Prof. Dr. Abdullah ÖZKAN


İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Reklam Ana Bilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, İletişim


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Kitle İletişimi ve Araçları, Halkla İlişkiler, Reklamcılık ve Tanıtım, İletişim Bilimleri, Medya ve İletişim Sistemleri

Metrikler

Yayın

45

Proje

12

Tez Danışmanlığı

17
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1996 - 2003

1996 - 2003

Doktora

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Bölümü, İletişim Bilimi Abd, Türkiye

1994 - 1996

1994 - 1996

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık Ve Tanıtım, Türkiye

1989 - 1993

1989 - 1993

Lisans

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye

Yaptığı Tezler

2003

2003

Doktora

Küreselleşme sürecinde demokrasi kültürü ve siyasal iletişim

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Ensitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Abd

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Kitle İletişimi ve Araçları

Halkla İlişkiler

Reklamcılık ve Tanıtım

İletişim Bilimleri

Medya ve İletişim Sistemleri

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2012 - 2018

2012 - 2018

Doç. Dr.

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Yönetimsel Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2020 - 2023

2020 - 2023

Dekan

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2019 - 2023

2019 - 2023

Rektörlüğe Bağlı Koordinatör

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2017 - 2017

2017 - 2017

Bölüm Başkan Yardımcısı

İstanbul Üniversitesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü

2016 - 2017

2016 - 2017

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

İstanbul Üniversitesi, Reklam, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü

2013 - 2014

2013 - 2014

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

İstanbul Üniversitesi, Reklam

2011 - 2014

2011 - 2014

Bölüm Başkan Yardımcısı

İstanbul Üniversitesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Reklamda Eleştirel Yaklaşımlar

Siyasal İletişim Yönetimi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Lobicilik

Sosyal medyada içerik üretimi ve yönetimi

Reklam Hukuku ve Fikri Haklar

Stratejik Reklam Kampanyası Planlaması

Siyasal İletişim

Seminer

Lisans

Lisans

İtibar Yönetimi

Reklama Giriş

Siyasi İletişim

Siyasal Reklam

İletişim Mevzuatı ve Fikri Haklar

Kamu Diplomasisi

Reklam Söylemi

Medya Etiği

Kurumsal reklamcılık

Reklamcılığa Giriş

İletişim Felsefesi

Hukuk ve İletişim

Yönetilen Tezler

2022

2022

Yüksek Lisans

Reklamlarda hikâye anlatımının marka tercihinde rolü

Özkan A. (Danışman)

G.ŞEVVAL(Öğrenci)

2020

2020

Yüksek Lisans

Mobil oyunlarda hikaye anlatımının oyun deneyimine etkisi

Özkan A. (Danışman)

E.SELİN(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (5)
Diğer Yayınlar (5)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2018

2018

1. Yurtdışındaki Türk Diasporasına Yönelik Yürütülen Faaliyetlerin Türkiye'nin Yumuşak Güç Kapasitesine yaptığı Stratejik Katkıların Değerlendirilmesi

ÖZKAN A.

International Conference on New Horizons in Education, Paris, Fransa, 18 - 20 Temmuz 2018, cilt.1, sa.2, ss.1150-1155, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

2. Kamu Diplomasisinin toplumlararası ilişki inşa etme gücü ve Türkiye'nin ülke markasının oluşumunda kitle iletişim araçlarının stratejik rolü

ÖZKAN A.

International Educational Technology Conference, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 19 Ağustos 2017, cilt.1, sa.1, ss.928-934, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

3. Türk Dilinin Yurtdışında Temsilinin Türkiye'nin Marka Değerine Katkısının Yunus Emre Enstitüsü Üzerinden İncelenmesi

ÖZKAN A.

3. International Symposium on Language Education and Teaching, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, ss.128, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

4. Kamu Diplomasisi perspektifinden ülke markası değeri ve Yer markalamasının stratejik önemi: Türkiye üzerine düşünceler

ÖZKAN A.

13. Eyüp Sultan Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 - 26 Kasım 2016, cilt.0, sa.0, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

5. Reklamda etik ilkelerin önemi ve idari denetim yöntemi olarak Reklam Kurulu'nun işlevi

ÖZKAN A.

İnternational conference on new horizons in edication, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, ss.31-36, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

6. Medyanın kitlesinden Kitlelerin Medyasına: 21. Yüzyılda İletişimdeki Paradigma Değişimi ve Sanal İletişimin Beraberinde Getirdikleri

ÖZKAN A.

3. Uluslararası Teknoloji Bağımlılığı Kongresi, İstanbul, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2016, ss.78, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

7. Türkiye'nin ülke markasının inşasında kamu diplomasisi vizyonunun stratejik rolü

ÖZKAN A.

9. European conference on social and behavioral sciences, Paris, Fransa, 3 - 06 Şubat 2016, cilt.0, sa.0, ss.7-8, (Özet Bildiri)

2015

2015

8. 21. yüzyılın stratejik vizyonu; Kamu Diplomasisi yönetimi ve Türkiye'nin sahip olduğu kamu diplomasisi potansiyeli

ÖZKAN A.

13. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Baku, Azerbaycan, 28 - 29 Ekim 2015, cilt.0, sa.0, ss.513-523, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

9. THE ROLE OF STRATEGIC COMMUNICATION MANAGEMENT IN NATION BRAND BUILDING

ÖZKAN A.

SOCIAL SCIENCES AND HUMANITIES IN FOCUS, Varşova, Polonya, 16 - 18 Eylül 2015, cilt.1, sa.2015, ss.80-81, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

10. Yumuşak Güç Unsuru Olarak Medyanın “Ülke Markası” Oluşturulmasına Stratejik Katkısı

ÖZKAN A.

İnternational Science and Technology Conference, St. Petersburg, Rusya, 2 - 04 Eylül 2015, cilt.1, sa.2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

11. Yeni Yüzyılda Türkiye’nin Kendi “Hikayesini” Yazmasında İletişim Stratejisi Olarak Kamu Diplomasisinin Rolü

ÖZKAN A.

Uluslar arası Sosyal Bilimler Kongresi, Artvin, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2014, cilt.1, sa.2014, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

12. Public Diplomacy and Strategic Communication Management

ÖZKAN A.

5. European Conference on Social and Behavioral Sciencesrus, St. Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, cilt.1, sa.2014, ss.55-56, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

13. Strategic practices of public diplomacy policies in educational field and Turkey’s potential for cultural diplomacy

ÖZKAN A.

İnternational Educational Technology Congerence (İETC 2014), Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Eylül 2014, sa.2014, ss.1008-1017, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

14. The Role of Public Diplomacy to Build Relationships Between the Community and the Media’s Effect

ÖZKAN A.

International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.1, sa.2014, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

15. 21. yüzyılın etkili iletişim yöntemi kamu diplomasisinde yumuşak güç unsuru olarak medyanın stratejik kullanımı

ÖZKAN A.

1. Uluslar arası İletişim Bilimi ve Medya Araştırmaları Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2014, sa.2014, ss.1-2, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

16. Role of public diplomacy in creation of nation branding and public diplomacy possibilities of Turkey

ÖZKAN A.

5. Think Tanks Forum of the OIC Countries, Bağdat, Irak, 20 - 24 Şubat 2014, sa.2014, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

17. The strategic importance of ethical values in the advertising and self – control

ÖZKAN A.

3. European Conference on Social and Behavioral Science, Roma, İtalya, 6 - 08 Şubat 2014, cilt.1, sa.2014, ss.23, (Özet Bildiri)

2013

2013

18. Ülke markası inşasında kamu diplomasisinin rolü ve Türkiye’nin kamu diplomasisi imkanları

ÖZKAN A.

European Conference of Social Science Research, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013, cilt.1, sa.2013, ss.68-69, (Özet Bildiri)

2013

2013

19. Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Markalaşma Çabalarına Reklamın Stratejik Katkısı

ÖZKAN A.

2. Uluslar arası Dil ve İletişim sempozyumu, İzmir, Türkiye, 17 - 19 Haziran 2013, cilt.1, sa.2013, ss.1, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Medya Ahlakı

Özkan A.

Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara, 2023

2018

2018

2. Kamu Diplomasisi perspektifinden Türk Dilinin yurtdışında temsilinin Türkiye'nin marka değerine katkısı; Yunus Emre Enstitüsü üzerinden bir değerlendirme

ÖZKAN A.

İletişim Çalışmaları 2017, Özgür, A., İşman, A., Editör, Sakarya Üniversitesi, Sakarya, ss.1-13, 2018

2016

2016

3. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Bir Halkla İlişkiler Etkinliği Olarak Kamu Diplomasisi

ÖZKAN A.

Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Halkla İlişkiler, Kılınç, B., Editör, Eskişehir Üniversal Yayınları, Eskişehir, ss.2-27, 2016

2016

2016

4. The role of strategic communication management in nation brand building

ÖZKAN A.

Social Sciences and Humanities a Global Perspective, Can C., Kilimci A., Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.116-123, 2016

2016

2016

5. The role of strategic communicaiton management in nation brand building and the nation brand of Turkey

ÖZKAN A.

Contemporary Approaches in Education and Communication, Arslan H, İçbay M, Gallard A, Ramos S., Editör, Peter Lang Publishing, Inc., Frankfurt, ss.477-490, 2016

2015

2015

7. Siyasal İletişim Yönetimi: Seçim kampanyası, siyasal reklam ve iletişim stratejileri

ÖZKAN A.

Siyasetin İletişim Odağı; Seçim Kampanyaları, Özkan, A., Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.7-28, 2015

2015

2015

8. Reklam ve Hukuk: Reklamla ilgili yasal düzenlemeler ve Reklamların denetim yöntemlerinin değerlendirilmesi

ÖZKAN A.

Reklamı Anlamlandırmak, Çakar, S., Editör, Derin Yayınları, İstanbul, ss.1-24, 2015

2015

2015

9. Değişim, Kurumsallaşma ve Kırılma: 7 Haziran seçimleri bağlamında AK parti

ÖZKAN A.

Türkiye'de siyasi partiler ve seçim kampanyaları: Araftaki Seçim, Bekaroğlu, E., A., Editör, Vadi Yayınları, İstanbul, ss.61-106, 2015

2015

2015

10. Yeni yüzyılda Türkiye'nin kendi hikayesini yazmasında iletişim stratejisi olarak Kamu Diplomasisinin rolü

ÖZKAN A.

Yerelden Küresele: Sosyal Bilimlerde yeni yaklaşımlar, Eren, A., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.229-253, 2015

2015

2015

11. Siyasal iletişim yönetimi perspektifinden Cumhuriyet Halk Partisi

ÖZKAN A.

Türkiye'de Siyasal İletişim 2007-2015, Çağlar, İ., Özkır, Y., Editör, Seta Yayınları, İstanbul, ss.55-78, 2015

2015

2015

12. Reklamda etik ilkelerin stratejik değeri ve hukuksal denetim yöntemi olarak özdenetimin önemi

ÖZKAN A., ÖNAY DOĞAN B.

Yeni Medya ve Reklam, Özkan, A., Tandaçgüneş, N., Doğan, B., Editör, Derin Yayınları, İstanbul, ss.1-22, 2015

2014

2014

13. REKLAM YÖNETİMİ

ÖZKAN A.

İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul, 2014

2011

2011

14. HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİMİ

ÖZKAN A.

İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul, 2011

2010

2010

15. Siyasal İletişim Stratejileri

ÖZKAN A.

Siyasal İletişim Enstitüsü Yayınları, İstanbul, 2010

2010

2010

16. Türkiye'de seçmenlerin oy verme davranışının siyasal iletişim perspektifinden incelenmesi

ÖZKAN A.

Seçenlere ve Seçilenlere: Politik Dünya, İnan, E., Editör, Referans Yayıncılık, İstanbul, ss.211-228, 2010

2009

2009

17. Siyasetin İletişimi

ÖZKAN A.

Tasam Yayınları, İstanbul, 2009

2007

2007

18. Siyasal iletişim uygulamalarında etik sorunu

ÖZKAN A.

Halkla ilişkiler ve reklam üzerine etik değerlendirmeler, Sayımer, İ., Yayınoğlu, P., Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.209-246, 2007

2006

2006

19. Küreselleşmenin İşletim Sistemi ve Büyük Ortadoğu Projesi

ÖZKAN A.

Büyük Ortadoğu Projesi; Yeni oluşumlar ve değişen dengeler, Sandıklı, A, Dağcı, K., Editör, Tasam Yayınları, İstanbul, ss.357-369, 2006

2004

2004

21. Globalleşen dünyada demokrasinin önemi ve Türkiye'nin konumu

ÖZKAN A.

Globalleşen Dünyada Türkiye'nin Yeri, Oksay, S., Editör, Kadir Has Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.427-566, 2004