Prof. Dr. Emrah CENGİZ


Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü

Üretim Yönetimi ve Pazarlama Ana Bilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Ekonomi Ve İş, İşletme


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İşletme, Pazarlama

E-posta: ecengiz@istanbul.edu.tr
İş Telefonu: +90 212 440 0201
İş Telefonu: +90 212 440 0000 Dahili: 12346
Fax Telefonu: +90 212 440 0203
Web: http://aves.istanbul.edu.tr/ecengiz/
Ofis: Siyasal Bilgiler Fakültesi
Posta Adresi: İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Beyazıt Kampüs Fatih İSTANBUL

Metrikler

Yayın

65

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

1

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

7

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (Diğer Toplam)

8

Proje

6

Tez Danışmanlığı

34

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1994 - 1999

1994 - 1999

Doktora

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, Türkiye

1992 - 1994

1992 - 1994

Yüksek Lisans

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, Türkiye

1988 - 1992

1988 - 1992

Lisans

İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, Kamu Yönetimi, Türkiye

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

İşletme

Pazarlama

Akademik Ünvanlar / Görevler

2010 - Devam Ediyor

2010 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü

2005 - 2010

2005 - 2010

Doç. Dr.

İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü

2000 - 2005

2000 - 2005

Yrd. Doç. Dr.

İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü

Yönetimsel Görevler

2008 - 2019

2008 - 2019

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü

2007 - 2019

2007 - 2019

Bölüm Başkanı

İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü

2010 - 2017

2010 - 2017

Dekan

İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü

2010 - 2010

2010 - 2010

Dekan Yardımcısı

İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü

2009 - 2010

2009 - 2010

Rektör Danışmanı

İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü

1998 - 2000

1998 - 2000

Araştırma Görevlisi Üniversite Temsilcisi

İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü

1998 - 2000

1998 - 2000

Araştırma Görevlisi Fakülte Temsilcisi

İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Pazarlama Stratejileri

Seminer

Pazarlama Teorileri

Pazarlama Stratejileri ve Uygulamaları

Pazarlama Teorileri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Tüketici Davranışı Sürdürülebilir Kalkınma

Küresel Pazarlama

Seminer

Güncel Marka Uygulamaları

Dijital Markalama ve E-perakendecilik

Pazarlama Yönetimi

Pazarlama Yönetimi

Proje Yönetimi

Proje Yönetimi

Pazarlama Yönetimi

PAZARLAMA YÖNETİMİ

Stratejik Marka Yönetimi

Küresel Pazarlama

Perakende Yönetimi

Uluslararası Pazarlama İlkeleri

Uluslararası Pazarlama Yönetimi

Uluslararası Pazarlama İlkeleri

Lisans

Lisans

Marka Yönetimi

Bitirme Projesi-2

Pazarlama Yönetimi

Pazarlama İlkeleri

Bitirme Projesi-1

Sağlık Hizmetleri Pazarlaması

BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ

Pazarlama İlkeleri

Uluslararası İşletmecilik

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Pazarlama Araştırmaları

Ön Lisans

Ön Lisans

Marka Yönetimi

Sağlık Hizmetleri Pazarlaması

Marka Yönetimi

Yönetilen Tezler

2019

2019

Yüksek Lisans

E-memnuniyetin müşteri e-sadakatine etkisi ve bir araştırma

Cengiz E. (Danışman)

G.İZCİ(Öğrenci)

2019

2019

Yüksek Lisans

Sosyal medya pazarlamasının satın alma niyetine etkisi ve bir araştırma

Cengiz E. (Danışman)

B.YILDIRIM(Öğrenci)

2017

2017

Yüksek Lisans

Turizm ve Türkiye'de sağlık turizmi: Bir nitel araştırma

Cengiz E. (Danışman)

Y.EMRE(Öğrenci)

2015

2015

Yüksek Lisans

Tüketicilerin taklit ürünlere karşı tutumu: Bursa ilinde bir araştırma

Cengiz E. (Danışman)

Z.GÜVENÇ(Öğrenci)

2008

2008

Yüksek Lisans

Kamu performans yönetimi ve polis teşkilatı üzerine bir çalışma

Cengiz E. (Danışman)

M.AYDIN(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (31)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (3)
Scopus (1)
TRDizin (17)
Diğer Yayınlar (13)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2015

2015

1. PRIVATE HOSPITAL CHOICES OF INFERTILE PATIENTS THAT RECIEVED IVF TREATMENT: A PILOT STUDY

CENGİZ E., Özsarı H., TUZCUOĞLU A., AKYÜZ İ., HOŞGÖR H.

Global Academic Meeting 2015, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 19 Eylül 2015, ss.246-264, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

2. A Comparative Study On Consumer Ethnocentrism In Turkey, Bosnia –Herzegovina And Sandzak

AKYÜZ İ., TUZCUOĞLU A., CENGİZ E.

4th International Balkan Annual Conference (IBAC-2014), Bükreş, Romanya, 15 - 18 Ekim 2014, cilt.4, ss.587-601, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

3. The Content Analysis Of The Academic Studies About Marketing In Bosnia- Herzegovina

AKYÜZ İ., TUZCUOĞLU A., GÜR OMAY E. G., CENGİZ E.

3rd International Balkan Annual Conference (IBAC-2013), Saraybosna, Bosna-Hersek, 1 - 04 Aralık 2013, ss.388-404, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

4. Comparative Study On Consumer Ethnocentrism In Turkey, Bosnia –Herzegovina And Sandzak

AKYÜZ İ., TUZCUOĞLU A., CENGİZ E.

3rd International Balkan Annual Conference (IBAC-2013), Bosna-Hersek, 1 - 04 Aralık 2013, ss.1-11, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

5. A Comparative Study On Turkish And Albanian Consumers Ethnocentrism Levels

CENGİZ E., AKYÜZ İ., TUZCUOĞLU A.

2nd International Balkan Annual Conference, Arnavutluk, 1 - 04 Ekim 2012, ss.466-478, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

6. Lateral Marketing in Retailing and a Study on Turkish Gas Station Consumers

CENGİZ E., ŞEKERKAYA A. K., ERDAL M., AKYÜZ İ., YOLAÇ G.

Seventeenth Annual South Dakota International Business Conference, September 30 - October 2, Rapid City, South Dakota, 2010., Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Kasım 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

7. Lateral Marketing in Retailing and a Study From Turkish Gas Station Consumers

Cengiz E., Şekerkaya A. K., Yolaç G., Akyüz İ., Erdal M.

Seventeenth Annual South Dakota International Business Conference, North Dakota, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Kasım 2010, ss.88-97, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

8. Consumer Attitudes Towards Experiential Marketing: A Qualitative Study From Turkey

Cengiz E., Erdal M., Yolaç G., Akyüz İ.

Seventeenth Annual South Dakota International Business Conference - 2010, North Dakota, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Ekim 2010, ss.98-104, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

9. Store Image and the Effects on Consumer's Purchase Intention: A Study From Turkey

CENGİZ E., YOLAÇ G., AKYÜZ İ.

Seventeenth Annual South Dakota International Business Conference - 2010, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Ekim 2010, ss.105-113, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

10. Towards an E-Government Performance Evaluation Model from the Citizen's Perspective

YAZICI S., CENGİZ E.

2nd International Conference on eGovernment and eGovernance Proceedings, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Mart 2010, ss.335-344, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

11. Ethical Perceptions From Students' Perspective: Understanding Students Ethical Sensitivity in Personal Selling

CENGİZ E., YAZICI S., ERDAL M.

16th Annual South Dakota International Business Conference, Rapid City, South Dakota, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Ekim 2009, ss.173-182, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

12. Perspectives and Opportunities for Real Estate Market in Turkey

CENGİZ E.

13th Cerean Conference Bucharesti Romania, Romanya, 1 - 04 Kasım 2007, ss.1-16, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

13. The Ethics of Retailers: A Study on Ethical Perceptions of Turkish Retailing Sales Professionals

CENGİZ E., YAZICI S., Pirtini S.

The 13th Annual South Dakota International Business Conference, South Dakota, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Ekim 2006, ss.15-25, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

14. Dealer Commitment in a Dyadic Channel Relationship: A Research on the Determinants of Dealer Commitmet in the PVC Industry in Turkey

Kılıç Ö., YOLAÇ G., CENGİZ E.

11th Annual South Dakota International Business Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Aralık 2004, ss.15-29, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

15. Selling Orientation and Customer Orientation (SOCO) of Sales Representatives: A Survey on Sales Reps of a Leading Textile Manufacturer in Turkey

Kılıç Ö., Ferman M., CENGİZ E.

11th Annual South Dakota International Business Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Aralık 2004, ss.1-12, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

16. Distribution Channels Training Through Web Based Applications And A Sample Training Model For Distribution Channels

CENGİZ E., Tüzüm M.

E-Learning Conference: Innovations In Learning For The Future, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2004, ss.121-138, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

17. Determinants of Influence Strategies in Distribution Channels: An Examination of Dealer and Manufacturer Related Power in the PVC Pipe Industry in Turkey

Kılıç Ö., Ferman M., CENGİZ E.

Academy of Marketing Science Cultural Perspectives in Marketing Conference, Meksika, 1 - 04 Kasım 2004, ss.1-20, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

18. “E-Government and The Future of Public Administration Education : A Study of E-Government Course in Administrative Sciences Curriculum in Istanbul University

Erdal M., Cengiz E.

Interational Association Of Schools and Institutes Of Administration, İstanbul, İstanbul, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2004, ss.1-17, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

19. Dealer Commitment in a Dyadic Channel Relationship: How Do Idiosyncratic Investments Effect The Dealers' Commitment in The PVC Industry in Turkey?

Kılıç Ö., YOLAÇ G., CENGİZ E.

South Dakota International Business Conference - 2004, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Ekim 2004, ss.93-106, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

20. A Study On Busıness Currıculums And Marketıng-Management Textbook Contents As A Tool Of Enhancing Sense Of Ethics”,

Ferman M., CENGİZ E.

Tenth Annual International Conference Promoting Business Ethics, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Aralık 2003, ss.1-13, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

21. “The Success Of The Mobıle Internet Content Provıders In Japan: What Can Turkey Learn From The Japanese Experience?”,

CENGİZ E., Bardak E.

International Conference on Busıness Economıcs, Management And Marketıng to be held in Athens, Greece, Yunanistan, 1 - 04 Ağustos 2003, ss.1-24, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

22. KOBİ'lere Yönelik Bir "Pazarlama Etkinlik Semineri" Dizaynı

Ferman M., CENGİZ E.

21.Yüzyılda KOBİ'ler : Sorunlar, Fırsatlar ve Çözüm Önerileri, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 1 - 04 Haziran 2003, ss.10-20, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2020

2020

1. Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Risk Yönetimi

Cengiz E.

Hasta Güvenliği ve Risk yönetimi, Nilgün Buzbuğa,Cengiz Yakıncı, Editör, İnonü Üniversitesi Yayınevi, Malatya, ss.343-350, 2020

2020

2020

2. Tıbbi Patoloji Laboratuarlarında Hasta Güvenliği ve Risk Yönetimi

BOZBUĞA N., YAKINCI M. C., GÜL Ü., BOZBUĞA M., METİN B., YORULMAZ A. C., et al.

Hasta Güvenliği ve Risk Yönetimi, Nilgün Bozbuğa Cengiz Yakıncı, Editör, İnönü Üniversitesi Yayınevi, Malatya, ss.343-350, 2020

2020

2020

3. Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Risk Yönetimi

CENGİZ E.

Hasta Güvenliği ve Risk Yönetimi, Nilgün Bozbuğa , Cengiz Yakıncı, Editör, İnönü Üniversitesi Yayınevi, Malatya, ss.517-525, 2020

2013

2013

4. Sağlık Hizmetlerinin Pazarlanması

CENGİZ E.

Hastane Yönetimi, Sur,H. ve Palteki,T., Editör, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, ss.961-980, 2013

2008

2008

6. Uluslararası Pazarlama Araştırmaları Bölümü

ŞEKERKAYA A. K., CENGİZ E.

Küresel Pazarlama Yönetimi, **, Editör, Beta Yayınları, İstanbul, ss.289-354, 2008

2004

2004

9. Satışgücü Eğitiminde E-Öğrenme

CENGİZ E.

-Öğrenme: İnsan Kaynakları Eğitiminde Stratejik Dönüşüm, Yazıc, S., Editör, Alfa Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.225-241, 2004

Ansiklopedide Bölümler

2021

2021

1. Uluslararası pazarlama

Cengiz E.

TÜBITAK Yayınları, ss.307-308, 2021

Desteklenen Projeler

2015 - 2015

2015 - 2015

DEFINING HEALTH MAVENS ON DEMOGRAPHIC CHARACTERISTICS: A PILOT STUDY IN ISTANBUL

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

CENGİZ E. (Yürütücü)

2014 - 2014

2014 - 2014

The Content Analysis of Websites As Providers of Healthcare Tourism in İstanbul

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

CENGİZ E. (Yürütücü)

2011 - 2011

2011 - 2011

Business Ethics: Exploring The Differences About Perceptions Of Business Ethics? Among Selected Turkish Financial Specialists

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

CENGİZ E. (Yürütücü)

2010 - 2010

2010 - 2010

Consumer Attitudes Towards Experiential Marketing: A Qualitative Study from Turkey

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

CENGİZ E. (Yürütücü)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1

h-indeksi (WOS): 1