Eğitim Bilgileri
1993 - 1998
1993 - 1998Doktora
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basın Ekonomisi Ve İşletmeciliği, Türkiye
1990 - 1993
1990 - 1993Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Genel Gazetecilik, Türkiye
1986 - 1990
1986 - 1990Lisans
Marmara Üniversitesi, Basın-Yayın Yüksekokulu, Gazetecilik Ve Halkla İlişkiler, Türkiye
Yaptığı Tezler
1998
1998Doktora
Türkiye'de Sosyo-ekonomik Göstergelerin Değişimi ve Günlük Gazete Tirajları İle İlişkisi (1970-1997)
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basın Ekonomisi Ve İşletmeciliği
1993
1993Yüksek Lisans
Kitle Kültüründe Magazin Dergilerinin İşlevi ve Türkiye Sürecine Bir Örnek: Hayat Dergisi (1956-1978)
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Genel Gazetecilik
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
1989
1989Enformasyon Memuru
Turizm
Kültür ve Turizm Bakanlığı Turizm Genel Müdürlüğü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Siyaset Bilimi
Kamu Yönetimi
Yönetim Bilimleri
Kitle İletişimi ve Araçları
Gazetecilik
Halkla İlişkiler
Reklamcılık ve Tanıtım
Medya ve İletişim Sistemleri
Akademik Ünvanlar / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorProf. Dr.
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü
2011 - 2013
2011 - 2013Doç. Dr.
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü
2008 - 2011
2008 - 2011Doç. Dr.
Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
2006 - 2008
2006 - 2008Yrd. Doç. Dr.
Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
1999 - 2005
1999 - 2005Yrd. Doç. Dr.
Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
1998 - 1999
1998 - 1999Araştırma Görevlisi Dr.
Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
1992 - 1998
1992 - 1998Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik
Yönetimsel Görevler
2011 - 2013
2011 - 2013Dekan Yardımcısı
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi
2011 - 2011
2011 - 2011Bölüm Başkanı
Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
2009 - 2011
2009 - 2011Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
2007 - 2011
2007 - 2011Bölüm Başkan Yardımcısı
Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
2008 - 2009
2008 - 2009Dekan Yardımcısı
Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi
Yönetilen Tezler
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
Türkiye'de Ana Akım Gazetelerde Dış Haber Servisinin İşlevi ve Yayın Politikası
ERASLAN YAYINOĞLU P.
G.Çalışkan(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Dijital Aktivizm Bağlamında Günümüz Toplumsal Hareketleri
ERASLAN YAYINOĞLU P.
M.Sarıbek(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Türk Kültürü'nün Avrupa'daki Etkileri ve Türk Kırmızısı
ERASLAN YAYINOĞLU P.
D.Şahin(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Günümüz Medya Ekonomisi Çerçevesinde Çevrimiçi Gazetecilik ve Reklam İlişkisi
ERASLAN YAYINOĞLU P.
A.Çetinkaya(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde Temsil Edilen Siyasi Partilerin Resmi Web Sitelerinde Yürütülen Siyasal İletişim Çalışmalarının İncelenmesi
ERASLAN YAYINOĞLU P.
F.Nur(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Kent Markalaşması Sürecinde İletişim Temelli Faaliyetlerin Analizi: İstanbul 2010 Kültür Başkenti Örneği
ERASLAN YAYINOĞLU P.
B.Varlı(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Kurumsal İletişim Yönetiminde Örgütlenme: Astra Zeneca Örneği
ERASLAN YAYINOĞLU P.
E.Yargıcı(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Kurumsal Marka Algılaması Üzerine Bir Araştırma
ERASLAN YAYINOĞLU P.
P.Yüzbaşıoğlu(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Açısından İlişki Pazarlaması ve Kişiye Özel Reklamlar
ERASLAN YAYINOĞLU P.
U.Alptuğ(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Bir Kent Gelişim Projesinin Oluşturulması ve Tanıtımı Aşamalarında Stratejik İletişim Planlaması: Malatya Örneği
ERASLAN YAYINOĞLU P.
H.Odabaşı(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (5)
Diğer Yayınlar (5)
2011
20111. Exploring 'Old Media' Among European Residents in A Cosmopolitan County of Turkey: The Case of Alanya
ERASLAN YAYINOĞLU P.
AJIT-e , cilt.2, sa.2, ss.25-34, 2011 (Hakemli Dergi)
2001
20012. Sosyo- Ekonomik Değişim Sürecinde Türkiye’deki Günlük Gazete Satışlarının Durumu Üzerine Bir İnceleme
ERASLAN YAYINOĞLU P.
Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , sa.1, ss.173-193, 2001 (Hakemli Dergi)
1994
19943. Gazetelerde Modern İletişim Teknolojilerinin Kullanımı ve Sabah Gazetesi Örneği
ERASLAN YAYINOĞLU P.
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , ss.51-61, 1994 (Hakemli Dergi)
1994
19944. Gazetecilik Mesleğindeki Değişim ve 21. Yüzyılda Gazetecilik
ERASLAN YAYINOĞLU P.
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , sa.6, ss.221-234, 1994 (Hakemli Dergi)
1994
19945. Kitle Toplumunun Kültürel Yapısı ve Günümüzün Açıklama Biçimi Olarak Magazin Söylemi
ERASLAN YAYINOĞLU P.
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , sa.4, ss.139-156, 1994 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2014
20141. Visual Semiotic Analysis of Animal Rights and Welfare Organizations Advertisement Campaigns
ERASLAN YAYINOĞLU P., TEREK ÜNAL G., ÇALIŞKAN Ş. G.
Asian Congress for Media and Communication, 13 - 15 Kasım 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
20142. Visual Semiotic Analysis of Animal Rights and Welfare Organizations’ Advertisement Campaigns
ERASLAN YAYINOĞLU P., TEREK ÜNAL G., ÇALIŞKAN G.
The 2014 Asian Congress for Media and Communication, International Conference Hong Kong, Hong Kong, Çin, 13 - 15 Kasım 2014, cilt.1, ss.55-58, (Tam Metin Bildiri)
2010
20103. The Inside Stories of the Way to Design a Corporate Website in Local Governments: The Case of Kocaeli Boroughs
ERASLAN YAYINOĞLU P.
2n International Conference on e-Goverment and e-Governance, Antalya, Türkiye, 11 - 12 Mart 2010, cilt.1, ss.149-158, (Tam Metin Bildiri)
2009
20094. Building Ethical Corporations Through Public Relations Perspective: Corporate Community Involvement Programmes and The Case of IBM”
ERASLAN YAYINOĞLU P.
1st International Conference on Public Relations (Yakın Doğu Ü. İletişim F. ve Akdeniz Ü. İletişim F.), Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 15 - 17 Nisan 2009, cilt.1, ss.47-57
2006
20065. Call Center As A Channel in Corporate Communication: Analyzing From the Perspective of Impression Management Through A Case Study
ERASLAN YAYINOĞLU P.
2nd International Conference on Business, Management and Economics - ICBME, İzmir, Türkiye, 15 - 18 Haziran 2006, cilt.1, sa.1, ss.1-14
2005
20056. Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler Uygulamalarına Bir Örnek: Kentin Görsel Kimliğinin Tasarlanması ve Güzel Beyoğlu Projesi
ERASLAN YAYINOĞLU P.
III.Kültür Araştırmaları Sempozyumu: Kimlik ve Kültür (Türkiye Kültür Araştırmaları Grubu ve Koç Stratejik Araştırmalar Merkezi), İstanbul, Türkiye, 14 - 17 Haziran 2005, cilt.1, ss.1-6
2004
20047. Halkla İlişkiler Yönetiminde Araştırma ve Etik Değerler Sorunu
ERASLAN YAYINOĞLU P.
International Conference in Communication and Media Studies, Magosa, Kıbrıs (Kktc), 5 - 07 Mayıs 2004, cilt.1, ss.1-7, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. Conducting Applied Research: Methodology, Ethics and Real-life Examples
ERASLAN YAYINOĞLU P., Efremov L., Divjak M.
Linking Business and Communication – From A Sparkle to A Flame, Gole P.A., Editör, Doba Business School, Maribor, ss.155-180, 2018
2018
20182. Achieving Business Expectations From Soft Skills in the Fields of Innovative Management, Leadership and Communication
Gole P. A., Andonov D., Okay A., Ritonija N., Trajkoska Z., ERASLAN YAYINOĞLU P., et al.
Linking Business and Communication – From A Sparkle to A Flame, Gole P.A., Editör, Doba Business School, Maribor, ss.181-204, 2018
2013
20133. Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Mesleği – Mücadele mi? İşbirliği mi?
ERASLAN YAYINOĞLU P.
Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2013
2010
20104. Markalaşan Kentler ve Bütünleşik Marka İletişimi Uygulamaları
ERASLAN YAYINOĞLU P.
Halkla İlişkiler Yönetiminde Güncel Konular, Gürel T., Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.1-40, 2010
2007
20076. Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler - Belediyeler Yönünden Bir Değerlendirme
ERASLAN YAYINOĞLU P.
Birsen Yayınevi, İstanbul, 2007
2007
20077. Halkla İlişkiler Yönetiminde Araştırma ve Etik Sorumluluk
ERASLAN YAYINOĞLU P.
Halkla İlişkiler ve Reklam Üzerine Etik Değerlendirmeler, Sayımer İ., Eraslan Yayınoğlu P., Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstan, ss.145-171, 2007
Bilirkişi Raporları
2014
20141. Müflis Medya Grubu (Number 1 FM) Marka Değeri Tespiti
ERASLAN YAYINOĞLU P., TEREK ÜNAL G., KALAY A.
İstanbul 19. İcra Hukuk Mahkemesi, ss.6, İstanbul, 2014
Desteklenen Projeler
2014 - 2014
2014 - 2014Visual Semiotic Analysis of Animal Rights and Welfare Organisations' Advertisement Campaigns
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ERASLAN YAYINOĞLU P. (Yürütücü)
2012 - 2013
2012 - 2013Görmüyorsak, Duyabiliriz!
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Güdümlü
ERASLAN YAYINOĞLU P. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2010 - 2011
2010 - 2011Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi KİLAD
Editör
2007 - 2009
2007 - 2009Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi KİLAD
Editör
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2005 - Devam Ediyor
2005 - Devam Ediyorİletişim Araştırmaları Derneği
Üye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Kasım 2014 - 01 Kasım 2014
01 Kasım 2014 - 01 Kasım 2014The 2014 Asian Congress for Media and Communication
Katılımcı
Kowloon-Hong Kong
01 Haziran 2005 - 01 Haziran 2005
01 Haziran 2005 - 01 Haziran 2005İnsan Bilimleri ve Felsefenin Kavşağında Teknik ve Teknoloji
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Mayıs 2005 - 01 Mayıs 2005
01 Mayıs 2005 - 01 Mayıs 2005Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler Sempozyumu
Katılımcı
-Türkiye
Jüri Üyelikleri
Aralık-2017
Aralık 2017Tez Savunma (Doktora)
Neslihan Yolçu, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Doktora Programı - Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Temmuz-2016
Temmuz 2016Tez Savunma (Doktora)
Özge Gürsoy Acar, Radyo-TV-Sinema Doktora Programı - İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yayıncılık Etkinlikleri
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam Ediyor