Yayınlar & Eserler

Makaleler 23
Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (3)
Scopus (7)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (7)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 52

1. Dijital Aktivizm Alanındaki Trendleri Analiz Etmeye ve Görselleştirmeye Yönelik Sistematik Bir Araştırma

22. AKADEMİK BİLİŞİM KONFERANSI, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2024, (Yayınlanmadı)

2. Enflasyonist Ortamda Toplumun Ekonomi Gündemi: Boylamsal Bir Araştırma

3 rd International Congress on Digital Business, Management & Economics, Mersin, Türkiye, 8 - 09 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

3. Enflasyonist Ekonomi ve Pandemi Etkisinde Tüketicilerin Tatil Tercihleri

2ND INTERNATIONAL CONGRESS ON DIGITAL BUSİNESS, MANAGEMENT & ECONOMICS, Mersin, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2022, ss.273-274, (Özet Bildiri)

4. Covid-19 Salgını ile Birlikte Değişen Tüketici Davranışları ve Pazarlama Uygulamaları

3rd International Conference on Global Competition and Innovation Management, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2021, ss.1-4, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

7. Paylaşım Ekonomisi Hizmetlerine Yönelik Tutum

I. ULUSAL UYGULAMALI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ (C-IASOS), İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2020, ss.15, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

8. İnstagram Fenomenlerinin Paylaşımlarındaki Ürün ve Markalara Yönelik Tüketici Tutumlarının İncelenmesi

1. Ulusal Uygulamalı Sosyal Bilimler Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2020, ss.16-17, (Özet Bildiri)

9. Consumers’ Nostalgia Proneness and Their Attitude Towards Nostalgic Packaging

III. International Applied Social Sciences Congress (C-iasoS – 2019), İzmir, Türkiye, 4 - 06 Nisan 2019, ss.1139-1160, (Tam Metin Bildiri)

10. TIP FAKÜLTELERİNDE SUNULAN YÜKSEKÖĞRETİMHİZMETLERİNİN PERFORMANS KALİTESİNİNDEĞERLENDİRİLMESİ

The 3 International HigherEducation Studies Conference, Kayseri, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.169-183, (Tam Metin Bildiri)

11. ANALYZING THE RISK PERCEPTIONS AND BEHAVIORAL INTENTION OF INTERNATIONAL TOURISTS TOWARDS TURKEY

The Second International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability (Futourism 2018), Mersin, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2018, ss.768-775, (Tam Metin Bildiri)

12. Tüketicilerin Gösterişçi Tüketime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

17. Uluslararası Katılımlı İşletmecilik Kongresi, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.88-94, (Tam Metin Bildiri)

13. TEKNOPARK İÇİNDE FAALİYET GÖSTEREN ŞİRKETLERİN PAZAR ODAKLILIK EĞİLİM PROFİLLERİNİN KÜMELEME ANALİZİ İLE BELİRLENMESİ

17. Uluslararası Katılımlı İşletmecilik Kongresi, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.1370-1378, (Tam Metin Bildiri)

14. DENEYİMSEL DEĞER BOYUTLARININ BELİRLENMESİ:PAZARYERİ SİTELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

INTERNATIONAL ECONOMIC RESEARCH AND FINANCIAL MARKETS CONGRESS, Nevşehir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.111-127, (Tam Metin Bildiri)

15. COMPARISON OF GLOBAL AND LOCAL CONSUMERS’ ATTITUDE TOWARD ACCOMODATION SHARING SERVICES

NTERNATIONAL CONGRESS ON ECONOMICRESEARCHES AND FINANCIAL MARKETS (IERFM), Nevşehir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.343-366, (Tam Metin Bildiri)

16. Tüketicilerin Alışveriş Sürecinde Çoklu Kanal Kullanımına Yönelik Tutumları: Dijital ve Fiziksel Kanallar Arasındaki Geçiş Nedenleri

International Economic Researches and Financial Markets Congress (IEFRM), Nevşehir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.72-73, (Özet Bildiri)

17. Consumers’ Attitude toward Sharing Economy: Motives & Impediments of Using Car Sharing Services

RESSCONGRESS ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, Balıkesir, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.563-564, (Özet Bildiri)

18. Taklit Markalı Aksesuarlara Yönelik Tüketici Tutumları

RESSCONGRESS -ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, Balıkesir, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.569, (Özet Bildiri)

19. Experience Based Differention Strategy: Customer Experience Management of an Automotive Company in Turkey

RESSCONGRESS -ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, Balıkesir, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.565-566, (Özet Bildiri)

20. Sürücüsüz Araçlara Yönelik Tüketici Tutumları

ASEAD II. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2017, ss.590-603, (Tam Metin Bildiri)

21. Cross-Cultural Analysis Of Consumers’ Attitude Toward Sharing Economy Services

ASEAD II. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, Antalya, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2017, ss.1, (Özet Bildiri)

22. Jenerasyon Y Üniversite Öğrencilerinin Tasarruf, Harcama ve Yatırım Davranışlarının İncelenmesi

International Conference on Economics Research and Financial Markets, Edirne, Türkiye, 12 - 13 Mayıs 2017, ss.974-985, (Tam Metin Bildiri)

23. Online Shopping Motivations & Behaviours: A Study on Turkish Online Shoppers

International Conference on Economics Research and Financial Markets, Edirne, Türkiye, 12 - 13 Mayıs 2017, ss.960-974, (Tam Metin Bildiri)

24. TÜRKİYE'DE TEKNOPARK İÇİNDE FAALİYET GÖSTEREN FİRMALARIN PAZAR ODAKLILIK EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ

INTERNATIONAL CONGRESS ON ECONOMIC RESEARCHES AND FINANCIAL MARKETS, Edirne, Türkiye, 12 - 13 Mayıs 2017, ss.985-1001, (Tam Metin Bildiri)

25. PERCEPTIONS OF BUSINESS PROFESSIONALS TOWARDS MOBILE DEVICE USAGE IN THE BUSINESS SETTINGS

International Science and Technology Conference (ISTEC2016), Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

26. University Brand Image Perceptions Of On-Campus And Online Students

7th International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri)

27. VACATIONING AT A DESTINATION UNDER TERRORISM RISK: TOURISTS’ DESTINATION IMAGE PERCEPTIONS ABOUT ISTANBUL

International Science and Technology Conference (ISTEC2016), Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, ss.1, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

28. The Evolution and Transformation of Engineering Higher Education: A Content Analysis of Articles Published in Higher Education Journals

4th FEIIC International Conference on Engineering Education & Research, Medine, Suudi Arabistan, 19 - 21 Aralık 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

29. Son Kullanıcıların ve Hekimlerin Giyilebilir Sağlık Teknolojileri ile İlgili Algıları

Digital Health Summit, İstanbul, Türkiye, 17 - 18 Aralık 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

30. Consumers' and Physicians' Perceptions about High Tech Wearable Health Products

World Conference on Technology, Innovation and Entrepreneurship, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015, ss.1261-1267, (Tam Metin Bildiri) identifier

31. Ethics and Medical Ethics

The Saudi International Medical Education Conference (SIMEC 2014), Al-Qassim, Suudi Arabistan, 24 - 27 Kasım 2014, ss.16, (Tam Metin Bildiri)

32. GSM Sektöründe Müşteri Memnuniyeti ve Sadakat Temelli Müşteri Segmentasyonu

19. Ulusal Pazarlama Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 18 - 22 Haziran 2014, ss.77-84, (Tam Metin Bildiri)

33. Publishing in Higher Education

First Turkish-Arab Congress on Higher Education (TACHE 2014), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2014, ss.1-3, (Tam Metin Bildiri)

34. Adaptation of E-Business Trends and Innovations in Modern Enterprises

Technological Advances in Electrical, Electronics and Computer Engineering, Türkiye, 1 - 04 Ocak 2013, (Tam Metin Bildiri)

35. Yeniliklerin Yayılmasi ve Benimsenmesi: Mobil Uygulamalar Üzerine Bir Araştırma

4. Uluslararası İktisatçılar Zirvesi: Girişimcilik, İnovasyon ve Ekonomik Kalkınma, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2012, (Tam Metin Bildiri)

36. The Evolution and Transformation of Higher Education: A Content Analysis of Articles Published in Journal of Higher Education

International Higher Education Congress: New Trends and Issues, İstanbul, Türkiye, 1 - 04 Ağustos 2012, cilt.I, ss.395-403, (Tam Metin Bildiri)

37. A Framework for Entrepreneurial and Innovative Universities: Criteria to Measure an Entrepreneurial and Innovative Universities

The 2nd International Congress on Trends in HigherEducation: Innovations and Entrepreneurship, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2011, (Tam Metin Bildiri)

38. İnovatif Ürünlere Yönelik Tüketicilerin Tutumları Ve Satın Alma Eğilimleri: Akıllı Mobil İletişim Cihazları Üzerine Bir Uygulama

3. Uluslararası İktisatçılar Zirvesi: Girişimcilik, İnovasyon ve Ekonomik Kalkınma, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2011, (Tam Metin Bildiri)

39. The Evolution And Transformation Of Higher Education: A Content Analysis Of Articles Published In Journal Of Higher Education

Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar (UYK-2011), Türkiye, 1 - 04 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)

40. The Brand Personality of Coffee Shops: Scale Development

Marketing and Entreprenuership International Conference, AUMEC, Antalya, Türkiye, 6 - 09 Nisan 2009, ss.1120-1125, (Tam Metin Bildiri)

42. Assuring the Assumptions of MANOVA in a Scenario-Based Experimental Design

International Conference On Multivariate Statistical Modeling And High Dimensional Data Mining, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2008, (Tam Metin Bildiri)

43. Changes in Attitudes toward the Act of Complaining in a Developing Country

Global Conference on Business & Economics, İtalya, 1 - 04 Aralık 2007, (Tam Metin Bildiri)

44. Consumer Behavior of Credit Card Users in an Emerging Market

6th Global Conference on Business & Economics, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Aralık 2006, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

45. Consumer Satisfaction, Loyalty and Switching Behavior: An Empirical Study on the Mobile Phone Market in Turkey

Global Technology and Business Association (GBATA): Management and Technology in the Global Economy: Nurturing Innovations & National Heritage, Rusya, 1 - 04 Aralık 2006, (Tam Metin Bildiri)

46. Uluslararası Pazarlamanın Gelişimi, Değişimi ve Transformasyonu: İçerik Analizi

10. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildirileri, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 1 - 04 Aralık 2005

47. of Retailers as Financial Services Providers in Turkey: A Conceptual Framework

Global Business & Economics Research Conference, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2005, (Tam Metin Bildiri)

48. Complaint Handling Management: A Case Study

EuroCHRIE Conference (European Council on Hotel, Restaurant & Institutional Education), Türkiye, 1 - 04 Aralık 2004, (Tam Metin Bildiri)

50. Emergence of Retailers as Financial Services Providers in Turkey: A Conceptual Framework

Proc. 11th EIRASS Conference (European Institute of Retailing and Services Studies), Çek Cumhuriyeti, 1 - 04 Kasım 2004, (Tam Metin Bildiri)

51. Developing A CRM Model For Luxury Automobile Brands

Proc. 7th International Conference on Customer Relationship Management and Relationship Marketing, Almanya, 1 - 04 Aralık 2003, (Tam Metin Bildiri)

52. Türkiye’de GSM Sektöründe Müşteri Memnuniyeti: Kullanıcıların Operatör Değiştirme Eğilimlerinin Saptanması

8. Ulusual Pazarlama Kongresi, Kayseri, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2003, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 34

1. Understanding Perceived Risks and Drivers of Health Technology Adoption From User and Physician Perspectives

Next-Generation Medical Devices and Robotics, Ben Othman Soufiene, Editör, IGI Global yayınevi, New York, ss.381-410, 2026

2. Geçmişten Geleceğe: Cumhuriyetin Ekonomiye Yön Veren Markaları

Kadın Gözünden Farklı Bakışlarla Ekonomi, DURUSOY SERAP, YILMAZ BİNHAN ELİF, Editör, DER Yayınları, ss.97-110, 2024

3. Consumer Insights on Cryptocurrencies: Determining the Main Motivations, Advantages and Risk Factors of Using Cryptocurrency

Blockchain: Concepts, Issues, and Applications, AKADAL EMRE, KARAKAŞ GEYİK SEDA, SATMAN MEHMET HAKAN, Editör, Istanbul University Press, İstanbul, ss.73-98, 2024

4. Enflasyonist Ortamda Toplumun Ekonomi Gündemi: Boylamsal Bir Araştırma

DİJİTALLEŞME, EKONOMİ VE FİNANS, Kaplan Fatih, İpek Egemen, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.49-69, 2023

5. Profiling the Citizens Based on Their Offline and Online Political Participation Level

Global Dimensions of Democracy and Human Rights: Problems and Perspectives, Nika Chitadze, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.214-230, 2022

6. Enflasyonist Ekonomi ve Pandemi Etkisinde Tüketicilerin Tatil Tercihleri

Dijitalleşme Çağda İşletme ve Ekonomi Alanında Güncel Çalışmalar, Eyüpoğlu Sinem,Çiçek Ercan, Editör, Necmettin Erbakan Üniversitesi Yayınları, Konya, ss.135-156, 2022

7. Profiling the Citizens Based on Their Offline and Online Political Participation Level

Global Dimensions of Democracy and Human Rights: Problems and Perspectives, Chitadze Nika, Editör, IGI Global, ss.214-230, 2022

8. EKONOMİK KRİZ DÖNEMİNDE TÜKETİCİLERİN KREDİ KARTI KULLANIMI

Dijitalleşme Çağda İşletme ve Ekonomi Alanında Güncel Çalışmalar, Eyüpoğlu Sinem, Çiçek Ercan, Editör, Necmettin Erbakan Üniversitesi Yayınları, Konya, ss.95-134, 2022

10. Effect of Brand Credibility and Innovation on Customer Based Brand Equit

ADVANCES IN GLOBAL SERVICES AND RETAIL MANAGEMENT: VOLUME 2, Cihan Çobanoğlu,Valentina Della Corte, Editör, University Press of Florida , Florida, ss.1-15, 2021 Creative Commons License

12. Investigation of Smartphone Use Addiction in Generation Y

Recent Advances in Digital Media Impacts on Identity, Sexuality, and Relationships, Michelle F. Wright, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.190-205, 2020 Creative Commons License

13. Sales Promotional Strategies and Buying Behavior in an Emerging Market at the Post Recession Period

Global Branding: Breakthroughs in Research and Practice (2 Volumes), Mehdi Khosrow-Pour, Editör, Idea Idea Group Publishing (Igp), Pennsylvania, ss.404-427, 2019

14. Marketing Strategies in Competitive Markets and Challenging Times

Brand Culture and Identity: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Khosrow-Pour, M., Editör, Idea Group Publishing (IGP) , Hershey, ss.248-271, 2019

15. Technology Is Transforming Shopping Behavior: In-Store Mobile Technology Usage

Mobile Commerce: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Mehdi Khosrow-Pour, Editör, Information Resources Management Association (Usa), Hershey, ss.1508-1529, 2018

16. Determining the Role of Communication and Distribution Channels for Organic Foods

Driving Agribusiness With Technology Innovations, Tarnanidis, T., Vlachopoulou, M., Papathanasiou, J., Editör, Idea Group Publishing (IGP) , Hershey, Pa, ss.149-164, 2017

17. Customer Relationship Management as a Customer-Centric Business Strategy

Advertising and Branding: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications Volume 2, Mehdi Khosrow-Pour, Editör, Idea Group Publishing (IGP) , Hershey, Pa, ss.649-685, 2017

18. Customer Retention Strategies and Customer Loyalty

Advertising and Branding: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Mehdi Khosrow-Pour, Editör, Idea Group Publishing (IGP) , Hershey, Pa, ss.1178-1201, 2017

19. Customer Relationship Management as a Customer-Centric Business Strategy

Advertising and Branding: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications Volume 2, Mehdi Khosrow-Pour, Editör, Idea Group Publishing (IGP) , Hershey, Pa, ss.649-685, 2017

20. A Framework for CRM: Understanding CRM Concepts

Advertising and Branding: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications VOLUME 1, Mehdi Khosrow-Pour, Editör, Idea Group Publishing (IGP) , Hershey, Pa, ss.361-412, 2017

21. Film Marketing: The Impact of Publicity Activities on Demand Generation

Handbook of Research on Promotional Strategies and Consumer Influence in the Service Sector, Panwar U. S.; Kumar R.; Ray, N., Editör, Idea Group Publishing Idea Group Publishing (Igp), Hershey, ss.324-342, 2016

22. Technology Is Transforming Shopping Behavior: In-Store Mobile Technology Usage

Handbook of Research on Consumerism and Buying Behavior in Developing Nations, Gbadamosi, Ayantunji , Editör, Idea Group Publishing (IGP) , Hershey, ss.168-189, 2016

23. Sales Promotional Strategies and Buying Behavior in an Emerging Market at the Post Recession Period

Handbook of Research on Consumerism and Buying Behavior in Developing Nations, Gbadamosi, Ayantunji , Editör, Idea Idea Group Publishing (Igp), Hershey, ss.239-262, 2016

25. Modern Entrepreneurship and E-Business Innovations

Idea Group Publishing (IGP) , Chicago, 2013

28. Supporting Marketing Practices: Mobile Network Operators’ Value Added Services Changing the Way of Doing Business

E-Marketing: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Information Resources Management Association, Editör, Igı Global Publications, Hershey, Pa, ss.1-15, 2012

29. Integrating Mobile Marketing into the Marketing Communication: Exemplification of Mobile Marketing Campaigns

E-Marketing: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Information Resources Management Association, Editör, Igı Global Publications, Hershey, Pa, ss.1221-1239, 2012

30. Supporting Marketing Practices: Mobile Network Operators’ Value Added Services Changing The Way Of Doing Business

Handbook of Research on Mobile Marketing Management, Dietmar Georg Wiedemann, Editör, Idea Group Publishing, Unknown, ss.158-172, 2010

31. Integrating Mobile Marketing into The Marketing Communication: Exemplification Of Mobile Marketing Campaigns

Handbook of Research on Mobile Marketing Management, Dietmar Georg Wiedemann, Editör, Idea Group Publishing, Unknown, ss.417-426, 2010

32. Enerji Sektöründe Pazarlama ve Yönetimi Alternatif Enerji Kaynaklarının Pazarlanması

Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Elde Etmede Enerji Sektörü: Sektörel Stratejiler ve Uygulamalar, Eraslan, H.İ. ve Bulu, M, Editör, Urak Yayınları, İstanbul, 2010

33. Brand Personality of Web Search Engines: Who Is The Conqueror of The Digital Age?

Contemporary Research in e-Branding, Subir K. Bandyopadhyay, Editör, Idea Group Publisher, Pennysylvannia, ss.32-47, 2009

34. Hizmet Kalitesi

Hizmet Pazarlaması ve Hizmet Kalitesi, Çatı ve Abdulvahap Baydaş, Editör, Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı Yayınları, Ankara, ss.237-254, 2008
Metrikler

Yayın

109

Yayın (WoS)

12

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

59

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

144

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

824

H-İndeks (Scholar)

12

Atıf (Diğer Toplam)

15

Proje

10

Tez Danışmanlığı

16

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları