Yayınlar & Eserler

Makaleler 53
Tümü (53)
SCI-E, SSCI, AHCI (16)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (28)
ESCI (11)
Scopus (29)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (20)

26. TOURIST TAX AND ITS IMPLICATIONS

TÜRKBİLİM , cilt.12, ss.1-6, 2018 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 61

1. Challenges with AI Adoption in Social Sciences Teaching

III. International Congress of Social Sciences (Congist’24): Social Sciences and Artificial Intelligence: Theory and Practice, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Aralık 2024, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2. Utilizing AI in Social and Administrative Science

31st AEDEM International Conference: Mobility, Wellbeing And Technology In Age Of Global Disruptions, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2024, ss.346, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

3. Integrating artificial intelligence into the academic research process

XXXI AEDEM International Conference, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2024, ss.325-327, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

6. Küçük Otellerde Kriz Yönetim Stratejileri

22. Ulusal Turizm Kongresi, Burdur, Türkiye, 27 Ekim 2022, ss.453-464, (Tam Metin Bildiri)

7. Turizmde Göçmen Girişimciliği

10. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi, Kastamonu, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2022, ss.49-56, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

8. The Ideal Golf Destination From the Supply Perspective

3 rd Conference on Managing Tourism Across Continents (MTCON’22), Antalya, Türkiye, 24 - 27 Mart 2022, ss.13-14, (Özet Bildiri)

9. Transformations Facing MICE Tourism Amid Covid-19

International Congress of Emerging Trends in Tourism - ICETT, Konya, Türkiye, 30 Eylül - 02 Ekim 2021, ss.168, (Özet Bildiri)

10. Turizm Temalı Bilimsel Etkinliklerde Sunulan Bildirilerin Yayın Oranı ve Süreleri

19. Geleneksel Turizm Sempozyumu , Kocaeli, Türkiye, 29 Nisan 2021, ss.85-98, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

12. TOURIST TAX AND ITS IMPLICATIONS

II. ULUSLARARASITURİZM VE KÜLTÜREL MİRAS KONGRESİ, Şanlıurfa, Türkiye, 7 - 11 Kasım 2018, ss.1-6, (Tam Metin Bildiri)

13. Kapadokya Bölgesini Ziyaret Eden Turistlerin Algısını Ölçmeye İlişkin Bir Araştıra

II. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, 27 - 30 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

14. TERAPÖTİK REKREASYON KAPSAMINDA MEVLEVİLİĞİN DEĞERLENDİRİLMESİ

19.ULUSAL TURİZM KONGRESİ, Afyon, Türkiye, 17 - 21 Ekim 2018, cilt.1, sa.1, ss.54-64, (Tam Metin Bildiri)

15. Transformative travel experiences

10th World Conference for Graduate Research, Nevşehir, Türkiye, 2 - 07 Ekim 2018, cilt.1, sa.1, ss.33-38, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

16. Budget Hotels’ Response to the Airbnb Growth: Evidence from an Urban Destination

6th Interdisciplinary Tourism Research Conference, Nevşehir, Türkiye, 2 - 07 Ekim 2018, ss.176-181, (Tam Metin Bildiri)

17. EXPLORING QUALITY OF WORK LIFE AND LIFE SATISFACTION OF TOUR GUIDES: AN EMOTIONAL LABOR PERSPECTIVE

8th ADVANCES IN HOSPITALITY AND TOURISM MARKETING AND MANAGEMENT (AHTMM) CONFERENCE, Bangkok, Tayland, 25 - 29 Temmuz 2018, cilt.1, sa.1, ss.89-91, (Özet Bildiri)

18. Türkiye Konaklama İşletmelerinde Kalite Yönetim Sistemleri

IV. Uluslararası Sosyal Bilimlerde Yeni Yönelimler Sempozyumu (SOBY), Talin, Estonya, 6 - 07 Temmuz 2018, sa.5, ss.68, (Özet Bildiri)

19. QUALITY MANAGEMENT SYSTEMS IN TURKISH HOTEL BUSINESS

4th INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON NEW TRENDS IN SOCIAL SCIENCE (SOBY), Talin, Estonya, 6 - 07 Temmuz 2018, ss.68, (Özet Bildiri)

20. Exploring Quality of Work Life and Life Satisfaction of Tour Guides: An Emotional Labor Perspective

8Th Advances in Hospitality and Tourism Marketıng and Management (AHTMM) Conference, Bangkok, Tayland, 25 - 29 Haziran 2018, ss.83-85, (Özet Bildiri)

21. IMPROVING REVENUE MANAGEMENT EDUCATION

The 23rd Annual Graduate Education and Graduate Student Research Conference in Hospitality and Tourism, Iowa, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 05 Ocak 2018, cilt.1, sa.1, ss.62, (Tam Metin Bildiri)

22. Özel İlgi Turizmi Olarak Glamping Turizminin Mevcut Durumu: Bir Örnek Olay Analizi Araştırması

4. Disiplinlerarası Turizm Araştırmaları Kongresi, Aydın, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2017, ss.107-120, (Tam Metin Bildiri)

23. EXPERIENTIAL COMPONENTS OF TOUR GUIDING IN PACKAGE TOURS

7. ADVANCES IN TOURISM MARKETING CONFERENCE "THE ART OF LIVING TOGETHER", Casablanca, Fas, 6 - 09 Eylül 2017, cilt.0, sa.0, ss.392-396, (Tam Metin Bildiri)

24. MANAGING CRISES IN SMHEs: THE CASE OF TURKEY

7th Advances in Hospitality and Tourism Marketing and Management conference, Gazimagosa, Kıbrıs (Kktc), 10 - 15 Temmuz 2017, (Tam Metin Bildiri)

25. COMPONENTS OF PACKAGE TOUR QUALITY

7th Advances in Hospitality and Tourism Marketing and Management conference, Gazimagosa, Kıbrıs (Kktc), 10 - 15 Temmuz 2017, (Tam Metin Bildiri)

26. The Typology of Tourist-Tourist Interaction

MIRDEC-4th, International Academic Conference on Social Science, Multidisciplinary and Globalization Studies, Madrid, İspanya, 4 - 07 Temmuz 2017, ss.139-144, (Tam Metin Bildiri)

27. USING FLICKR TO ANALYZE ISTANBUL’S IMAGE AS A CULINARY DESTINATION

II. International Conference on Tourism Dynamics and Trends, Sevilla, İspanya, 26 - 29 Haziran 2017, (Tam Metin Bildiri)

28. Impact of Superior Destination Experience on Recommendation

9th World Conference for Graduate Research in Tourism, Hospitality and Leisure, Cartagena, İspanya, 6 Haziran - 11 Temmuz 2017, (Tam Metin Bildiri)

29. Challenges with RM Adoption in SMHEs

8th International Conference on ‘Sustainable Tourism Development –Issues, Challenges & Debates, Katmandu, Nepal, 25 - 28 Nisan 2017, cilt.0, sa.0, ss.36-46, (Tam Metin Bildiri)

30. Future of winter tourism in Turkey: Destination strategies for the Erzurum-Erzincan-Kars Winter Tourism Corridor (WTC)

The 1st Workshop on the Future of Winter Tourism (FWT2017), Rovaniemi, Finlandiya, 3 - 05 Nisan 2017, ss.36-53, (Tam Metin Bildiri)

31. A TYPOLOGY OF TOURIST - TOURIST INTERACTIONS

4th International Academic Conference on Social Science, Multidisciplinary and Globalization Studies (MIRDEC), Madrid, İspanya, 4 - 07 Temmuz 2017, ss.139-144, (Tam Metin Bildiri) identifier

32. Impact of Local Hospitality on Tourist Experiences December 14 17 2016

Consumer Behavior in Tourism Symposium, Consumer Psychology of Tourism, Hospitality, and Leisure Research Symposium, Brunek/Brunico, Italy., 14 - 17 Aralık 2016, (Özet Bildiri)

33. Reintermediation for Small and Medium Hospitality Enterprises

Consumer Psychology of Tourism, Hospitality, and Leisure Research Symposium, Bruneck, İtalya, 14 - 17 Aralık 2016, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

34. Impact of Local Hospitality on Tourist Experiences

Consumer Behavior in Tourism Symposium, Consumer Psychology of Tourism, Hospitality, and Leisure Research Symposium, Brunico, İtalya, 14 - 17 Aralık 2016, ss.14-17, (Tam Metin Bildiri)

35. Creative Aspects of Package Tour Experiences in Destinations

Valuing and Evaluating Creativity for Sustainable Regional Development, Östersund, İsveç, 11 - 14 Eylül 2016, ss.165-167, (Tam Metin Bildiri)

36. Tourist Experiences in Creative Destinations

Valuing and Evaluating Creativity for Sustainable Regional Development, Östersund, İsveç, 11 - 14 Eylül 2016, ss.25-27, (Tam Metin Bildiri)

37. The Package Tour Experıences

6th Advances In Hospıtalıty & Tourısm Marketıng & Management Conference, Guangzhou, Çin, 14 - 17 Temmuz 2016, ss.93-96, (Tam Metin Bildiri)

38. A TYPOLOGY OF CHALLENGES IN HOSPITALITY REVENUE MANAGEMENT

5th AHTMM, Beppu, Japonya, 18 - 21 Haziran 2016, ss.253-260, (Tam Metin Bildiri)

39. Stakeholder viewpoints on climate change and ski tourism development in Turkey

CCTR, İstanbul, Türkiye, 17 Eylül 2015, ss.224-229, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

40. The Package Tour Experiences and Tourist Satisfaction

6th Advances in Tourism Marketing Conference, Joensuu, Finlandiya, 08 Eylül 2015, ss.113-120, (Tam Metin Bildiri)

41. Ziyaretçilerin Objektifinden Doğu Karadeniz Bölgesi Seyahat Deneyimi

SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM KONGRESİ, Gümüşhane, Türkiye, 14 - 16 Haziran 2015, ss.406-420, (Tam Metin Bildiri)

42. Exploring the boutique hotel guest experience

International Interdisciplinary Business-Economics Advancement Conference, Las Vegas, Nevada, Amerika Birleşik Devletleri, 26 Mayıs - 29 Kasım 2015, ss.27-36, (Tam Metin Bildiri)

43. Using Local Food in Istanbul’s Marketing as a Tourist Destination

International Interdisciplinary Business-economics Advancement Conference., California, Amerika Birleşik Devletleri, 04 Mayıs 2015, ss.96-102, (Tam Metin Bildiri)

44. The Relation between Demographic Factors and the Turnover Intention in Pre-Opening Hotel Businesses

11th International Strategic Management Conference, Vienna, Avusturya, 23 - 25 Temmuz 2015, cilt.207, ss.377-384, (Tam Metin Bildiri) identifier

45. Tourists' Approach to Local Food

World Conference on Technology, Innovation and Entrepreneurship, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015, ss.429-437, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

46. The characteristics of Ahi Tradition in Grand Bazaar and implications on tourist experience

International Antalya HospitalityTourism and Travel ResearchConference, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Aralık 2014, ss.1-7, (Tam Metin Bildiri)

47. Components of Traditional Hospitality and Implications in Commercial Tourism Settings: Evidence from Istanbul

Heritage, Tourism and Hospitality Conference, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2014, ss.158-165, (Tam Metin Bildiri)

48. Analysis of Online Customer Complaints on Travel Trade

International Interdisciplinary Business-Economics Advancement Conference, İstanbul, Türkiye, 16 - 19 Temmuz 2014, ss.182, (Özet Bildiri)

49. Destinations’ Experiential Attributes for Middle East Tourists: Case of Istanbul

7th World Conference for Graduate Research in Tourism, Hospitality and Leisure, İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Haziran 2014, ss.88-94, (Tam Metin Bildiri)

51. Impact of direct flights on destination development: The case of Turkish Airlines

Advances in Hospitality and Tourism Marketing and Management Conference , Baie-Du-Tombeau, Mauritius, 04 Şubat 2014, ss.425-438, (Tam Metin Bildiri)

52. Components of experiential value: Case of hospitality industry

10th International Strategic Management Conference, Rome, İtalya, 19 - 21 Haziran 2014, cilt.150, ss.1040-1049, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

53. Electronic Word of Mouth Among hotel Guests: Demographic and Tripographic Factors

11th International Conference on Knowledge, Economy and Management, Malta, Malta, 27 - 30 Kasım 2013, ss.520-523, (Tam Metin Bildiri)

54. Lodging Tax: A Justification Tool for Tourism Sustainability

Sustainability Issues and Challenges in Tourism, Türkiye, ss.16, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

55. Dimensions of Cultural Tourist Experience in Destinations

6th International Conference on Services Management, Kıbrıs (Kktc), 1 - 04 Haziran 2013, ss.123-132, (Tam Metin Bildiri)

57. Understanding the Customer Experiences from Perspective of Guests and Hotel Managers: Empirical Findings from Luxury Hotels in Istanbul, Turkey

17th Annual Graduate Student Research Conference in Hospitality and Tourism, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Ocak 2012, ss.432-443, (Tam Metin Bildiri)

60. The Sustainable Development Of Tourism In Islands – The Case Of Buyukada – Istanbul

Lessons from the Past Directions for the Future, International Tourism Bienal, Sakarya, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2007, ss.156-166, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

61. The Tourism Potential Of Istanbul-Kilyos Region And The Applicable Sustainable Tourism Alternatives For The Area

New Perspectives and Values in World Tourism & Tourism Management in the Future, Antalya, Türkiye, 20 - 26 Kasım 2006, ss.915-925, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma
Kitaplar 33

1. Integrating Big Data to Smart Destination Heritage Management

Handbook of Research on Digital Communications, Internet of Things, and the Future of Cultural Tourism, Lídia Oliveira, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.411-429, 2022

2. Tour Operating Business

Istanbul University Press, İstanbul, 2021

3. Transformations Facing MICE Tourism Amid Covid-19

Global and Emerging Trends in Tourism, S. Bayrakçı,S. Aras,S. Yetimoğlu, Editör, Necmettin Erbakan Universiy Press, Konya, ss.84-100, 2021

4. COVID-19 PANDEMİSİNİN TURİZM ENDÜSTRİSİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

COVID-19 Pandemi̇si̇ni̇n Ekonomi̇k, Toplumsal ve Si̇yasal Etkileri, Dilek Demirbaş,Veysel Bozkurt,Sayım Yorğun, Editör, İSTANBUL PRESS, İstanbul, ss.87-97, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

5. EFFECTS OF THE COVID-19 PANDEMIC ON THE TOURISM INDUSTRY

The COVID-19 Pandemic and Its Economic, Social, and Political Impacts, Dilek DEMİRBAŞ,Veysel BOZKURT,Sayım YORĞUN, Editör, Istanbul University, İstanbul, ss.59-70, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

6. Experiential Components of Tour Guiding in Package Tours

Advances in Tourism Marketing, Antonia Correia, Alan Fyall, Metin Kozak, , Editör, Goodfellow, Oxford, ss.42-56, 2019

7. The role of local gastronomy in destination marketing

Advances in Tourism Marketing, Antonia Correia, Alan Fyall, Metin Kozak, Editör, Goodfellow Publishers Limited Blackwell, Oxford, Oxford, ss.195-209, 2019 Creative Commons License

8. Impact of Superior Destination Experience on Recommendation

Trends in Tourist Behavior: New Products and Experiences from Europe, Artal-Tur A., Kozak M., Kozak, N., Editör, Springer-Verlag , Cham, ss.147-160, 2019 Creative Commons License

9. Impact of Superior Destination Experience on Recommendation

Trends in Tourist Behavior: New Products and Experiences from Europe, Artal-Tur A., Kozak M., Kozak, N., Editör, Springer-Verlag , Cham, ss.147-160, 2019 Creative Commons License

10. A Strategic Approach to Managing Risk and Crisis at Tourist Destinations

Tourist Destination Management: Instruments, Products, and Case Studies, Kozak N., Kozak M., Editör, Springer-Verlag , Cham, ss.273-287, 2019 Creative Commons License

11. A Strategic Approach to Managing Risk and Crisis at Tourist Destinations

Tourist Destination Management: Instruments, Products, and Case Studies, Kozak N., Kozak M., Editör, Springer-Verlag , Cham, ss.273-287, 2019 Creative Commons License

12. Impact of Superior Destination Experience on Recommendation

Trends in Tourist Behavior: New Products and Experiences from Europe, Andrés Artal-Tur, Metin Kozak, Nazmi Kozak, Editör, Springer, Cham, ss.147-160, 2019

13. TURİST DENEYİMİNDE PROFESYONEL TURİST REHBERLERİNİN ROLÜ

TURİST REHBERLİĞİ ÜZERİNE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR, HACIOĞLU N.,AVCIKURT C.,KILIÇ A., ULUSOY YILDIRIM H., Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.360-372, 2018

14. Türkiye Konaklama İşletmelerinde Kalite Yönetim Sistemleri

Sosyal Bilimlerde Yeni Yönelimler - V, .e, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.879-898, 2018

15. Marketing Tourism Experiences

The Routledge Handbook of Destination Marketing, Dogan Gursoy; Christina G. Chi, Editör, Routledge, London/New York , New York, ss.49-59, 2018

16. TÜRKİYE KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE KALİTEYÖNETİM SİSTEMLERİ

New Trends In Social Sciences-VSosyal Bilimlerde Yeni Yönelimler-V, Abidin TemizerYaşar Baytal, Editör, Institut za GEOGRAFIJU Podgorica/MONTENEGRO- Montenegro Unıversity Geography Instıtute, Podgorica, ss.879-898, 2018

17. Türkiye Konaklama İşletmelerinde Kalite Yönetim Sistemleri

Sosyal Bilimlerde Yeni Yönelimler - V, Abidin TEMİZER Yaşar BAYTAL, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.879-898, 2018

18. TÜRKİYE KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ

NEW TRENDS IN SOCIAL SOCIENCES-V, Temizer A. , Baytal Y., Editör, Institut za GEOGRAFIJU, Podgorica, ss.879-898, 2018

19. Tourism Destination: Design of Experiences

The Handbook of Managing and Marketing Tourism Experiences, Sotiriadis M., Gursoy, D., Editör, Emerald Insight, Bingley, ss.65-83, 2016

20. Kültürlerarası İletişim Aracı Olarak Turizm

Uluslararası İlişkilere Disiplinlerarası Bir Yaklaşım:Uluslararası İletişim Perspektifi, Burcu Sunar Cankurtaran, Editör, Röle Akademik Yayıncılık, İstanbul, ss.190-218, 2016

21. Kültürlerarası İletişim Aracı Olarak Turizm,

Uluslararası İlişkilere Disiplinlerarası Bir Yaklaşım Uluslararası İletişim Perspektifi, Burcu Sunar Cankurtaran, Editör, Röle Akademik Yayıncılık, İstanbul, ss.190-218, 2016

22. Traditional Hospitality as Experienced by Tourists

Enhancing Customer Experience in the Service Industry, Levent Altinay, Surya Poudel, Editör, Cambridge University Press, Cambridge (MA), USA , New Castle, ss.184-201, 2016 Creative Commons License

23. The Characteristics of Ahilik in Grand Bazaar and Implications on Tourist Experience

TOURISM: Present and Future Perspective, S P Bansal, Sandeep W, Syed Ahmad R,, Editör, Kanıshka Publıshers, Yeni Delhi, ss.282-289, 2015

24. Turizmde güncel konu ve eğilimler

Turizm işletmeciliği: Temel kavramlar ve uygulamalar, Akova O., Kızılırmak İ., Tanrıverdi H., Editör, Detay, Ankara, ss.349-372, 2015

25. Kalkınma Planlarında Turizm

Değişik Perspektifleriyle Turizm Politikası ve Planlaması, Küçükaltan, D., Çeken, H., Mercan, Ş.O., Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.171-192, 2015

26. Destination Experience for Middle East Tourists

Destination Marketing: An international perspective, Metin Kozak, Nazmi Kozak, Editör, Routledge, Londra, ss.187-198, 2015 Creative Commons License

28. The role of museum guides on visitor experience

Cultural Tourism and Museum Experience, Curiel, J.E., Garcia, V.E.S., Antonovica, A., Editör, Dykinson, Madrid, ss.73-86, 2013

29. Turkish political transition and incoming tourism to Turkey in 2000s

Tourism and International Relations, Alonso, A.E., Curiel, J.E., Editör, Dykinsson, Madrid, ss.122-135, 2013

30. Seyahat İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi

Turizm İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi, Şehnaz Demirkol,Muhsin Halis, Editör, Değisim Yayınları, İstanbul, ss.273-327, 2010

31. Seyahat İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi

Turizm İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi, Prof. Dr. Muhsin Halis, Yrd. Doç. Dr. Şehnaz Demirkol, Editör, Değişim Kitabevi, İstanbul, ss.1-100, 2010

32. Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında Süreç Process

Turizm İşletmeleri Pazarlamasında 7p ve 7c, , Editör, Sakarya Kitabevi, ss.183-215, 2009

33. Turizm işletmeleri pazarlamasında süreç

Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C, C.Avcıkurt, Ş.Demirkol, B.Zengin, Editör, Değisim Yayınları, İstanbul, ss.183-213, 2006
Metrikler

Yayın

147

Yayın (WoS)

32

Yayın (Scopus)

29

Atıf (WoS)

658

H-İndeks (WoS)

13

Atıf (Scopus)

641

H-İndeks (Scopus)

12

Atıf (Scholar)

342

H-İndeks (Scholar)

7

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

12

Proje

43

Tez Danışmanlığı

2

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları