Okuduğunu Kavrama Sürecinin İncelenmesi ve Bazı Öneriler
Yaşadıkça Eğitim
, pp.19-27, 2007 (Non Peer-Reviewed Journal)
24. Üst Bilişsel Düzeyi Yüksek ve Düşük Öğrencilerin Ebeveyn Tutumlarının İncelenmesi
Psikoloji Çalışmaları
, vol.26, pp.45-56, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
26. Fonolojik Farkındalık ve Harf Bilgisinin İlk okuma Becerisi Üzerindeki Etkisi
Psikoloji Çalışmaları
, vol.24, pp.45-56, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
27. Okul Öncesi Dönemde Okumaya Hazırlık Nasıl Olmalı?
Yaşadıkça Eğitim
, no.78, pp.15-19, 2003 (Non Peer-Reviewed Journal)
28. Yaratıcılık ve Yaratıcılığın Geliştirilmesinde Eğitimcilerin Rolü
Yaşadıkça Eğitim
, no.67, pp.11-15, 2000 (Non Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
26
2. Tek dilli ve iki dilli çocuklarda bilişsel işlevlerin incelenmesi
2. Gelişim Psikolojisi Sempozyumu, İzmir, Turkey, 19 - 21 September 2019, pp.16, (Summary Text)
3. Tek dilli ve iki dilli çocuklarda bilişsel işlevlerin incelenmesi
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi Congist Şehrin Dili, İstanbul, Turkey, 18 - 20 September 2019, (Full Text)
4. Tek Dilli ve İki Dilli Çocuklarda Bilişsel İşlevlerin İncelenmesi
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresinde (Congist’19) , İstanbul, Turkey, 18 - 20 September 2019, pp.1, (Full Text)
5. Gelişim Araştırmalarında Yöntem Farklılıkları Sonuçları Değiştirir Mi?
20. Ulusal Psikoloji Kongresi, Ankara, Turkey, 15 - 17 November 2018, pp.417-418, (Full Text)
6. Self, Co and Socially Shared Regulation of Young Children During Collaborative Problem Solving
EARLI SIG 16 Metacognition Conference 2018 I Zurich, Zürich, Switzerland, 27 - 30 August 2018, pp.68, (Summary Text)
7. Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim
Türkiyede Gelişim Psikolojisinin Dünü ve Bugünü Sempozyumu, Ankara, Turkey, 16 - 17 November 2017, (Full Text)
8. Predictive effect of maternal mind-mindedness on preschooler’s self regulation skills
18th European Conference on Developmental Psychology, Utrecht, Netherlands, 29 August - 01 September 2017, pp.585, (Full Text)
10. İstanbul Gelişimi İzleme ve Değerlendirme Envanterinin Geçerlik, Güvenirlik Çalışması ve Psikometrik Özellikleri
19.Ulusal Psikoloji Kongresi, İzmir, Turkey, 5 - 07 September 2016, pp.15, (Summary Text)
11. Üç yaş çocuklarında bilişsel esneklik sorununa farklı bir yaklaşım
19. Ulusal Psikoloji Kongresi, İzmir, Turkey, 5 - 07 September 2016, pp.131, (Summary Text)
12. Gelişim Psikolojisi Çalışmalarında Etik: İlkeler ve Yeni Hedefler
European Reflections on Ethics in Psychology, İstanbul, Turkey, 15 April 2016, pp.11, (Summary Text)
13. İstanbul Gelişimi İzleme ve Değerlendirme Envanteri (İ-GiDE): Okul Öncesi Çocuklarda Süreç Odaklı Değerlendirme için Özgün bir Ölçme Aracı
Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, İstanbul, Turkey, 18 - 20 March 2016, pp.189-190, (Summary Text)
14. Boyut Değiştirerek Kart Eşleme Görevindeki Boyutlar Üzerine Bir Manüplasyon
18.Ulusal Psikoloji Kongresi, Bursa, Turkey, 9 - 12 April 2014, pp.99-100, (Summary Text)
15. İki Dilli Çocuklarda Çokdilliğin Zihin Kuramı Gelişimindeki Etkisi
18,Ulusal Psikoloji Kongresi, Bursa, Turkey, 9 - 12 April 2014, pp.106, (Summary Text)
16. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan Çocukların Üst Bilişsel Özelliklerinin Karşılaştırılması
17.Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Turkey, 25 - 28 April 2012, pp.121, (Summary Text)
17. Öğrenilmiş Çaresizliğin Bilme Hissi Üzerindeki Etkisinin Gelişimsel Olarak İncelenmesi
17,Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Turkey, 25 - 28 April 2012, pp.109-110, (Summary Text)
18. Bilginin Duyusal Kaynaklarını Ayırt etme ile Zihin Kuramı Arasındaki Gelişimsel Bağlantılar
17. Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Turkey, 25 - 28 April 2012, pp.108, (Summary Text)
19. The relationship between metacognition, intelligence and text-learning performance
EARLi Annual Meeting, Exeter, United Kingdom, 30 August - 02 September 2011, pp.67-68, (Full Text)
20. Online and Offline Assessment of Metacognitive Skills
4th Biennal Meeting of theEARLI Special Interest Group 16 Metacogniton, Münster, Germany, 24 - 26 May 2010, pp.97, (Summary Text)
21. Zihin Kuramı Gelişiminde Kardeş Etkisi
16.Ulusal Psikoloji Kongresi, Mersin, Turkey, 14 - 17 April 2010, pp.48, (Summary Text)
22. Üst Biliş, Genel Yetenek ve Problem Çözme Becerisi arasındaki Bağlantılar
15.Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Turkey, 2 - 05 September 2008, pp.66, (Summary Text)
23. Çocuk-Yuva Çalışanları-Anne Etkileşiminin Annelerin Sosyal Becerileri Üzerindeki Etkisi
1.Uluslarası Çocuk ve İletişim Konferansı, İstanbul, Turkey, 13 - 15 October 2003, pp.191-196, (Full Text)
24. The Influence of the Visual and Aural Stimuli Processing Styles on Reading Acquisition
Medıa and Education Congress, Poznan, Poland, 2 - 04 April 2000, pp.257-263, (Full Text)
25. İlk Okuma Becerisinin Kazanılmasını Etkileyen Bilişsel Faktörler
10.Ulusal Psikoloji Kongresi, Ankara, Turkey, 16 - 18 September 1998, pp.85, (Summary Text)
26. Okul Öncesi Çocuklar İçin Psikolog Gözlem Formunun Geliştirilmesi, X. Ulusal Psikoloji Kongresi
10.Ulusal Psikoloji Kongresi, Ankara, Turkey, 16 - 18 September 1998, pp.92, (Summary Text)
Books
5
3. Apa Yaşamboyu Gelişim Psikolojisi Sözlüğü
Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2020
5. Bildiğimi Bildiğimi Nasıl Bilirim: Üst Bilişsel Süreçlerin Yaşam Boyu Değişim
in: Aklın Çocuk Hali, Aydın, Ç., Göksün, T., Küntay A.C., Tahiroğlu, D. , Editor, Koç Üniversite Yayınları, İstanbul, pp.189-210, 2016
Other Publications
2
1. Psikoloji
Lecture Note, pp.1-95, 2020
2. Psikolojiye Giriş 1
Lecture Note, pp.225, 2012