Doç. Dr. Ahmet KOÇ


İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölüm

Din Eğitimi Ana Bilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Aile Çalışmaları, Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Özel, Eğitim ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Din Eğitimi, Din ve Ahlak Eğitimi, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Davranış Bilimleri, Eğitim Yönetimi ve Planlaması


Yayınlardaki İsimler: Ahmet Koc

Metrikler

Yayın

65

Yayın (WoS)

16

Yayın (Scopus)

11

Atıf (WoS)

23

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

27

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

362

H-İndeks (Scholar)

11

Atıf (TrDizin)

72

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Diğer Toplam)

160

Toplam Atıf Sayısı

362

Proje

7

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

25
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2016 - 2019

2016 - 2019

Doktora

Yakın Doğu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi, Denetimi, Ekonomisi ve Planlaması, Kıbrıs (Kktc)

2013 - 2017

2013 - 2017

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Siyaset Bilimi Ve Kamu Yönetimi Bölümü, Türkiye

2011 - 2016

2011 - 2016

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, Türkiye

1996 - 2001

1996 - 2001

Lisans

Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2019

2019

Doktora

Proje okullarının etkili okul özellikleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları açısından incelenmesi

Yakın Doğu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi, Denetimi, Ekonomisi ve Planlaması

2016

2016

Yüksek Lisans

Küşmîhenî ve hadis cüzü

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2021

2021

Eğiticinin Eğitimi

Mesleki Eğitim

Hitit Üniversitesi

Araştırma Alanları

Din Eğitimi

Din ve Ahlak Eğitimi

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Davranış Bilimleri

Eğitim Yönetimi ve Planlaması

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

İstanbul Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölüm

2022 - 2023

2022 - 2023

Dr. Öğr. Üyesi

Hitit Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri

2021 - 2022

2021 - 2022

Öğretim Görevlisi Dr.

Hitit Üniversitesi, Rektörlük

2014 - 2021

2014 - 2021

Ücr.Öğretim Görevlisi

Yakın Doğu Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi

Yönetimsel Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erken Çocuklukta Ahlak Ve Değer Eğitimi Anabilim Dalı

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

İstanbul Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Dekan Yardımcısı

İstanbul Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

İstanbul Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölüm

2023 - 2024

2023 - 2024

Kalite Koordinatör Yardımcısı

İstanbul Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölüm

2022 - 2023

2022 - 2023

Merkez Müdürü

Hitit Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

2021 - 2023

2021 - 2023

Rektörlük Kalite Komisyonu Üyesi

Hitit Üniversitesi, Rektörlük

Akademi Dışı Deneyim

2022 - 2022

2022 - 2022

Genel Sekreter

Kalkınma Ajansı, Doğu Karadeniz Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı Bölgesi, Üniversiteler Birliği (ÜNİ- DOKAP), Genel Sekreter

2001 - 2021

2001 - 2021

Öğretmen/Yönetici

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen/Yönetici

2010 - 2018

2010 - 2018

Müdür

Milli Eğitim Müdürlüğü, Milli Eğitim Müdürlüğü, İmam Hatip Lisesi, Müdür

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Din Eğitiminde Güncel Meseleler Sürdürülebilir Kalkınma

Din Eğitiminde Nitel Veri Toplama ve Analiz Sürdürülebilir Kalkınma

Din Eğitiminin Dinamikleri

Karşılaştırmalı Din Eğitimi

Ahlak Eğitimi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Din Eğitiminin Ana Konuları Sürdürülebilir Kalkınma

Din Eğitiminde Alan Araştırmaları Sürdürülebilir Kalkınma

Klasik İslam Eğitimcileri

Erken Çocuklukta Değer Eğitimi Yöntem ve Teknikleri Sürdürülebilir Kalkınma

Erken Çocuklukta İletişim ve Rehberlik

Sosyal Bilimlerde Veri Analizi ve SPSS Uygulamaları

Çocukta Ahlak Gelişimi ve Değerler Eğitimi

Din Eğitiminin Temelleri

Lisans

Lisans

Özel Öğretim Yöntemleri Sürdürülebilir Kalkınma

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Karakter ve Değerler Eğitimi Sürdürülebilir Kalkınma

Sınıf Yönetimi Sürdürülebilir Kalkınma

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Yönetilen Tezler

Devam ediyor

Devam ediyor

Doktora

Diyanet Gençlik Merkezine Giden Gençlerin Din Hakkındaki Soruları

Koç A. (Danışman)

N.Tanrıverdi(Öğrenci) Sürdürülebilir Kalkınma

Devam ediyor

Devam ediyor

Doktora

Uluslararası Eğitim Programlarında Bütüncül Yaklaşım ve Değerler Eğitimi

Koç A. (Danışman)

B.Taşkan(Öğrenci) Sürdürülebilir Kalkınma

2025

2025

Yüksek Lisans

4-6 Yaş Kur'an Kursu Öğreticilerinin Materyal Hazırlama Durumları

Koç A. (Danışman)

M.Güleç(Öğrenci) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

Yüksek Lisans

İhtiyaç odaklı Kur'an kursu öğrencilerinin tercih sebepleri ve beklentileri

Koç A. (Danışman)

F.Candemir(Öğrenci) Sürdürülebilir Kalkınma

Verdiği Kurs ve Eğitimler

2022 - 2022

2022 - 2022

Eğiticinin Eğitimi

Uygulama Araştırma Merkezi - Eğitim

Koç A.

Makaleler

Tümü (44)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (9)
Scopus (11)
TRDizin (24)
Diğer Yayınlar (10)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Aday Din Görevlisi Eğitiminde Yapıcı Geri Bildirim ve Ölçme-Değerlendirmenin Rehberlik Amaçlı Kullanımı

KOÇ A.

IV. Din Eğitimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2025, ss.22, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Türkiye’deki Din Eğitimi ve Pedagoji Programlarının Dünyadaki Benzer Programlarla Kıyası

KOÇ A.

100. Yılında türkiye'de İlahiyat Fakülteleri, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2024, cilt.1, ss.32-33, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. Çocukların Ahlaki Gelişiminde Ailenin Rolü

Koç A.

Uluslararası Çocuk Sempozyumu, Sinop, Türkiye, 16 - 17 Mayıs 2022, ss.26-27

2022

2022

4. Din Öğretiminde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerinin Etkili Kullanımı

Koç A.

3. Uluslararası Din Eğitimi Kongresi, Konya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2022, ss.120-121, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. Ortak Bir Tasavvurun İmkânı ve İnşası Üzerine: Din Eğitiminde Felsefenin Yeri ve Önemi

Şekerci A. E., Koç A.

Uluslararası Felsefe ve İslami İlimler Sempozyumu , Bingöl, Türkiye, 25 - 26 Mart 2022, ss.13, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

6. Investigating Teacher Candidates’ Levels of Teacher Readiness and Usage of 21st Century Skills

Koç S., Koç A., Şekerci A. E.

7 th International Conference on Lifelong Education and Leadership for All ICLEL 2021, Sarajevo, Bosna-Hersek, 24 - 26 Ağustos 2021, ss.71, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

7. The Impact of Social Responsibility Projects on Gaining National and Spiritual Values

Koç A., Şekerci A. E., Koç S.

7 th International Conference on Lifelong Education and Leadership for All ICLEL 2021, Sarajevo, Bosna-Hersek, 24 - 26 Ağustos 2021, ss.76, (Özet Bildiri)

2020

2020

8. Öğrencilerin Sosyal Medya Tutumları İle Sosyal Medyanın Değerlere Etkisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Koç A.

VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.92-94, (Özet Bildiri)

2020

2020

9. İmam Hatip Ortaokulu Öğrencilerinin Sorun ve Beklentileri Üzerine Nitel Bir Araştırma (İstanbul İli Örneği)

Koç A.

Educational Researches and Publications Associations (ERPA-2020), Sakarya, Türkiye, 10 - 12 Nisan 2020, ss.14

2017

2017

10. Evaluation of class passing conditions of the failed students from the viewpoints of education ministry officials, school administrators, teachers and parents

Kalkan Ü., Koç A., Karadağ M.

3rd World Conference on Science and Mathematics Education (SCI-MATH-2017), İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Ağustos 2017, ss.46-55

2017

2017

11. The impact of smart board usage on class management

Karadağ M., Koç A., Kalkan Ü.

3rd World Conference on Science and Mathematics Education (SCI-MATH-2017), İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Ağustos 2017, ss.82-89, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Yaygın Din Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme

KOÇ A.

Yaygın Din Eğitimi -Öğretici El Kitabı-, AKYÜREK SÜLEYMAN, Editör, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara, ss.533-592, 2025

2023

2023

2. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Okullarda Din Eğitimi

Altaş N., Koç A.

Güney Avrupa'da Okullarda Din Eğitimi, Zengin, Mahmut; Hendek, Abdurrahman, Editör, Ensar Neşriyat, İstanbul, ss.63-102, 2023 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

3. Eğitimde Geleneksel Değerlendirme Yöntemleri

Koç A.

Eğitimde Değerlendirme, Mehmet Kemal Aydın,Metin Kuş, Editör, Vizetek Yayınları, Ankara, ss.101-128, 2023

2023

2023

4. Eğitimde Alternatif Değerlendirme Yöntemleri

Koç A.

Eğitimde Değerlendirme, Mehmet Kemal Aydın,Metin Kuş, Editör, Vizetek Yayınları, Ankara, ss.129-160, 2023

2023

2023

5. Yükseköğretimde Uzaktan Eğitim

Aydın M. K., Koç A.

Yükseköğretimin Yönetimi, Semra Güngör Kıranlı,Deniz Görgülü,Rıdvan Küçükali, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.185-208, 2023

2023

2023

6. The Effect Failing to Perform Extracurricular Activities Has Had on School Culture and Values Education During the COVID-19 Pandemic

Koç S., Koç A.

Digital Transformation of Education in the COVID-19 Process and its Psychological Effects on Children, Emrah Soykan,Ayhan Çakıcı,Mert Baştaş, Editör, Frontiers Media, Zürich, ss.98-103, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

7. Din Öğretiminde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme

Koç A.

Necmettin Erbakan Üniversitesi Yayınları, Konya, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

8. Ortak Bir Tasavvurun İmkânı ve İnşası Üzerine: Din Eğitiminde Felsefenin Yeri ve Önemi

Şekerci A. E., Koç A.

Felsefe ve İslami İlimler, Süleyman Taşkın, Editör, Paradigma Akademi Yayınları, Çanakkale, ss.91-116, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

9. Dua ve Sure Öğretimi

Koç A.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi (İlkokul 4. Sınıf), Rıdvan Demir, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.251-282, 2022

2022

2022

10. Hadis Öğretiminde Eleştirel Düşünme

Koç A.

Türkiye'de Hadis Eğitimi, Recep Emin Gül,Ahmet Ali Çanakçı, Editör, Palet Yayınları, Konya, ss.83-133, 2022

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

SAGE OPEN

Editörler Kurulu Üyesi

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

DARULFUNUN ILAHIYAT

Editörler Kurulu Üyesi

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

HITIT THEOLOGY JOURNAL

Yayın Kurul Üyesi

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Yakın Doğu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi dergisi (Online)

Editör

2024 - 2025

2024 - 2025

DARULFUNUN ILAHIYAT

Özel Sayı Editörü

2019 - 2025

2019 - 2025

SAGE OPEN

Makale Editörü

2019 - 2024

2019 - 2024

Yakın Doğu Üniversitesi İslam Tetkikleri Merkezi dergisi (Online)

Editör

2023 - 2023

2023 - 2023

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY

Özel Sayı Editörü

2022 - 2022

2022 - 2022

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY

Özel Sayı Editörü

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Aralık 2023

Aralık 2023

SAGE OPEN

SSCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2023

Temmuz 2023

Türkiye din eğitimi araştırmaları

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2023

Mayıs 2023

RESEARCH IN EDUCATIONAL ADMINISTRATION & LEADERSHIP

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2023

Mart 2023

JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2023

Ocak 2023

HITIT THEOLOGY JOURNAL

ESCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2022

Ekim 2022

STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION

Hakemli Bilimsel Dergi

Ekim 2022

Ekim 2022

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY

SCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2022

Eylül 2022

Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2022

Ağustos 2022

RELIGIONS

AHCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2022

Ağustos 2022

DARULFUNUN ILAHIYAT

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Temmuz 2022

Temmuz 2022

SUSTAINABILITY

SCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2022

Haziran 2022

Healtcare

SCI-E Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2022

Mayıs 2022

Pedagogical Research

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2022

Nisan 2022

INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2022

Nisan 2022

SOCIAL SCIENCES (BASILEA : SUIZA)

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2022

Mart 2022

Buca Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2022

Mart 2022

QIJIS : QUDUS INTERNATIONAL JOURNAL OF ISLAMIC STUDIES

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Aralık 2021

Aralık 2021

ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Eylül 2020

Eylül 2020

JOURNAL OF ORGANIZATIONAL CHANGE MANAGEMENT

SSCI Kapsamındaki Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Şubat 2023

Şubat 2023

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, İstanbul Üniversitesi, Türkiye

Mart 2022

Mart 2022

TÜBİTAK Projesi

2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması, İstanbul Üniversitesi, Türkiye

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Ekim 2024

Ekim 2024

100. Yılında Türkiye'de İlahiyat Fakülteleri Uluslrarası Sempozyumu Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Koç A.
İstanbul, Türkiye

Mayıs 2024

Mayıs 2024

II. Din Eğitimi Öğrenci Sempozyumu

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Koç A., Gülşen S., Altın Z. Ş., Bağdatlı M. I., Bulut N.
İstanbul, Türkiye

Ödüller

Nisan 2023

Nisan 2023

Akademik Başarı Ödülleri

Hitit Üniversitesi

Nisan 2023

Nisan 2023

Teşekkür Belgesi

Hitit Üniversitesi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 26

h-indeksi (WOS): 3