Eğitim Bilgileri
1996 - 2003
1996 - 2003Doktora
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Bölümü, İletişim Bilimi Abd, Türkiye
1994 - 1996
1994 - 1996Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık Ve Tanıtım, Türkiye
1989 - 1993
1989 - 1993Lisans
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye
Yaptığı Tezler
2003
2003Doktora
Küreselleşme sürecinde demokrasi kültürü ve siyasal iletişim
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Ensitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Abd
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Kitle İletişimi ve Araçları
Halkla İlişkiler
Reklamcılık ve Tanıtım
İletişim Bilimleri
Medya ve İletişim Sistemleri
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2012 - 2018
2012 - 2018Doç. Dr.
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2020 - 2023
2020 - 2023Dekan
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2019 - 2023
2019 - 2023Rektörlüğe Bağlı Koordinatör
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2017 - 2017
2017 - 2017Bölüm Başkan Yardımcısı
İstanbul Üniversitesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
2016 - 2017
2016 - 2017Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
İstanbul Üniversitesi, Reklam, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
2013 - 2014
2013 - 2014Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
İstanbul Üniversitesi, Reklam
2011 - 2014
2011 - 2014Bölüm Başkan Yardımcısı
İstanbul Üniversitesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
Yönetilen Tezler
2024
2024Doktora
Marka kent oluşturma sürecinde paydaşların etkinliğinin ve üniversite öğrencilerinin algılarının Amasya örneği üzerinden değerlendirilmesi
Özkan A. (Danışman)
E.DÖNEK(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Kültürlerarası iletişim ve gastrodiplomasi: İstanbul'daki uluslararası öğrencilerin Türk mutfağı algısı
, Özkan A. (Danışman)
M.SALİ(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Gençlerin hedonik tüketim alışkanlıklarına sosyal medyanın etkisi: Üniversite gençliği üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
Özkan A. (Danışman)
İ.YILDIZ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Reklamlarda hikâye anlatımının marka tercihinde rolü
Özkan A. (Danışman)
G.ŞEVVAL(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Halkla ilişkiler perspektifinden üniversitelerin yeni medya kullanımının incelenmesi
Özkan A. (Danışman)
E.SERHAN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Görsel iletişim tasarımı uygulamalarının marka değerine katkısının incelenmesi
Özkan A. (Danışman)
B.BİLİR(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Mobil oyunlarda hikaye anlatımının oyun deneyimine etkisi
Özkan A. (Danışman)
E.SELİN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
İnsani diplomasi aracı olarak sosyal medyanın kullanımı: Türk Kızılay örneği
Özkan A. (Danışman)
Y.ŞEKERCİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
2017 Anayasa referandumunda kullanılan siyasal reklamların incelenmesi
ÖZKAN A.
A.Arslan(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal medya kullanan gençlerin mahremiyet algısının incelenmesi
ÖZKAN A.
İ.Sığın(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Uluslararası siyasal iletişim faaliyetlerinin ülkelerin imaj ve algıları üzerindeki etkisi
ÖZKAN A.
E.Kahraman(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Küresel pazar odaklı Türk işletmelerinde marka yönetimi ve halkla ilişkiler uygulamaları: Bir marka üzerine inceleme
ÖZKAN A.
E.Abdullayev(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Bire bir pazarlama stratejilerinin kurum imajı oluşturmadaki rolünün belirlenmesi: Bir havayolu işletmesinde uygulama
ÖZKAN A.
F.Badur(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Stratejik iletişim yöntemi olarak Kamu Diplomasisi ve Medyanın rolü
ÖZKAN A.
S.Karagöz(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Kamu Diplomasisinin ülke markası oluşumundaki rolü: Rusya örneği
ÖZKAN A.
İ.Sadigova(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Siyasal İletişim Uygulamalarında siyasal kültürün rolü
ÖZKAN A.
O.Göksu(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Küreselleşme sürecinde değişen görsel iletişim stratejilerinin reklamlara yansıması: Konut reklamları örneği
ÖZKAN A.
M.Eken(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (5)
Diğer Yayınlar (5)
2015
20151. Why and How Should Turkey Build the Nation Brand?
ÖZKAN A.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.14, sa.4, ss.710-713, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20152. “Strategic Practices of Public Diplomacy Policies in Educational Field and Turkey’s Potantial for Cultural Diplomacy”
ÖZKAN A.
Akademia, Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.2-12, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
20143. Strategic Importance of Ethic Values in Advertising and Concept of Self-Regulatory
ÖZKAN A.
Europan Journal of Research on Education
, cilt.2, sa.5, ss.1-9, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20144. Role of public diplomacy in establishing nation branding and public diplomacy possibilities of Turkey
ÖZKAN A.
Europan Journal of Research on Education , cilt.2, sa.3, ss.1-5, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
20135. COMMUNICATION POLICIES REFLECTION ON GLOBALIZATION PROCESS AND THE ROLE OF ADVERTİSEMENT IN INTEGRATED COMMUNICATION ENVIRONMENT
ÖZKAN A.
akademia , cilt.3, sa.1, ss.2-12, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Yurtdışındaki Türk Diasporasına Yönelik Yürütülen Faaliyetlerin Türkiye'nin Yumuşak Güç Kapasitesine yaptığı Stratejik Katkıların Değerlendirilmesi
ÖZKAN A.
International Conference on New Horizons in Education, Paris, Fransa, 18 - 20 Temmuz 2018, cilt.1, sa.2, ss.1150-1155, (Tam Metin Bildiri)
2017
20172. Kamu Diplomasisinin toplumlararası ilişki inşa etme gücü ve Türkiye'nin ülke markasının oluşumunda kitle iletişim araçlarının stratejik rolü
ÖZKAN A.
International Educational Technology Conference, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 19 Ağustos 2017, cilt.1, sa.1, ss.928-934, (Tam Metin Bildiri)
2017
20173. Türk Dilinin Yurtdışında Temsilinin Türkiye'nin Marka Değerine Katkısının Yunus Emre Enstitüsü Üzerinden İncelenmesi
ÖZKAN A.
3. International Symposium on Language Education and Teaching, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, ss.128, (Tam Metin Bildiri)
2016
20164. Kamu Diplomasisi perspektifinden ülke markası değeri ve Yer markalamasının stratejik önemi: Türkiye üzerine düşünceler
ÖZKAN A.
13. Eyüp Sultan Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 - 26 Kasım 2016, cilt.0, sa.0, (Tam Metin Bildiri)
2016
20165. Reklamda etik ilkelerin önemi ve idari denetim yöntemi olarak Reklam Kurulu'nun işlevi
ÖZKAN A.
İnternational conference on new horizons in edication, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, ss.31-36, (Tam Metin Bildiri)
2016
20166. Medyanın kitlesinden Kitlelerin Medyasına: 21. Yüzyılda İletişimdeki Paradigma Değişimi ve Sanal İletişimin Beraberinde Getirdikleri
ÖZKAN A.
3. Uluslararası Teknoloji Bağımlılığı Kongresi, İstanbul, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2016, ss.78, (Tam Metin Bildiri)
2016
20167. Türkiye'nin ülke markasının inşasında kamu diplomasisi vizyonunun stratejik rolü
ÖZKAN A.
9. European conference on social and behavioral sciences, Paris, Fransa, 3 - 06 Şubat 2016, cilt.0, sa.0, ss.7-8, (Özet Bildiri)
2015
20158. 21. yüzyılın stratejik vizyonu; Kamu Diplomasisi yönetimi ve Türkiye'nin sahip olduğu kamu diplomasisi potansiyeli
ÖZKAN A.
13. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Baku, Azerbaycan, 28 - 29 Ekim 2015, cilt.0, sa.0, ss.513-523, (Tam Metin Bildiri)
2015
20159. THE ROLE OF STRATEGIC COMMUNICATION MANAGEMENT IN NATION BRAND BUILDING
ÖZKAN A.
SOCIAL SCIENCES AND HUMANITIES IN FOCUS, Varşova, Polonya, 16 - 18 Eylül 2015, cilt.1, sa.2015, ss.80-81, (Tam Metin Bildiri)
2015
201510. Yumuşak Güç Unsuru Olarak Medyanın “Ülke Markası” Oluşturulmasına Stratejik Katkısı
ÖZKAN A.
İnternational Science and Technology Conference, St. Petersburg, Rusya, 2 - 04 Eylül 2015, cilt.1, sa.2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2014
201411. Yeni Yüzyılda Türkiye’nin Kendi “Hikayesini” Yazmasında İletişim Stratejisi Olarak Kamu Diplomasisinin Rolü
ÖZKAN A.
Uluslar arası Sosyal Bilimler Kongresi, Artvin, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2014, cilt.1, sa.2014, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2014
201412. Public Diplomacy and Strategic Communication Management
ÖZKAN A.
5. European Conference on Social and Behavioral Sciencesrus, St. Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, cilt.1, sa.2014, ss.55-56, (Tam Metin Bildiri)
2014
201413. Strategic practices of public diplomacy policies in educational field and Turkey’s potential for cultural diplomacy
ÖZKAN A.
İnternational Educational Technology Congerence (İETC 2014), Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Eylül 2014, sa.2014, ss.1008-1017, (Tam Metin Bildiri)
2014
201414. The Role of Public Diplomacy to Build Relationships Between the Community and the Media’s Effect
ÖZKAN A.
International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.1, sa.2014, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2014
201415. 21. yüzyılın etkili iletişim yöntemi kamu diplomasisinde yumuşak güç unsuru olarak medyanın stratejik kullanımı
ÖZKAN A.
1. Uluslar arası İletişim Bilimi ve Medya Araştırmaları Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2014, sa.2014, ss.1-2, (Tam Metin Bildiri)
2014
201416. Role of public diplomacy in creation of nation branding and public diplomacy possibilities of Turkey
ÖZKAN A.
5. Think Tanks Forum of the OIC Countries, Bağdat, Irak, 20 - 24 Şubat 2014, sa.2014, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2014
201417. The strategic importance of ethical values in the advertising and self – control
ÖZKAN A.
3. European Conference on Social and Behavioral Science, Roma, İtalya, 6 - 08 Şubat 2014, cilt.1, sa.2014, ss.23, (Özet Bildiri)
2013
201318. Ülke markası inşasında kamu diplomasisinin rolü ve Türkiye’nin kamu diplomasisi imkanları
ÖZKAN A.
European Conference of Social Science Research, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013, cilt.1, sa.2013, ss.68-69, (Özet Bildiri)
2013
201319. Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Markalaşma Çabalarına Reklamın Stratejik Katkısı
ÖZKAN A.
2. Uluslar arası Dil ve İletişim sempozyumu, İzmir, Türkiye, 17 - 19 Haziran 2013, cilt.1, sa.2013, ss.1, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2018
20182. Kamu Diplomasisi perspektifinden Türk Dilinin yurtdışında temsilinin Türkiye'nin marka değerine katkısı; Yunus Emre Enstitüsü üzerinden bir değerlendirme
ÖZKAN A.
İletişim Çalışmaları 2017, Özgür, A., İşman, A., Editör, Sakarya Üniversitesi, Sakarya, ss.1-13, 2018
2016
20163. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Bir Halkla İlişkiler Etkinliği Olarak Kamu Diplomasisi
ÖZKAN A.
Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Halkla İlişkiler, Kılınç, B., Editör, Eskişehir Üniversal Yayınları, Eskişehir, ss.2-27, 2016
2016
20164. The role of strategic communication management in nation brand building
ÖZKAN A.
Social Sciences and Humanities a Global Perspective, Can C., Kilimci A., Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.116-123, 2016
2016
20165. The role of strategic communicaiton management in nation brand building and the nation brand of Turkey
ÖZKAN A.
Contemporary Approaches in Education and Communication, Arslan H, İçbay M, Gallard A, Ramos S., Editör, Peter Lang Publishing, Inc., Frankfurt, ss.477-490, 2016
2015
20157. Siyasal İletişim Yönetimi: Seçim kampanyası, siyasal reklam ve iletişim stratejileri
ÖZKAN A.
Siyasetin İletişim Odağı; Seçim Kampanyaları, Özkan, A., Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.7-28, 2015
2015
20158. Reklam ve Hukuk: Reklamla ilgili yasal düzenlemeler ve Reklamların denetim yöntemlerinin değerlendirilmesi
ÖZKAN A.
Reklamı Anlamlandırmak, Çakar, S., Editör, Derin Yayınları, İstanbul, ss.1-24, 2015
2015
20159. Değişim, Kurumsallaşma ve Kırılma: 7 Haziran seçimleri bağlamında AK parti
ÖZKAN A.
Türkiye'de siyasi partiler ve seçim kampanyaları: Araftaki Seçim, Bekaroğlu, E., A., Editör, Vadi Yayınları, İstanbul, ss.61-106, 2015
2015
201510. Yeni yüzyılda Türkiye'nin kendi hikayesini yazmasında iletişim stratejisi olarak Kamu Diplomasisinin rolü
ÖZKAN A.
Yerelden Küresele: Sosyal Bilimlerde yeni yaklaşımlar, Eren, A., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.229-253, 2015
2015
201511. Siyasal iletişim yönetimi perspektifinden Cumhuriyet Halk Partisi
ÖZKAN A.
Türkiye'de Siyasal İletişim 2007-2015, Çağlar, İ., Özkır, Y., Editör, Seta Yayınları, İstanbul, ss.55-78, 2015
2015
201512. Reklamda etik ilkelerin stratejik değeri ve hukuksal denetim yöntemi olarak özdenetimin önemi
ÖZKAN A., ÖNAY DOĞAN B.
Yeni Medya ve Reklam, Özkan, A., Tandaçgüneş, N., Doğan, B., Editör, Derin Yayınları, İstanbul, ss.1-22, 2015
2010
201015. Siyasal İletişim Stratejileri
ÖZKAN A.
Siyasal İletişim Enstitüsü Yayınları, İstanbul, 2010
2010
201016. Türkiye'de seçmenlerin oy verme davranışının siyasal iletişim perspektifinden incelenmesi
ÖZKAN A.
Seçenlere ve Seçilenlere: Politik Dünya, İnan, E., Editör, Referans Yayıncılık, İstanbul, ss.211-228, 2010
2007
200718. Siyasal iletişim uygulamalarında etik sorunu
ÖZKAN A.
Halkla ilişkiler ve reklam üzerine etik değerlendirmeler, Sayımer, İ., Yayınoğlu, P., Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.209-246, 2007
2006
200619. Küreselleşmenin İşletim Sistemi ve Büyük Ortadoğu Projesi
ÖZKAN A.
Büyük Ortadoğu Projesi; Yeni oluşumlar ve değişen dengeler, Sandıklı, A, Dağcı, K., Editör, Tasam Yayınları, İstanbul, ss.357-369, 2006
2004
200420. Küreselleşme ve Avrupa Birliği ile Bütünleşme Sürecinde Türkiye
ÖZKAN A.
Tasam Yayınları, İstanbul, 2004
2004
200421. Globalleşen dünyada demokrasinin önemi ve Türkiye'nin konumu
ÖZKAN A.
Globalleşen Dünyada Türkiye'nin Yeri, Oksay, S., Editör, Kadir Has Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.427-566, 2004