Arş. Gör. Dr. Damla AKAR


İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Kişilerarası İletişim Ana Bilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, İletişim


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Kitle İletişimi ve Araçları, Halkla İlişkiler, İletişim Bilimleri

Metrikler

Yayın

16

Proje

1

Açık Erişim

2

Eğitim Bilgileri

2017 - 2023

2017 - 2023

Doktora

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon Ve Sinema, Türkiye

2014 - 2017

2014 - 2017

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler, Türkiye

2008 - 2013

2008 - 2013

Lisans

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye

Yaptığı Tezler

2023

2023

Doktora

Yeni medya platformlarında kullanıcı emeği ve sosyal kazanımlar

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi

2017

2017

Yüksek Lisans

Halkla ilişkilerde medya yönetimi: Sosyal medya açısından bir inceleme

Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2016

2016

Sosyal Medya Uzmanlık Eğitimi

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Kariyer Akademi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Kitle İletişimi ve Araçları

Halkla İlişkiler

İletişim Bilimleri

Akademik Ünvanlar / Görevler

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Af Komisyonu Üyesi

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Fakülte Kurulu Kalite Yönetim Temsilcisi

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2019 - 2024

2019 - 2024

Çift Ana Dal-Yan Dal Komisyonu Komisyon Üyeliği

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2019 - 2024

2019 - 2024

Erasmus Öğrenci Sorumlusu

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2019 - 2024

2019 - 2024

Ders Programı ve Sınav Programı Hazırlama Komisyon Üyesi

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2020 - 2022

2020 - 2022

Sosyal Medya Komisyonu Üyesi

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2013 - 2014

2013 - 2014

Medya İlişkileri Uzmanı

Bilgiodası Medya Veritabanı ve İletişim Platform Hizmetleri, Medya İlişkileri Uzmanı

Makaleler

Tümü (6)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (3)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Kamu Kurumlarında Halkla İlişkiler Aracı Olarak Instagram Kullanımı: İstanbul Valiliği Örneği

Akar D.

12. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda Medya ve İletişim Çalışmaları Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 14 - 16 Mayıs 2025, ss.39, (Özet Bildiri)

2025

2025

2. Kurumsal İmajın Yönetilmesinde Sosyal Medya Kullanımı: Türkiye İş Bankası Örneği

Akar D.

Uluslararası İletişim Dijitalleşme ve Toplum Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2025, ss.36, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. Türkiye’de Yayınlanan Dramalarda Kadın Kimliğinin Temsili

Akar D., Ünlü T. T.

ICOMS ULUSLARARASI İLETİŞİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU , Sakarya, Türkiye, 28 - 29 Kasım 2022, ss.137, (Özet Bildiri)

2017

2017

4. The Use Of The Social Media Tools Of The TRT Belgesel Channel

PARLAYANDEMİR G., AKAR D.

International Symposium of New Media From the Past to the Future, İstanbul, Türkiye, 10 - 15 Mayıs 2017, ss.21, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

2. Kurumsal İmaj Yönetiminde Halkla İlişkiler Aracı Olarak Instagram Kullanımı: Kadıköy Belediyesi Örneği

Akar D.

Yeni Medya ve Halkla İlişkiler - Kavramsal Çerçeve ve Uygulama Örnekleriyle, Esra Büdün Aydın, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.101-118, 2023

2022

2022

3. Dijital Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kurumsal Bloglar

Akar D.

Dijital Dönüşüm - Yeni Medya ve İletişim, Dr. Korhan Mavnacıoğlu, Editör, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya, ss.75-92, 2022

2021

2021

4. Instagram’da “Öteki” Erkekler ve Kadınlar: Toplumsal Cinsiyetin Yeniden İnşasında Kimliğin Alımlanması

Akar D., Keskin S.

Kültürel Çalışmalar Perspektifinden Toplumsal Cinsiyetin Alımlanması, Seçkin Özmen,Gizem Parlayandemir, Editör, Kriter Yayınevi, İstanbul, ss.213-238, 2021

2021

2021

5. An Assessment Based on the Siege of Digital Labor and Generation Z

Akar D.

Digital Siege, Sevimece Karadoğan Doruk,Seda Mengü,Ebru Ulusoy, Editör, Istanbul University Press, İstanbul, ss.195-209, 2021

2018

2018

6. Cinema and Social Media: Role of Media in Movie Publicities in Turkish Cinema Industry

Aytekin M., Akar D.

Handbook of Research on Examining Cultural Policies Through Digital Communication, Önay Doğan,B.,Gül Ünlü,D., Editör, Igı Global Publications, New York, ss.1-30, 2018

Bilimsel Danışmanlıklar

2016 - 2016

2016 - 2016

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

Azarnegari Sergisi

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017

International Symposium of New Media From the Past to the Future

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

01 Aralık 2016 - 01 Aralık 2016

01 Aralık 2016 - 01 Aralık 2016

Yerel Medya Bağımlılık Farkındalık Eğitimi

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016

01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016

14th Communication in the Millenium Symposium

Katılımcı

İstanbul-Türkiye