Arş. Gör. Yeşim AKMERANER KÖKAT


İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü

Genel Gazetecilik Ana Bilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci), Sosyal Bilimler (Soc), Sanat Ve Beşeri Bilimler, Ekonomi Ve İş, Sosyal Bilimler Genel, Kültürel Çalışmalar, Endüstriyel İlişkiler Ve Çalışma, Ekonomi, Sosyoloji, İletişim


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Sosyoloji, Toplumsal Yapı ve Değişme, Kitle İletişimi ve Araçları, Gazetecilik, İletişim Bilimleri

E-posta: yesim.akmeraner@istanbul.edu.tr
İş Telefonu: +90 212 440 0000 Dahili: 12692
Ofis: 21
Posta Adresi: Kaptanı Derya İbrahim Paşa Sokak 34116 Beyazıt Fatih/İstanbul

Metrikler

Yayın

20

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

3

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

3

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

2

Proje

2

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Post Doktora

Universita della Svizzera Italiana, USI (University of Ticino), Faculty of Communication, Culture and Society, Institute of Marketing and Communication Management (IMCA), İsviçre

2016 - 2023

2016 - 2023

Doktora

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazetecilik, Türkiye

2020 - 2020

2020 - 2020

Doktora

Universita Degli Studi di Perugia, Scienze Politiche, İtalya

2011 - 2014

2011 - 2014

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Bilimler Enstitüsü, Siyaset Bilimi Ve Kamu Yönetimi, Türkiye

2005 - 2010

2005 - 2010

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı, Türkiye

Yaptığı Tezler

2023

2023

Doktora

VERİ ODAKLI PİYASADA YARATICI MEDYA EMEĞİ: REKLAM PROFESYONELLERİNİN DENEYİM VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR VAKA ÇALIŞMASI

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü

2014

2014

Yüksek Lisans

CLASS-BASED RESISTANCE DYNAMICS OF PETTY COMMODITY PRODUCERS: SUBJECTIVE ASPECTS OF EVERYDAY LIFE IN A VILLAGE OF WESTERN TURKEY

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siyaset Bilimi Ve Kamu Yönetimi

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İtalyanca

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Sosyoloji

Toplumsal Yapı ve Değişme

Kitle İletişimi ve Araçları

Gazetecilik

İletişim Bilimleri

Akademik Ünvanlar / Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Erasmus Öğrenci Sorumlusu

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Af Komisyonu Üyesi

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Haber Merkezi Koordinasyon

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü

2017 - 2022

2017 - 2022

Muafiyet Komisyonu Üyesi

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Market System Dynamics,

Consumer Culture

Advertising and Consumer Representations

Lisans

Lisans

Challenges in contemporary advertising: sustainability, global-local relations and platformization Sürdürülebilir Kalkınma

Makaleler

Tümü (5)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (2)
Scopus (1)
TRDizin (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Making the ‘data-driven organisation’: performative struggles, negotiations and translations

Akmeraner Kökat Y.

Swiss Academy of Marketing Science Conference, Luzern, İsviçre, 24 Ekim 2025, ss.6, (Özet Bildiri)

2025

2025

2. Categories and customization in creative advertising: The role of devices

Akmeraner Kökat Y.

the Swiss Sociological Association's Economic Sociology Network, Luzern, İsviçre, 4 - 05 Eylül 2025, ss.1, (Özet Bildiri)

2025

2025

3. The ‘work’ of producing consumers through databases and co-creation: How the post-Fordisation of advertising work and labour shapes value creation in marketing

Akmeraner Kökat Y.

the 8th Interdisciplinary Market Studies Workshop, Stockholm, İsveç, 16 - 18 Haziran 2025, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2025

2025

4. Assembling surveillance capitalism: Messy interactions of data, analysts and creatives

Akmeraner Kökat Y.

the 8th Interdisciplinary Market Studies Workshop, Stockholm, İsveç, 16 - 18 Haziran 2025, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

5. “The Soul at Work”: The Subsumption of Consumer Subjectivities through Data-Driven Marketing Practices

Akmeraner Kökat Y.

49th Annual Macromarketing Conference, Helsinki, Finlandiya, 17 - 20 Haziran 2024, sa.21681481, ss.824-828, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

6. How are consumers dividualised through data-driven marketing practices? Thinking through two forms of subjectivation

Akmeraner Kökat Y.

Consumption Markets & Culture Paper Development Workshop, Edinburgh, İngiltere, 10 Nisan 2024, ss.1, (Özet Bildiri)

2022

2022

7. What does the experience of communication labor tell us about ‘intellectuality’ monetized by datafication?

Akmeraner Y.

ESA RN18 Mid-Term Conference, COMMUNICATION, CAPITALISM AND CRITIQUE: CRITICAL MEDIA SOCIOLOGY IN THE 21ST CENTURY, Turin, İtalya, 1 - 03 Eylül 2022, ss.7-8, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2018

2018

8. Sosyal Medyada Dijital Emek: El Konulan Serbest Zaman, Ticarileştirilen Yaratıcılık ve Azalan Yabancılaşma

Akmeraner Y.

16th International Symposium Communication in the Millennium, Eskişehir, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. (çev) İletişimin Bütünleşmesi-Malcolm M. Willey ve Stuart A. Rice

Akmeraner Kökat Y.

Kitle İletişimi ve Amerikan Toplumsal Düşüncesi (Anahtar Metinler 1919-1968), John Durham Peters,Peter Simonson,Ebru Özgen,Bilge Şenyüz, Editör, The Kitap Yayınları, İstanbul, ss.158-162, 2025

2025

2025

2. (çev) Herbert Blumer

Akmeraner Kökat Y.

Kitle İletişimi ve Amerikan Toplumsal Düşüncesi (Anahtar Metinler 1919-1968), John Durham Peters,Peter Simonson,Ebru Özgen,Bilge Şenyüz, Editör, The Kitap Yayınları, İstanbul, ss.150-157, 2025

2025

2025

3. Büyük Veri Bir ‘Dönüş’ Olarak Düşünülebilir Mi?

Akmeraner Kökat Y.

Kültürel Dönüşler, Alkın,Ö. & Kapusuz,H., Editör, Doruk Yayınları, İstanbul, ss.327-370, 2025

2022

2022

4. Bir ‘Üretim Makinesi’ Olarak Mobil İletişim

Akmeraner Kökat Y.

Mobil İletişim , Bilge Şenyüz,Fırat Tufan, Editör, Siyasal Kitabevi, Ankara, ss.125-138, 2022

2018

2018

5. (Çev.) Vakur Versan, "Türk Hukukunda Kemalist Reform ve Etkileri"

Akmeraner Y.

İletişim ve Modernleşme Cilt-I: Karşılaştırmalı Yaklaşımlar, Gündüz U., Editör, Büyük Kitaplar, İstanbul, ss.243-266, 2018

2016

2016

6. Neoliberal Politikaların Tahribata Uğrattığı İletişim Arenasını Doğru Analiz Edebilmenin Yolu; Eleştirel Medya Okuryazarlığı

Bostancı M., Akmeraner Y.

Eleştirel Medya Çalışmaları, Bostancı M., Editör, Anahtar Yayıncılık, İstanbul, ss.168-186, 2016

2014

2014

7. (Çev). Massimo De Angelis, "Marx ve İlkel Birikim: Kapitalist 'Çitleme'nin Sürekli Karakteri"

Akmeraner Y.

İlkel Birikim: Sermayenin Kaldıracı, Göztepe,Ö., Editör, Nota Bene, Ankara, ss.89-114, 2014

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2020 - 2023

2020 - 2023

CONNECTIST-ISTANBUL UNIVERSITY JOURNAL OF COMMUNICATION SCIENCES

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Aralık 2025

Aralık 2025

JOURNAL OF MARKETING MANAGEMENT

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2025

Ağustos 2025

CONSUMPTION MARKETS CULTURE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2024

Haziran 2024

CONNECTIST-ISTANBUL UNIVERSITY JOURNAL OF COMMUNICATION SCIENCES

ESCI Kapsamındaki Dergi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 3

h-indeksi (WOS): 1