Makaleler
28
Tümü (28)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (7)
Scopus (8)
TRDizin (19)
Diğer Yayınlar (6)
4. Development of Executive Functions in Pre-schoolers
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.393-413, 2020 (Hakemli Dergi)
5. Zihin Kuramı Kazanımında Bireysel Farkların Kaynağı
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
, cilt.4, sa.3, ss.714-737, 2020 (Hakemli Dergi)
11. 3-4 YAŞ ÇOCUKLARINDA ZİHİN KURAMI VE KENDİNİ DÜZENLEME BECERİSİNİN YARDIM DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Nesne Psikoloji Dergisi
, cilt.4, sa.8, ss.205-226, 2016 (Hakemli Dergi)
14. On-line and Off-line Assesment of Metacognition
IEJEE
, cilt.4, sa.2, ss.301-315, 2012 (Hakemli Dergi)
15. Zihin Kuramı Gelişiminde Kardeş Etkisi: İkizler, Tek Kardeşliler ve Tek Çocukların Karşılaştırılması
TÜRK PSİKOLOJİ YAZILARI
, cilt.15, sa.29, ss.43-52, 2012 (Hakemli Dergi)
17. Öğrenilmiş Çaresizliğin Bilme Hissi Üzerindeki Etkisinin Gelişimsel Olarak İncelenmesi, Psikoloji Çalışmaları,
Psikoloji Çalışmaları
, cilt.30, ss.53-72, 2010 (Hakemli Dergi)
18. Üst Biliş Hakkında Bir Gözden Geçirme: Üst Biliş Çalışmaları mı Yoksa Üst Bilişsel Yaklaşım mı?
TÜRK PSİKOLOJİ YAZILARI
, cilt.13, sa.26, ss.45-65, 2010 (Hakemli Dergi)
22. Çocuklar için Üst Bilişsel Farkındalık Ölçeği(ÜBFÖ-Ç) A ve B Formları: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
TÜRK PSİKOLOJİ YAZILARI
, cilt.10, sa.20, ss.85-103, 2007 (Hakemli Dergi)
23. Yapılandırmacı Açıdan Okuduğunu Kavrama Sürecinin İncelenmesi ve Bazı Öneriler
Yaşadıkça Eğitim
, ss.19-27, 2007 (Hakemsiz Dergi)
24. Üst Bilişsel Düzeyi Yüksek ve Düşük Öğrencilerin Ebeveyn Tutumlarının İncelenmesi
Psikoloji Çalışmaları
, cilt.26, ss.45-56, 2006 (Hakemli Dergi)
26. Fonolojik Farkındalık ve Harf Bilgisinin İlk okuma Becerisi Üzerindeki Etkisi
Psikoloji Çalışmaları
, cilt.24, ss.45-56, 2004 (Hakemli Dergi)
27. Okul Öncesi Dönemde Okumaya Hazırlık Nasıl Olmalı?
Yaşadıkça Eğitim
, sa.78, ss.15-19, 2003 (Hakemsiz Dergi)
28. Yaratıcılık ve Yaratıcılığın Geliştirilmesinde Eğitimcilerin Rolü
Yaşadıkça Eğitim
, sa.67, ss.11-15, 2000 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
26
2. Tek dilli ve iki dilli çocuklarda bilişsel işlevlerin incelenmesi
2. Gelişim Psikolojisi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2019, ss.16, (Özet Bildiri)
3. Tek dilli ve iki dilli çocuklarda bilişsel işlevlerin incelenmesi
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi Congist Şehrin Dili, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
4. Tek Dilli ve İki Dilli Çocuklarda Bilişsel İşlevlerin İncelenmesi
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresinde (Congist’19) , İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2019, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
5. Gelişim Araştırmalarında Yöntem Farklılıkları Sonuçları Değiştirir Mi?
20. Ulusal Psikoloji Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2018, ss.417-418, (Tam Metin Bildiri)
6. Self, Co and Socially Shared Regulation of Young Children During Collaborative Problem Solving
EARLI SIG 16 Metacognition Conference 2018 I Zurich, Zürich, İsviçre, 27 - 30 Ağustos 2018, ss.68, (Özet Bildiri)
7. Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim
Türkiyede Gelişim Psikolojisinin Dünü ve Bugünü Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2017, (Tam Metin Bildiri)
8. Predictive effect of maternal mind-mindedness on preschooler’s self regulation skills
18th European Conference on Developmental Psychology, Utrecht, Hollanda, 29 Ağustos - 01 Eylül 2017, ss.585, (Tam Metin Bildiri)
10. İstanbul Gelişimi İzleme ve Değerlendirme Envanterinin Geçerlik, Güvenirlik Çalışması ve Psikometrik Özellikleri
19.Ulusal Psikoloji Kongresi, İzmir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2016, ss.15, (Özet Bildiri)
11. Üç yaş çocuklarında bilişsel esneklik sorununa farklı bir yaklaşım
19. Ulusal Psikoloji Kongresi, İzmir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2016, ss.131, (Özet Bildiri)
12. Gelişim Psikolojisi Çalışmalarında Etik: İlkeler ve Yeni Hedefler
European Reflections on Ethics in Psychology, İstanbul, Türkiye, 15 Nisan 2016, ss.11, (Özet Bildiri)
13. İstanbul Gelişimi İzleme ve Değerlendirme Envanteri (İ-GiDE): Okul Öncesi Çocuklarda Süreç Odaklı Değerlendirme için Özgün bir Ölçme Aracı
Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mart 2016, ss.189-190, (Özet Bildiri)
14. Boyut Değiştirerek Kart Eşleme Görevindeki Boyutlar Üzerine Bir Manüplasyon
18.Ulusal Psikoloji Kongresi, Bursa, Türkiye, 9 - 12 Nisan 2014, ss.99-100, (Özet Bildiri)
15. İki Dilli Çocuklarda Çokdilliğin Zihin Kuramı Gelişimindeki Etkisi
18,Ulusal Psikoloji Kongresi, Bursa, Türkiye, 9 - 12 Nisan 2014, ss.106, (Özet Bildiri)
16. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan Çocukların Üst Bilişsel Özelliklerinin Karşılaştırılması
17.Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2012, ss.121, (Özet Bildiri)
17. Öğrenilmiş Çaresizliğin Bilme Hissi Üzerindeki Etkisinin Gelişimsel Olarak İncelenmesi
17,Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2012, ss.109-110, (Özet Bildiri)
18. Bilginin Duyusal Kaynaklarını Ayırt etme ile Zihin Kuramı Arasındaki Gelişimsel Bağlantılar
17. Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2012, ss.108, (Özet Bildiri)
19. The relationship between metacognition, intelligence and text-learning performance
EARLi Annual Meeting, Exeter, Birleşik Krallık, 30 Ağustos - 02 Eylül 2011, ss.67-68, (Tam Metin Bildiri)
20. Online and Offline Assessment of Metacognitive Skills
4th Biennal Meeting of theEARLI Special Interest Group 16 Metacogniton, Münster, Almanya, 24 - 26 Mayıs 2010, ss.97, (Özet Bildiri)
21. Zihin Kuramı Gelişiminde Kardeş Etkisi
16.Ulusal Psikoloji Kongresi, Mersin, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2010, ss.48, (Özet Bildiri)
22. Üst Biliş, Genel Yetenek ve Problem Çözme Becerisi arasındaki Bağlantılar
15.Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2008, ss.66, (Özet Bildiri)
23. Çocuk-Yuva Çalışanları-Anne Etkileşiminin Annelerin Sosyal Becerileri Üzerindeki Etkisi
1.Uluslarası Çocuk ve İletişim Konferansı, İstanbul, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2003, ss.191-196, (Tam Metin Bildiri)
24. The Influence of the Visual and Aural Stimuli Processing Styles on Reading Acquisition
Medıa and Education Congress, Poznan, Polonya, 2 - 04 Nisan 2000, ss.257-263, (Tam Metin Bildiri)
25. İlk Okuma Becerisinin Kazanılmasını Etkileyen Bilişsel Faktörler
10.Ulusal Psikoloji Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 1998, ss.85, (Özet Bildiri)
26. Okul Öncesi Çocuklar İçin Psikolog Gözlem Formunun Geliştirilmesi, X. Ulusal Psikoloji Kongresi
10.Ulusal Psikoloji Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 1998, ss.92, (Özet Bildiri)
Kitaplar
5
3. Apa Yaşamboyu Gelişim Psikolojisi Sözlüğü
Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2020
5. Bildiğimi Bildiğimi Nasıl Bilirim: Üst Bilişsel Süreçlerin Yaşam Boyu Değişim
Aklın Çocuk Hali, Aydın, Ç., Göksün, T., Küntay A.C., Tahiroğlu, D. , Editör, Koç Üniversite Yayınları, İstanbul, ss.189-210, 2016
Diğer Yayınlar
2
1. Psikoloji
Ders Notu, ss.1-95, 2020
2. Psikolojiye Giriş 1
Ders Notu, ss.225, 2012