Articles Published in Other Journals
63
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı Anlama Kazanımlarının Barrett Taksonomisi'ne Göre İncelenmesi
Edebiyat Bilimleri
, pp.73-94, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
K-12 Düzeyinde Türkçe Öğrenen Yabancılar İçin 21. Yüzyıl Beceriler Çerçevesinin İncelenmesi
MILLI EGITIM
, vol.52, no.1, pp.323-366, 2023 (Scopus)
HASTANE ÖRNEĞİNDE SURİYELİ MÜLTECİLERİN TÜRKÇE ‘İLİŞKİ SÖZLERİ’Nİ KULLANMA DURUMLARI
Edebiyat Bilimleri
, no.2, pp.9-29, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
The Listening Barriers Scale for University Students: A Study of Validity and Reliability
International Journal of Progressive Education
, vol.18, no.3, pp.165-182, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Okuma Güçlüğü Çeken Ortaokul Öğrencileri Üzerine Bir Eylem Araştırması
Uluslararsı Karamanoğlu Mehmetbey Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.3, no.1, pp.78-89, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Brother or burden: intercultural interaction from the perspective of refugee child heroes
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, vol.0, no.20, pp.95-115, 2020 (Peer-Reviewed Journal)


ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “DİL BİLGİSİ”NE İLİŞKİN ALGILARININ SÖZE VE ÇİZİME YANSIMASI
JOURNAL OF THE BLACK SEA STUDIES
, vol.17, no.67, pp.813-834, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
“TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ PROGRAMI” ÜZERİNE
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD)
, vol.10, no.2, pp.173-198, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
A RESEARCH ON CONFLICTS EXPERIENCED BY REFUGEE HEROES IN CHILDREN’S LITERATURE
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi
, vol.9, no.2, pp.665-691, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

Ortaokul öğrencilerinin Ömer Seyfettin algıları üzerine bir metafor analizi.
Hece Hikâyenin Türkçe Sesi Ömer Seyfettin Özel Sayısı
, vol.37, no.265, pp.675-693, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
LEH ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE YAZILI ANLATIMLARININTUTARLILIK ÖLÇÜTLERİ BAĞLAMINDADEĞERLENDİRİLMESİ
Belleten Türk Dili Araştırmalar Yıllığı
, vol.65, no.1, pp.151-161, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Yazma Öz Yeterlikleri Üzerinde Yaratıcı Yazma Uygulamalarının Etkisi
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, no.3, pp.697-721, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokul Öğrencileri İçin Dinleme Stratejileri Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması
ATATURK UNIVERSITESI. TURKIYAT ARASTIRMALARI ENSTITUSU DERGISI
, no.57, pp.1885-1904, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Ana Dili Konuşuru Olmayan Öğreticilerin Görüşlerine Göre Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION
, vol.5, no.2, pp.986-1004, 2016 (Peer-Reviewed Journal)

Türkçe Öğrenen Yabancılar Örneğinde Yansıtıcı Günlük Kullanma ve Yazma Öz Yeterliği Arasındaki İlişki
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.13, no.35, pp.56-76, 2016 (Peer-Reviewed Journal)

A VALIDITY AND RELIABILITY STUDY OF "THE LISTENING STRATEGIES FOR MIDDLE SCHOOL STUDENTS SCALE"
Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi
, vol.0, no.57, pp.1885-1904, 2016 (Peer-Reviewed Journal)

Yabancı Öğrenicilerin Türkçe Yazma Becerilerinin Bağdaşıklık Ölçütleri Bağlamında Değerlendirilmesi
Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi
, vol.17, no.67, pp.115-128, 2015 (Peer-Reviewed Journal)

Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Algılarına Yönelik Yaptıkları Çizimler
Okuma yazma eğitimi araştırmaları (Online)
, vol.3, no.1, pp.27-38, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Ortaokul Öğrencilerinin İletişim Engelleri Üzerine Bir Değerlendirme
ISTRAŽIVANJA
, no.10, pp.219-242, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Perceptions of Foreigners about Process of Learning Turkish
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.3, no.2, pp.368-389, 2014 (Peer-Reviewed Journal)

Speaking Anxiety Scale For Secondary School Education Students: Validity And Reliability Study
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, vol.47, no.1, pp.103-124, 2014 (Peer-Reviewed Journal)

Impacts of Authentic Listening Tasks Upon Listening Anxiety and Listening Comprehension
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS
, vol.8, no.14, pp.1177-1185, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokul Öğrencileri İçin Dinleme Kaygısı Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
, vol.0, no.11, pp.851-876, 2013 (Peer-Reviewed Journal)

Türkçe Öğrenen Yabancılar İçin Konuşma Kaygısı Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES
, vol.6, no.3, pp.389-404, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçe Öğrenen Yabancıların Sözlük Kullanma Becerileri Üzerine Bir Araştırma
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, vol.1, no.1, pp.13-23, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokul Öğrencilerinin Sözlük Kullanma Alışkanlıkları Nitel Bir Araştırma
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION
, vol.2, no.2, pp.266-284, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçe Öğretim Programındaki Dinleme İzleme Kazanımlarının Ölçme Değerlendirme Yöntemleri Bakımından Sınıflandırılması
Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi
, vol.2, no.6, pp.23-32, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokuldaki Dinleme Eğitiminin Niteliğine İlişkin Fenomografik Bir Araştırma
Okuma yazma eğitimi araştırmaları (Online)
, vol.1, no.1, pp.34-44, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarına Yönelik Konuşma Öz Yeterlik Ölçeği Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES
, vol.6, no.6, pp.651-665, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Dersinde Görsel Okumanın Yeri
Türk Dili
, vol.2, no.725, pp.316-326, 2012 (Non Peer-Reviewed Journal)
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Karikatür Kullanımı
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.9, no.19, pp.241-256, 2012 (Peer-Reviewed Journal)

Importance of giving examples in world instruction and Divanü Lügat-it Türk
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.5, no.10, pp.49-58, 2008 (Peer-Reviewed Journal)

Türkçe Eğitiminde Kelime Hazinesinin Önemi
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.5, no.1, pp.30-45, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Kelime Öğretiminde Örneklemenin Önemi ve Divanü Lûgat it Türk
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.5, no.10, pp.49-58, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
An Evaluation of the Texts of Sixth Grade Turkish Course Books in Terms of Readability
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, vol.6, no.22, pp.206-219, 2007 (Peer-Reviewed Journal)

Yükseköğretime Giriş Sistemi ve Türkçenin Bu Sistemdeki Yeri
Kara Harp Okulu Bilim Dergisi
, vol.17, no.1, pp.66-84, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Süheyl ü Nev Bahar ın Türkçe Söz Varlığı ve Anadolu Ağızları
TÜRK DILI ARASTURMALARU YULLUGU - BELLETEN
, vol.1, pp.189-199, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
30
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yardımcı okuma kitaplarının nitelikleri.
V. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kongresi, Atina, Greece, 27 June 2019, (Full Text)
Çocuk Kütüphanelerindeki İletişim Döngüsünün Okuma Kültürü Kazandırma Sürecine Etkisi
1. Uluslararası Çocuk Kütüphaneleri Sempozyumu Bildiriler ve Posterler, 14 - 17 November 2018, (Full Text)
Savaş Yıllarına Ait Bir Kitap: Almanlar İçin “Uygulamalı Türkçe Öğretimi
Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi- Birinci Dünya Savaşı’nın 100. Yılında Savaş ve Toplum, İstanbul, Turkey, 12 - 14 November 2018, (Summary Text)
Türkçe öğretmenleri yazma becerisini nasıl değerlendiriyor?: Sayfa düzenine dikkat et, başlık eklemeyi unutma!.
Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Mardin, Turkey, 9 - 13 May 2018, (Full Text)
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Gürcü Öğrenicinin Sesli Okuma Hataları Üzerine Bir Örnek Olay Çalışması
Uluslararası Türk-Gürcü Bilim Konferansı, 15 - 17 December 2017, (Summary Text)
Nasrettin Hoca Fıkralarının Çocuğa Görelik İlkesi Bağlamında İncelenmesi
IV. Uluslararası Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 20 - 22 October 2017, (Full Text)
Yabancı Öğrenicilerin Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Bir Öneri: Otantik Metin Kullanımı
XII. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı Bildirileri, Bükreş, Romania, 25 - 28 September 2017
Hastane Örneğinde Suriyeli Mültecilerin Türkçe ‘İlişki Sözleri’ni Kullanma Durumları
II. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Turkey, 20 - 22 October 2017, (Full Text)
Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Mültecilerin Okuma Hataları Üzerine Bir İnceleme.
II. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, 20 - 22 October 2017, (Summary Text)
Türkçe Öğretim Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Araştırma
Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Bilgi Şöleni, 12 - 15 May 2017, (Full Text)
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Yazma Becerilerinin Gelişiminde Geribildirim Tercihleri
International Conference On Studies In Turkology, Roma, Italy, 11 - 13 August 2017
Türkçe Öğrenen Yabancıların Sözel İletişim Becerileri Üzerine Bir Değerlendirme
Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı, Tirane, Albania, 25 - 28 September 2013, (Full Text)
Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin fonolojik farkındalık düzeyleri üzerine bir değerlendirme.
X. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı Bildirileri, Saraybosna, Bosnia And Herzegovina, 25 September 2013, pp.775-781, (Full Text)
Türkçe Eğitimi Açısından Artvin Konulu Tezler Üzerine Bir Değerlendirme
Eğitim Odağında Artvin Sempozyumu, Artvin, Turkey, 30 May - 02 June 2012, pp.531-538, (Full Text)
Proje Tabanlı Öğrenmenin Değerler Eğitiminde Kullanılabilirliğine İlişkin Deneysel Bir Çalışma
II. Uluslararası Değerler ve Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 16 - 18 November 2012, (Full Text)
Estetik Dinleme Stratejilerinin Türkçe Dersinde Kullanımına İlişkin Bir Uygulama Örneği Canı Sıkılan Çocuk
V. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yaşayan Yazarlar Sempozyumu Dizisi: Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Aytül Akal Sempozyumu, Eskişehir, Turkey, 9 - 11 May 2011, (Full Text)
Ayla Çınaroğlu nun Öykülerindeki İletiler ve Bu İletilerin Aktarımına Yönelik Tespitler
III. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara, Turkey, 5 - 07 October 2011, pp.431-437, (Full Text)
Divanü Lûgat İt Türk ve Güncel Türkçe Sözlük ün Türkçe Eğitimi Açısından Önemi
Uluslararası Kaşgarlı Mahmut Sempozyumu, Rize, Turkey, 17 - 19 October 2008, pp.470-477, (Full Text)
Kelime Öğretiminde Sözlük Kullanımı
VI. Uluslararası Türk Dili Kurultayı, Ankara, Turkey, 20 - 25 October 2008, vol.3, pp.3113-3120, (Full Text)
Kültür Aktarımı Açısından Kırıkkale Türküleri
21. Yüzyılın Başında II. Kırıkkale Sempozyumu, Kırıkkale, Turkey, 13 - 14 March 2008, pp.287-294, (Full Text)
Yabancılara Türkçenin Öğretiminde Temel İlkeler ve Divanü Lûgat İt Türk
Hacettepe Üniversitesi: II. Türkiyat Araştırmaları Sempozyumu Kaşgarlı Mahmut ve Dönemi, Ankara, Turkey, 28 - 30 May 2008, pp.561-571, (Full Text)
Bazı Değişkenler Açısından Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Sıklığı
III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 18 - 20 June 2007, pp.35-39, (Full Text)
Ayla Çınaroğlu Öykülerinin Ana Dili Eğitimine Katkısı
III. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yaşayan Yazarlar Sempozyumu Dizisi: Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Ayla Çınaroğlu Sempozyumu, Eskişehir, Turkey, 17 - 19 October 2007, (Full Text)
Türk Topluluklarında Söylenen Tekerlemelerin Çocuk Gelişimindeki Yeri ve Önemi
II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara, Turkey, 4 - 06 October 2006, pp.333-338, (Full Text)
Bir Ermeni Efsanesinde Türk Edebiyatının İzler
I. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Sempozyumu, Kayseri, Turkey, 20 April 2006, (Full Text)
Divan Edebiyatında Bir Metafor Olarak Av Eylemi
Türk Kültüründe Av Uluslararası Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 15 November 2006 - 16 November 2026, (Full Text)
Köroğlu Şiirlerinde Türkçenin Deyim Zenginliği
Halk Kültürü ve Köroğlu Bilgi Şöleni, Bolu, Turkey, 2 - 04 November 2006, (Full Text)
Bursa dan Türk Kültürüne Birkaç Armağan
II. Bursa Halk Kültürü Sempozyumu, Bursa, Turkey, 20 - 22 October 2005, pp.549-561, (Full Text)
Books
36
Kelime Öğretiminde Eğitici Oyunların Kullanımı
in: TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE SÖZ VARLIĞI ÜZERİNE İNCELEMELER, Musa Çiftçi, Editor, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, pp.403-424, 2022
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde gizil güç tutumlar-Türkçe öğrenenler için geliştirilmiş tutum ölçekleri
Kesit Yayınevi, İstanbul, 2021
Yabancılara Türkçe öğretiminde anlama süreçleri
in: Soru ve cevaplarla yabancı dil olarak Türkçe öğretimi el kitabı, Boylu Emrah, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.121-124, 2021
Değer eğitiminde fabl türünün kullanımı.
in: Metinler ve etkinliklerle değer eğitimi, Kolaç Emine, Editor, Nobel, Ankara, pp.271-298, 2021
Okumada Anlam Kurma Süreci ve Pısa Sınavı
in: Pısa ve Okuma Kültürü, Aydın Seçkin, Ömer Yahşi, Editor, Nobel, Ankara, pp.159-197, 2021
Dinleme eğitiminin güncel sorunları.
in: Türkçe eğitiminin güncel sorunları, Cengiz Alyılmaz, Onur Er, İsmail Çoban, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.113-154, 2019
Okuduğunu anlamada bilişsel ve üstbilişsel stratejilerin kullanımı.
in: Etkinliklerle Türkçe öğretimi., Emine Kolaç, Sibel Dal, Editor, Nobel Yayıncılık, Ankara, pp.319-354, 2019
KONUŞMA BOZUKLUKLARI VE DİKSİYON
in: TÜRK DİLİ II, HAYATİ DEVELİ,AHMET KOÇAK, Editor, Istanbul University, İstanbul, pp.252-281, 2019
Balkan Coğrafyasında Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi
in: Başlangıçtan Günümüze Türkçenin Eğitimi Öğretimi Tarihi Araştırmaları, abdurahman güzel, Editor, Akçağ Yayınları, Ankara, pp.1, 2018
İletişim Üzerine
in: Türk Dili-I, Hayati Develi, Editor, Istanbul University, İstanbul, pp.1-26, 2018
Dil Üzerine
in: Türk Dili I, hayati develi, Editor, Istanbul University, İstanbul, pp.26-46, 2018
TÜRKÇEYE YOLCULUK B1 DERS KİTABI
Kesit Yayınları, İstanbul, 2017
Türkçeye Yolculuk A1 Ders Kitabı
KESİT, 2017
TÜRKÇEYE YOLCULUK A2 ÇALIŞMA KİTABI
Kesit Yayınları, İstanbul, 2017
TÜRKÇEYE YOLCULUK A2 DERS KİTABI
Kesit Yayınları, İstanbul, 2017
TÜRKÇEYE YOLCULUK B2 ÇALIŞMA KİTABI
Kesit Yayınları, İstanbul, 2017
TÜRKÇEYE YOLCULUK B1 ÇALIŞMA KİTABI
Kesit Yayınları, İstanbul, 2017
TÜRKÇEYE YOLCULUK B2 DERS KİTABI
Kesit Yayınları, İstanbul, 2017
Anlatım Biçimleri
in: Yabancı Öğrenciler İçin Türk Dili I, HAYATİ DEVELİ, Editor, Istanbul University, İstanbul, pp.322-361, 2017
Dil Öğretiminde Metin ve Metin Seçimi
in: Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı II, Hayati Develi,Cemal Yıldız,Mustafa Balcı,İbrahim Gültekin ve Deniz Melanlıoğlu, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.1, 2017
Sözlü Anlatım I
in: Yabancı Öğrenciler İçin Türk Dili II, Hayati Develi, Editor, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları., İstanbul, pp.362-399, 2017
Ses Bilgisi
in: Yabancı Öğrenciler İçin II Türk Dili, Hayati Develi, Editor, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları., İstanbul, pp.1-38, 2017
Düşünceyi Geliştirme Yolları
in: Yabancı Öğrenciler İçin Türk Dili I, HAYATİ DEVELİ, Editor, Istanbul University, İstanbul, pp.271-322, 2017
Anlatım Bozuklukları
in: Yabancı Öğrenciler İçin Türk Dili İki, Hayati Develi, Editor, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları., pp.227-261, 2017
Türkçenin Söz varlığı
in: Yabancı Öğrenciler İçin Türk Dili I, Hayati Develi, Editor, Istanbul University, İstanbul, pp.82-115, 2017
Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Hakkında Genel Sorular
in: Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı I, Hayati Develi, Cemal Yıldız, Mustafa Balcı, İbrahim Gültekin ve Deniz Melanlıoğlu, Editor, Kesit, pp.135-204, 2017
Ortaokul öğrencilerinin dinleme becerileri nasıl geliştirilebilir?
in: Murat Özbay’a armağan, ..., Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.1-100, 2015
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yunus Emre Enstitüsü Modeli
in: Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yöntem ve Uygulamalar I II, , Editor, Kültür sanat Basımevi, pp.293-336, 2015
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde ‘Öğretici’ Sorunu ve Bir Lisans Programı Önerisi
in: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi/Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler, abdullah şahin, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2014
Eklektik Yöntem, Sessiz Yol Yöntemi, Kültürlerarası İletişim Odaklı Yaklaşım
in: Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Mustafa Durmuş,Alpaslan Okur, Editor, Grafiker Yayınları, Ankara, pp.1, 2014
A KURU SORULARI
in: Yabancılara Türkçe Öğretimi İçin Ölçme ve Değerlendirme Soruları, Cem Birol,Murat Özbay, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.1, 2013