Yayınlar & Eserler

Makaleler 42
Tümü (42)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (8)
Scopus (1)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (33)

41. Marka İmajı Araştırması

Marketing Türkiye , cilt.1, sa.10, ss.32-42, 2000 (Hakemsiz Dergi)

42. Gerçek Hayaller

Toplum, İletişim, Kültür Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.1-10, 1997 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 26

1. Kurumsal Vatandaşlığın Oluşumunda Duygusal Zekanın İşlevi

International Emotional Intelligence and Communication Symposium, İzmir, Türkiye, ss.827, (Tam Metin Bildiri)

2. Çocukların Toplumsallaşmaları Üzerinde Reklamların Etkisi

2. Uluslararası Çocuk ve İletişim Konferansı, İstanbul, Türkiye, cilt.1, ss.433, (Tam Metin Bildiri)

5. The significance of ethical leadership vision for enabling public relation activities to reach an ethical level

2. Ululsrarası İletişim Kongresi, İstanbul, Türkiye, ss.771, (Tam Metin Bildiri)

6. Formation of the prjudice against womens freedom in news discourse

international media readings in moscow mass media and communications, Rusya, ss.2009, (Tam Metin Bildiri)

8. toplumsal cinsiyetçilik ve kadınların iş myaşamında karşılaştığı sorunlar

1. uluslararası mültidisiplinler kadın konferansı, İzmir, Türkiye, ss.100, (Tam Metin Bildiri)

9. Tv commercials role in forming social identity in women: a social analysis on tv commercials

1. Ululsararası İletişim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, ss.19, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

10. A Critical Approach to Good Governance Concept in Globalization Process

3. Uluslararası İletişim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, ss.585, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

11. Halkla İlişkilerde Etik Değerlerin Algılanması ve Anlamlandırılması

1. Uluslararası İş ve Meslek Ahlakı Kongresi, Ankara, Türkiye, ss.147, (Tam Metin Bildiri)

13. Evaluation of the new about children on the third pages of newspapers.

4th International Children and Communication Congress, İstanbul, Türkiye, ss.100, (Tam Metin Bildiri)

14. The influence of trust in commercials on brand perception of children

1. Ululsrarası Çocuk ve İletişim Konferansı, İstanbul, Türkiye, ss.223, (Tam Metin Bildiri)

15. Re-thinking Social Media as a Cultural Policy

ATINER’s Conference Paper Proceedings Series No: MED2018-0077, Athens, Yunanistan, 14 - 17 Mayıs 2018, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri)

16. Discourses of Turkish Female MPS (Members of Parliements) Upon the Problems of women: A Study on Twitter Accounts

8thInternational Conference of Strategic Research on ScientificStudiesand Education 2018, Viyana, Avusturya, 11 - 13 Mayıs 2018, ss.21-22, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

17. The Use of Internet as a Means of Communication in Local Governments and the Comparison of Two Different Cities Istanbul-Vienna

8th ICOSRESSE International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education 2018, Viyana, Avusturya, 11 - 13 Mayıs 2018, cilt.8, sa.2, ss.135-154, (Tam Metin Bildiri)

18. Discussions of Turkish Women Parliamentarians on Women’xxsIssues Twitter Accounts Review

8th ICOSRESSE International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education 2018, Viyana, Avusturya, 11 - 13 Mayıs 2018, cilt.8, sa.2, ss.81-98, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

19. International E-learning as an Emerging Cultural Diplomacy Practice

ICoSReSSE - 6th International Conference of Strategic Research in Social Science and Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 12 - 14 Mayıs 2017, ss.347-362, (Tam Metin Bildiri)

20. MIGRATION MANAGEMENT AND LOCAL GOVERNANCE IN TURKEY SOCIAL INTEGRATION POLICIES FOR SYRIAI REFUGEE

International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Prag, Çek Cumhuriyeti, 12 - 14 Mayıs 2017, ss.1-16, (Tam Metin Bildiri)

21. Emotional intelligence factor in creation of the polemics in printed media: An analysis over the master and doctorate students

5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.963-968, (Tam Metin Bildiri) identifier

22. Political preferences of generation Y university student with regards to governance and social media: A study on march 2014 local elections

5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.791-797, (Tam Metin Bildiri) identifier

23. reading the dystopian media texts within context of globalization

10th ınternational symposium communication in the millennium, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.100-101, (Tam Metin Bildiri)

24. Formation of the Prejudice Against Women and Women’s Freedom in News Discourse

Content, Channels and Audiences in the New Millennium: Interaction and Interrelations Conference, Moskova, Rusya, 11 - 12 Ekim 2010, ss.316-331, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

25. EXAMINING THE BEHAVIORAL INTENTIONS AND SATISFACTION ASSESSMENT BETWEEN STUDENTS AND UNIVERSITY: AN ANALYSIS ON THE STUDENTS OF ISTANBUL UNIVERSITY

7.Communication in the Millennium International Symposium, Austine, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 20 Mayıs 2009, ss.222-232, (Tam Metin Bildiri)

26. Türk KAdın Siyasetçilerin Televizyonda İzlenim Yaratımı

Kadın Çalışmalarında Disiplinlerarası Buluşma, İstanbul, Türkiye, 1 - 04 Mart 2004, ss.180-189, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 34

2. Value Based Communication in Digital Learning Environment: The Case of Erasmus Plus Micro Master 1 Program

Online Event Eracon Congress and Career- EU Conference, Prof. Gregoris A. Makrides, Editör, European Association Erasmus Coordinaors, Varna, ss.36-47, 2020

4. The Nature of Digital Leadership in Managing Employees Through Organizational Culture

Business Management and Communication Perspectives in Industry 4.0, Ayşegül Özbebek Tunç, Pınar Aslan, Editör, IGI Global, ss.152-173, 2019

5. Leadership in Managing Employees Through Organizational Culture

Business Management and Communication Perspectives in Industry 4.0, Ayşegül Özbebek Tunç,Pınar Aslan, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.152-172, 2019

6. Re-thinking Social Media as a Cultural Policy

ATINER’s Conference Paper Proceedings Series No: MED2018-0077, Audré Dixon Kewal K. Verma, Editör, Athens Institute For Education And Research, Atina, ss.1-12, 2018

7. Student Mobility and Intercultural Communication: An Analysis of the Future of Student Mobility with Reference to its History

Linking Business and Communication From a Sparkle to a Flame, Pedja Ašanin Gole, Editör, DOBA BUSINESS SCHOOL MARIBOR, Ljubljana, ss.205-218, 2018

8. Digital Citizenship as New Culture Policy Through Public Affairs Perspective

Handbook of Research on Examining Cultural Policies Through Digital Communication, Betül Önay Doğan,Derya Gül Ünlü, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.333-361, 2018

9. Intercultural Communication and the Media: A Study of the Effects of Globalization and New Technologies

Linking Business and Communication From a Sparkle to a Flame, Pedja Ašanin Gole, Editör, Doba Busıness School Marıbor, Ljubljana, ss.73-86, 2018

12. Storytelling in all Aspects

Peter Lang Publishing, Inc., Frankfurt, 2017

13. Siyasal İletişimin Tanımı, Genel Kavramlar ve Araştırma Yöntemleri

Siyasal İletişim, Ertekin Bülent Aydın, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.205, 2017

16. Sosyal Medya

Halkla İlişkiler Uygulaması, Mengü S., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul, ss.199-226, 2016

17. KÜRESELLEŞME VE REKLAM

REKLAMI ANLAMLANDIRMAK, ÇAKAR MENGÜ S., Editör, Derin Yayınları, İstanbul, ss.233-256, 2016

18. Siyasal İletişim kanpanyalarında Sosyal Medyanın Kullanımı

Yeni Medya ve Reklam, Özkan A., Tandaçgüneş N, Doğan, B., Editör, Derin Kavram Yayınları, İstanbul, ss.301-312, 2015

19. ‘Violence and Social Media’

Athens Institute For Education and Research Paper Series, Dr. Gregory T. Papanikos, Editör, Athens Enstitude, Media And Communication Studies For Education And Research, Atina, ss.3-15, 2014

21. Social Value Construction of in tv ads

9th annual ınternational conference on communication and mass media, M. Keselaki, Y. Paseidos, Editör, Atıner, Atina, ss.289-298, 2012

22. Female, Male and Gay Dİscources in the context of distorted realities and ımages

German-Turkish Summer Academy, Ceyhan Kandemir, Micheal Schröder, Editör, Bonn, Bonn, ss.48-53, 2012

23. kurum kültürü ve kurumsal imaj

kurumsal iletişim yönetimi, seda çakar mengü, Editör, Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları, İstanbul, ss.1-25, 2011

24. halkla ilişkilerin kamu diplomasisinde kullanımı

halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi, abdullah özkan, Editör, Tasam, İstanbul, ss.1-25, 2011

25. kurumsal iletişimin sınıflandırılması

kurumsal iletişim yönetimi, seda çakar mengü, Editör, Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Fakültesi, İstanbul, ss.1-30, 2011

26. empatik iletişim ve etik uygulamaların kurumsal performans üzerine etkisi

Halkla ilişkiler ve empatik iletişim, yıldız dilek ertürk, Editör, Derin Yayınları, İstanbul, ss.1-25, 2010

27. bir meslek olarak halkla ilişkilerde işlev, roller ve modeller

polis ve halkla ilişkiler, yıldız dilek ertürk, Editör, Kutup Yıldızı Yayınları, İstanbul, ss.135-153, 2010

29. The Ethical Criticism of Public Relations Management Under the Influence of Globalization: Public Relations Roles

Bioethics: Global and Society Aspects, C. Susanne, Editör, Bioethics: Global And Society Aspects, İstanbul, ss.960-978, 2009

30. Ideological Formation in Turkish Newspapers: An Analysis of the

Media and Global Divides, İbrahim Saleh, Editör, Iamcr World Congress, Stockholm, ss.20-25, 2008

31. Halkla İlişkilerde Aydınlanma: Kamusal iletişişm Strtaejileirnin gerçekleştirilmesinde halkla ilişkiler rolleri ve etik

Halkla İlişkiler ve Reklam Üzerine Etik Değerlendirmeler, İ. Sayımer, P.E. Yayınoğlu, , Editör, İü İletişim Fakültesi Yayınları, İstanbul, ss.1-20, 2007

32. Non-Govermental Organization of Women and Public Relations

5th International conference on Communication and Mass Media, Yorgo Paseidos, Editör, Athens Institute For Education And Cbd Research Ltd, Atine, ss.387-399, 2007

34. Halkla İlişkilerde Tutarlı izlenim Yaratımı

Halkla İlişkiler Kitabı, A. Okay, M. çamdereli E.Karadoğan, Editör, İü İletişim Fakültesi, İstanbul, ss.1-10, 2003
Metrikler

Yayın

102

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

3

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

3

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Sobiad)

13

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

2

Proje

13

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları