Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
K-12 Düzeyinde Türkçe Öğrenen Yabancılar İçin 21. Yüzyıl Beceriler Çerçevesinin İncelenmesi
MILLI EGITIM
, cilt.52, sa.1, ss.323-366, 2023 (Scopus)
HASTANE ÖRNEĞİNDE SURİYELİ MÜLTECİLERİN TÜRKÇE ‘İLİŞKİ SÖZLERİ’Nİ KULLANMA DURUMLARI
Edebiyat Bilimleri
, sa.2, ss.9-29, 2022 (Hakemli Dergi)
Okuma Güçlüğü Çeken Ortaokul Öğrencileri Üzerine Bir Eylem Araştırması
Uluslararsı Karamanoğlu Mehmetbey Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.78-89, 2021 (Hakemli Dergi)
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “DİL BİLGİSİ”NE İLİŞKİN ALGILARININ SÖZE VE ÇİZİME YANSIMASI
JOURNAL OF THE BLACK SEA STUDIES
, cilt.17, sa.67, ss.813-834, 2020 (Hakemli Dergi)
“TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ PROGRAMI” ÜZERİNE
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD)
, cilt.10, sa.2, ss.173-198, 2020 (Hakemli Dergi)
ÇOCUK EDEBİYATINDAKİ MÜLTECİ KAHRAMANLARIN YAŞADIKLARI ÇATIŞMALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.665-691, 2020 (Hakemli Dergi)
Ortaokul öğrencilerinin Ömer Seyfettin algıları üzerine bir metafor analizi.
Hece Hikâyenin Türkçe Sesi Ömer Seyfettin Özel Sayısı
, cilt.37, sa.265, ss.675-693, 2019 (Hakemli Dergi)
LEH ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE YAZILI ANLATIMLARININTUTARLILIK ÖLÇÜTLERİ BAĞLAMINDADEĞERLENDİRİLMESİ
Belleten Türk Dili Araştırmalar Yıllığı
, cilt.65, sa.1, ss.151-161, 2017 (Hakemli Dergi)
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Yazma Öz Yeterlikleri Üzerinde Yaratıcı Yazma Uygulamalarının Etkisi
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, sa.3, ss.697-721, 2016 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğrencileri İçin Dinleme Stratejileri Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması
ATATURK UNIVERSITESI. TURKIYAT ARASTIRMALARI ENSTITUSU DERGISI
, sa.57, ss.1885-1904, 2016 (Hakemli Dergi)
Ana Dili Konuşuru Olmayan Öğreticilerin Görüşlerine Göre Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION
, cilt.5, sa.2, ss.986-1004, 2016 (Hakemli Dergi)
Türkçe Öğrenen Yabancılar Örneğinde Yansıtıcı Günlük Kullanma ve Yazma Öz Yeterliği Arasındaki İlişki
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.13, sa.35, ss.56-76, 2016 (Hakemli Dergi)
"ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN DİNLEME STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİ"NİN GEÇERLİLİK VE GÜVENİLİRLİK ÇALIŞMASI
Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi
, cilt.0, sa.57, ss.1885-1904, 2016 (Hakemli Dergi)
Yabancı Öğrenicilerin Türkçe Yazma Becerilerinin Bağdaşıklık Ölçütleri Bağlamında Değerlendirilmesi
Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi
, cilt.17, sa.67, ss.115-128, 2015 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Algılarına Yönelik Yaptıkları Çizimler
Okuma yazma eğitimi araştırmaları (Online)
, cilt.3, sa.1, ss.27-38, 2015 (Hakemli Dergi)
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Ortaokul Öğrencilerinin İletişim Engelleri Üzerine Bir Değerlendirme
ISTRAŽIVANJA
, sa.10, ss.219-242, 2015 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğrencileri İçin Konuşma Kaygısı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.47, sa.1, ss.103-124, 2014 (Hakemli Dergi)
Impacts of Authentic Listening Tasks Upon Listening Anxiety and Listening Comprehension
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS
, cilt.8, sa.14, ss.1177-1185, 2013 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğrencileri İçin Dinleme Kaygısı Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
, cilt.0, sa.11, ss.851-876, 2013 (Hakemli Dergi)
Türkçe Öğrenen Yabancılar İçin Konuşma Kaygısı Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES
, cilt.6, sa.3, ss.389-404, 2013 (Hakemli Dergi)
Türkçe Öğrenen Yabancıların Sözlük Kullanma Becerileri Üzerine Bir Araştırma
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.13-23, 2013 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğrencilerinin Sözlük Kullanma Alışkanlıkları Nitel Bir Araştırma
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION
, cilt.2, sa.2, ss.266-284, 2013 (Hakemli Dergi)
Türkçe Öğretim Programındaki Dinleme İzleme Kazanımlarının Ölçme Değerlendirme Yöntemleri Bakımından Sınıflandırılması
Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi
, cilt.2, sa.6, ss.23-32, 2013 (Hakemli Dergi)
Ortaokuldaki Dinleme Eğitiminin Niteliğine İlişkin Fenomografik Bir Araştırma
Okuma yazma eğitimi araştırmaları (Online)
, cilt.1, sa.1, ss.34-44, 2013 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarına Yönelik Konuşma Öz Yeterlik Ölçeği Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES
, cilt.6, sa.6, ss.651-665, 2013 (Hakemli Dergi)
İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Dersinde Görsel Okumanın Yeri
Türk Dili
, cilt.2, sa.725, ss.316-326, 2012 (Hakemsiz Dergi)
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Karikatür Kullanımı
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.9, sa.19, ss.241-256, 2012 (Hakemli Dergi)
Kelime öğretiminde örneklemin önemi ve Divanü Lügat-it Türk
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.5, sa.10, ss.49-58, 2008 (Hakemli Dergi)
Türkçe Eğitiminde Kelime Hazinesinin Önemi
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.30-45, 2008 (Hakemli Dergi)
Kelime Öğretiminde Örneklemenin Önemi ve Divanü Lûgat it Türk
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.5, sa.10, ss.49-58, 2008 (Hakemli Dergi)
Yükseköğretime Giriş Sistemi ve Türkçenin Bu Sistemdeki Yeri
Kara Harp Okulu Bilim Dergisi
, cilt.17, sa.1, ss.66-84, 2007 (Hakemli Dergi)
Süheyl ü Nev Bahar ın Türkçe Söz Varlığı ve Anadolu Ağızları
TÜRK DILI ARASTURMALARU YULLUGU - BELLETEN
, cilt.1, ss.189-199, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yardımcı okuma kitaplarının nitelikleri.
V. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kongresi, Atina, Yunanistan, 27 Haziran 2019
Çocuk Kütüphanelerindeki İletişim Döngüsünün Okuma Kültürü Kazandırma Sürecine Etkisi
1. Uluslararası Çocuk Kütüphaneleri Sempozyumu Bildiriler ve Posterler, 14 - 17 Kasım 2018
Savaş Yıllarına Ait Bir Kitap: Almanlar İçin “Uygulamalı Türkçe Öğretimi
Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi- Birinci Dünya Savaşı’nın 100. Yılında Savaş ve Toplum, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2018
Türkçe öğretmenleri yazma becerisini nasıl değerlendiriyor?: Sayfa düzenine dikkat et, başlık eklemeyi unutma!.
Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Mardin, Türkiye, 9 - 13 Mayıs 2018
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Gürcü Öğrenicinin Sesli Okuma Hataları Üzerine Bir Örnek Olay Çalışması
Uluslararası Türk-Gürcü Bilim Konferansı, 15 - 17 Aralık 2017
Nasrettin Hoca Fıkralarının Çocuğa Görelik İlkesi Bağlamında İncelenmesi
IV. Uluslararası Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2017
Yabancı Öğrenicilerin Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Bir Öneri: Otantik Metin Kullanımı
XII. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı Bildirileri, Bükreş, Romanya, 25 - 28 Eylül 2017
Hastane Örneğinde Suriyeli Mültecilerin Türkçe ‘İlişki Sözleri’ni Kullanma Durumları
II. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2017
Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Mültecilerin Okuma Hataları Üzerine Bir İnceleme.
II. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, 20 - 22 Ekim 2017
Türkçe Öğretim Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Araştırma
Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Bilgi Şöleni, 12 - 15 Mayıs 2017
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Yazma Becerilerinin Gelişiminde Geribildirim Tercihleri
International Conference On Studies In Turkology, Roma, İtalya, 11 - 13 Ağustos 2017
Türkçe Öğrenen Yabancıların Sözel İletişim Becerileri Üzerine Bir Değerlendirme
Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı, Tirane, Arnavutluk, 25 - 28 Eylül 2013
Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin fonolojik farkındalık düzeyleri üzerine bir değerlendirme.
X. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı Bildirileri, Saraybosna, Bosna-Hersek, 25 Eylül 2013, ss.775-781
Türkçe Eğitimi Açısından Artvin Konulu Tezler Üzerine Bir Değerlendirme
Eğitim Odağında Artvin Sempozyumu, Artvin, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2012, ss.531-538
Proje Tabanlı Öğrenmenin Değerler Eğitiminde Kullanılabilirliğine İlişkin Deneysel Bir Çalışma
II. Uluslararası Değerler ve Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Kasım 2012
Estetik Dinleme Stratejilerinin Türkçe Dersinde Kullanımına İlişkin Bir Uygulama Örneği Canı Sıkılan Çocuk
V. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yaşayan Yazarlar Sempozyumu Dizisi: Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Aytül Akal Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2011
Ayla Çınaroğlu nun Öykülerindeki İletiler ve Bu İletilerin Aktarımına Yönelik Tespitler
III. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2011, ss.431-437
Divanü Lûgat İt Türk ve Güncel Türkçe Sözlük ün Türkçe Eğitimi Açısından Önemi
Uluslararası Kaşgarlı Mahmut Sempozyumu, Rize, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2008, ss.470-477
Kelime Öğretiminde Sözlük Kullanımı
VI. Uluslararası Türk Dili Kurultayı, Ankara, Türkiye, 20 - 25 Ekim 2008, cilt.3, ss.3113-3120
Kültür Aktarımı Açısından Kırıkkale Türküleri
21. Yüzyılın Başında II. Kırıkkale Sempozyumu, Kırıkkale, Türkiye, 13 - 14 Mart 2008, ss.287-294
Yabancılara Türkçenin Öğretiminde Temel İlkeler ve Divanü Lûgat İt Türk
Hacettepe Üniversitesi: II. Türkiyat Araştırmaları Sempozyumu Kaşgarlı Mahmut ve Dönemi, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2008, ss.561-571
Bazı Değişkenler Açısından Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Sıklığı
III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2007, ss.35-39
Ayla Çınaroğlu Öykülerinin Ana Dili Eğitimine Katkısı
III. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yaşayan Yazarlar Sempozyumu Dizisi: Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Ayla Çınaroğlu Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2007
Türk Topluluklarında Söylenen Tekerlemelerin Çocuk Gelişimindeki Yeri ve Önemi
II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2006, ss.333-338
Bir Ermeni Efsanesinde Türk Edebiyatının İzler
I. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 20 Nisan 2006
Divan Edebiyatında Bir Metafor Olarak Av Eylemi
Türk Kültüründe Av Uluslararası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 15 Kasım 2006 - 16 Kasım 2026
Köroğlu Şiirlerinde Türkçenin Deyim Zenginliği
Halk Kültürü ve Köroğlu Bilgi Şöleni, Bolu, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2006
Bursa dan Türk Kültürüne Birkaç Armağan
II. Bursa Halk Kültürü Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2005, ss.549-561
Kitap & Kitap Bölümleri
Kelime Öğretiminde Eğitici Oyunların Kullanımı
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE SÖZ VARLIĞI ÜZERİNE İNCELEMELER, Musa Çiftçi, Editör, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, ss.403-424, 2022
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde gizil güç tutumlar-Türkçe öğrenenler için geliştirilmiş tutum ölçekleri
Kesit Yayınevi, İstanbul, 2021
Yabancılara Türkçe öğretiminde anlama süreçleri
Soru ve cevaplarla yabancı dil olarak Türkçe öğretimi el kitabı, Boylu Emrah, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.121-124, 2021
Değer eğitiminde fabl türünün kullanımı.
Metinler ve etkinliklerle değer eğitimi, Kolaç Emine, Editör, Nobel, Ankara, ss.271-298, 2021
Okumada Anlam Kurma Süreci ve Pısa Sınavı
Pısa ve Okuma Kültürü, Aydın Seçkin, Ömer Yahşi, Editör, Nobel, Ankara, ss.159-197, 2021
Dinleme eğitiminin güncel sorunları.
Türkçe eğitiminin güncel sorunları, Cengiz Alyılmaz, Onur Er, İsmail Çoban, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.113-154, 2019
Okuduğunu anlamada bilişsel ve üstbilişsel stratejilerin kullanımı.
Etkinliklerle Türkçe öğretimi., Emine Kolaç, Sibel Dal, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.319-354, 2019
KONUŞMA BOZUKLUKLARI VE DİKSİYON
TÜRK DİLİ II, HAYATİ DEVELİ,AHMET KOÇAK, Editör, Istanbul University, İstanbul, ss.252-281, 2019
Balkan Coğrafyasında Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi
Başlangıçtan Günümüze Türkçenin Eğitimi Öğretimi Tarihi Araştırmaları, abdurahman güzel, Editör, Akçağ Yayınları, Ankara, ss.1, 2018
İletişim Üzerine
Türk Dili-I, Hayati Develi, Editör, Istanbul University, İstanbul, ss.1-26, 2018
Dil Üzerine
Türk Dili I, hayati develi, Editör, Istanbul University, İstanbul, ss.26-46, 2018
TÜRKÇEYE YOLCULUK B1 DERS KİTABI
Kesit Yayınları, İstanbul, 2017
Türkçeye Yolculuk A1 Ders Kitabı
KESİT, 2017
TÜRKÇEYE YOLCULUK A2 ÇALIŞMA KİTABI
Kesit Yayınları, İstanbul, 2017
TÜRKÇEYE YOLCULUK A2 DERS KİTABI
Kesit Yayınları, İstanbul, 2017
TÜRKÇEYE YOLCULUK B2 ÇALIŞMA KİTABI
Kesit Yayınları, İstanbul, 2017
TÜRKÇEYE YOLCULUK B1 ÇALIŞMA KİTABI
Kesit Yayınları, İstanbul, 2017
TÜRKÇEYE YOLCULUK B2 DERS KİTABI
Kesit Yayınları, İstanbul, 2017
Anlatım Biçimleri
Yabancı Öğrenciler İçin Türk Dili I, HAYATİ DEVELİ, Editör, Istanbul University, İstanbul, ss.322-361, 2017
Dil Öğretiminde Metin ve Metin Seçimi
Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı II, Hayati Develi,Cemal Yıldız,Mustafa Balcı,İbrahim Gültekin ve Deniz Melanlıoğlu, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1, 2017
Sözlü Anlatım I
Yabancı Öğrenciler İçin Türk Dili II, Hayati Develi, Editör, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları., İstanbul, ss.362-399, 2017
Ses Bilgisi
Yabancı Öğrenciler İçin II Türk Dili, Hayati Develi, Editör, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları., İstanbul, ss.1-38, 2017
Düşünceyi Geliştirme Yolları
Yabancı Öğrenciler İçin Türk Dili I, HAYATİ DEVELİ, Editör, Istanbul University, İstanbul, ss.271-322, 2017
Anlatım Bozuklukları
Yabancı Öğrenciler İçin Türk Dili İki, Hayati Develi, Editör, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları., ss.227-261, 2017
Türkçenin Söz varlığı
Yabancı Öğrenciler İçin Türk Dili I, Hayati Develi, Editör, Istanbul University, İstanbul, ss.82-115, 2017
Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Hakkında Genel Sorular
Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı I, Hayati Develi, Cemal Yıldız, Mustafa Balcı, İbrahim Gültekin ve Deniz Melanlıoğlu, Editör, Kesit, ss.135-204, 2017
Ortaokul öğrencilerinin dinleme becerileri nasıl geliştirilebilir?
Murat Özbay’a armağan, ..., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-100, 2015
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yunus Emre Enstitüsü Modeli
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yöntem ve Uygulamalar I II, , Editör, Kültür sanat Basımevi, ss.293-336, 2015
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde ‘Öğretici’ Sorunu ve Bir Lisans Programı Önerisi
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi/Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler, abdullah şahin, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2014
Eklektik Yöntem, Sessiz Yol Yöntemi, Kültürlerarası İletişim Odaklı Yaklaşım
Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Mustafa Durmuş,Alpaslan Okur, Editör, Grafiker Yayınları, Ankara, ss.1, 2014
A KURU SORULARI
Yabancılara Türkçe Öğretimi İçin Ölçme ve Değerlendirme Soruları, Cem Birol,Murat Özbay, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1, 2013