Dr. Öğr. Üyesi Şehnaz DEMİRKOL


İktisat Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü

Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Açık ve Uzaktan Öğrenme, Sosyal ve Beşeri Bilimler

E-posta: sdemirkol@istanbul.edu.tr
İş Telefonu: +90 212 440 0000 Dahili: 11682
Web: http://aves.istanbul.edu.tr/sdemirkol/
Ofis: İktisat Fakültesi Ek Bina-2 Oda No:121
Posta Adresi: İ.Ü.İktisat Fakültesi Turizm İşletmeciliği Bölümü.Ek Bina-2 Beyazıt İst.

Metrikler

Yayın

185

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

2

Atıf (WoS)

18

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

27

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

979

H-İndeks (Scholar)

16

Atıf (TrDizin)

24

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

64

Toplam Atıf Sayısı

106

Proje

3

Tez Danışmanlığı

33

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1988 - 1991

1988 - 1991

Doktora

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Türkiye

1986 - 1988

1986 - 1988

Yüksek Lisans

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Türkiye

1982 - 1986

1982 - 1986

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1991

1991

Doktora

Kamu ve Özel İktisadi İşletme Olarak USAŞ ve Özelleştirme

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi Ve Yerel Yönetim İdaresiyle Girişimcilik Anabilim Dalı

1988

1988

Yüksek Lisans

Sosyal Turizm ve Türk Turizmindeki Yeri

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği

Araştırma Alanları

Açık ve Uzaktan Öğrenme

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü

2006 - 2018

2006 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü

1999 - 2000

1999 - 2000

Yrd. Doç. Dr.

University of Liverpool, Visiting Scholar, Visiting Scholar

Yönetimsel Görevler

2004 - 2006

2004 - 2006

MYO Müdürü

Sakarya Üniversitesi, Ali Fuat Cebesoy Myo

1997 - 1999

1997 - 1999

MYO Müdürü

Sakarya Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Myo

Akademi Dışı Deneyim

2004 - 2006

2004 - 2006

Turizm Danışmanı

Adapazarı Ticaret Odası, Turizm Danışmanı

2003 - 2006

2003 - 2006

AFMYO Müdürü

Sakarya Üniversitesi, AFMYO Müdürü

1996 - 1999

1996 - 1999

Sağlık Meslek Yük. Okulu Müdürü

Sakarya Üniversitesi, Sağlık Meslek Yük. Okulu Müdürü

1988 - 1996

1988 - 1996

Sistem Destek Koordinatörü

USAŞ Uçak Servis AŞ, Sistem Destek Koordinatörü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Turizmde Güncel Sorunlar ve Geleceğe Yönelik Eğilimler

Uluslararası Turizm Pazarlarında Tanıtım ve Markalaşma

Turizmde Güncel Sorunlar

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Turizm Politika ve Planlaması Sürdürülebilir Kalkınma

Toplam Kalite Yönetimi

Yiyecek İçecek İşletmeciliği Yönetimi

Turizm İşletmelerinde Hizmet Kalitesi ve Toplam Kalite Yönetimi

Lisans

Lisans

Bitirme Projesi

Turizmde Toplam Kalite Yönetimi

Mesleki Eğitim

İletişim Becerileri

Turizmde Toplam Kalite

Turizm Politikası Planlaması

Türk ve Dünya Mutfağı

Turizm İşletmeciliği

Turizm Politikası ve Planlama

Turizm İşletmelerinde Hizmet Kalitesi ve Toplam Kalite Yönetimi

Ön Lisans

Ön Lisans

Turizm Pazarlaması

Yönetilen Tezler

2019

2019

Yüksek Lisans

Gastronomide şarabın yeri ve önemi bir işletme örneği

Demirkol Ş. (Danışman)

H.UĞUR(Öğrenci)

2010

2010

Yüksek Lisans

Türkiye'de gastronomi ve turizm

DEMİRKOL Ş.

B.Dilsiz(Öğrenci)

2009

2009

Yüksek Lisans

Gastronomide menü yönetimi

DEMİRKOL Ş.

H.Altınel(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (50)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (38)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. ŞEKİ – ZAGATALA BÖLGESİNDE TURİZM POTANSİYELİNİN SWOT ANALİZİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ

DEMİRKOL Ş., Mammadli A.

1.ULUSLARARASI AVRASYA BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE İNOVASYON KONGRESİ, Baku, Azerbaycan, 22 Kasım 2024, ss.213-228, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

2. ENGELLİ TURİZM KAPSAMINDA RESTORAN İŞLETMELERİNE ERİŞİLEBİLİRLİĞİN DEĞERLENDİRİLMESİ

DEMİRKOL Ş., YAVUZ C.

6TH INTERNATIONAL ANATOLIAN SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 08 Kasım 2024, ss.138, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

3. From Virtual to Reality: How Metaverse Marketing Transforms Tourism Destination Image – A Systematic Literature Review

DEMİRKOL Ş., Ganjizadehmoradlou H.

XXXI AEDEM International Conference | Istanbul 2024 MOBILITY, WELLBEING AND TECHNOLOGY IN AGE OF GLOBAL DISRUPTIONS, İstanbul, Türkiye, 01 Eylül 2024, ss.330-343, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

6. EKLEKTİK BİR FÜZYON MUTFAK KÜLTÜRÜ: YŌSHOKU

ÖZSOY KUTLU G., BEYKOZ M. M., DEMİRKOL Ş.

2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCHES, 28 - 30 Aralık 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

7. Vegan Felsefesi ve Vegan Ürün Prensipleri Kapsamında Sürdürülebilir Gastronomi Turizminin Değerlendirilmesi

ÖZSOY KUTLU G., DEMİRKOL Ş.

2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCHES, 28 Aralık 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

8. YALNIZ SEYAHAT EDEN TURİSTLERİN SEYAHAT MOTİVASYONU VE DENEYİMİNİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

GÜRLER M., DEMİRKOL Ş.

AVRASYA 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, 24 Kasım 2023, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

9. MUTFAK KÜLTÜRÜ VE MARKA KİŞİLİĞİ İLE TURİST ARKETİPLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

YILMAZ T., DEMİRKOL Ş.

ABANT 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCHES, Bolu, Türkiye, 04 Aralık 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

11. TÜRKİYE’DEKİ UÇAK TEMALI RESTORANLARA YÖNELİK E-ŞİKÂYETLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

GÜRCÜ E., DEMİRKOL Ş.

3RD INTERNATIONAL TRAVEL AND TOURISM DYNAMICS CONFERENCE, Ankara, Türkiye, 28 Eylül 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

12. TÜRK TURİZMİNDE TÜKETİCİ HAKLARININ HUKUKSAL SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

DEMİRKOL Ş., BULŞU Ç.

7. ULUSLARARASI 19 MAYIS YENİLİKÇİ BİLİMSEL YAKLAŞIMLAR KONGRESİ, Samsun, Türkiye, 19 Mayıs 2022, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

13. Hipster Turist Arketipleri ve Hipster Turizminin Oluşumuna Katkısının Analizi

GARİPAĞAOĞLU UĞUR N., DEMİRKOL Ş.

2nd international congress of new generations and new trends in tourism, 27 Mayıs 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

14. ALMANYA’DA YAŞAYAN TÜRK DİASPORASININ TATİL TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ

ÇIKI K. D., DEMİRKOL Ş.

21.ULUSAL – 5. ULUSLARARASI TURİZM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2021, ss.165-175, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

15. YENİ NESİL EV PANSİYONCULUĞU SİSTEMİ AİRBNB’NİN DEĞERLENDİRİLMESİ: SWOT ANALİZİ

ÜNAL A., DEMİRKOL Ş.

21.ULUSAL – 5. ULUSLARARASI TURİZM KONGRESİ, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2021, ss.1752-1767, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

16. MANEVİ REKREASYON ETKİNLİĞİ OLARAK SPİRİTÜEL TURİZM

ÜNAL A., DEMİRKOL Ş.

2nd international congress of new generations and new trends in tourism, Türkiye, 27 - 28 Mayıs 2021, (Tam Metin Bildiri) identifier

2019

2019

17. Bir Turistik Ürün Olarak Kahramanmaraş’ın Otel Yöneticileri Tarafından Değerlendirilmesi

DEMİRKOL Ş., GÖKKAYA S.

20. Ulusal Turizm Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 16 - 19 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

18. Doktora Düzeyindeki Turizm Öğrencilerinin Yağmacı Dergicilik Hakkında Bilgi ve Bakış Açılarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma

ERŞAHİN E., DEMİRKOL Ş.

4. Uluslararası Turizm Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 16 - 19 Ekim 2019, cilt.1, ss.200-203, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

19. UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağından Hatay ve Sahip Olduğu Gastronomik Değerler

Kıran E., DEMİRKOL Ş.

18. Geleneksel Turizm Sempozyumu, Türkiye, 12 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

20. Türkiye’de Gençlik Turizmi ve Sosyal Turizmin Değerlendirilmesi

Topuz E., DEMİRKOL Ş.

18. Geleneksel Turizm Sempozyumu, Türkiye, 12 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

21. A Research on Tours Organized to Destinations with Similar Architectural Structures

GÖKKAYA S., DEMİRKOL Ş.

1st International Conference on Tourism and Architecture, 24 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

22. Kaya Tuzunun Gastronomi ve İnanç Açısından Önemi: Hacıbektaş Kaya Tuzu

DEMİRKOL Ş., ÇİFÇİ İ., Çifçi H.

1.Uluslararası Turizmde Yeni Jenerasyonlar ve Yeni Trendler Konferansı, Sakarya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2018, ss.298-309, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

23. Moleküler Gastronomide Yeni Mutfak Akımı: NbN (Note-By-Note) Mutfak

ÇİFÇİ İ., DEMİRKOL Ş.

19.ULUSAL TURİZM KONGRESİ, Afyon, Türkiye, 17 - 21 Ekim 2018, ss.1142-1153, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

24. TURİZMDE SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN ANALİZİ

KANDEMİR G., DEMİRKOL Ş.

17. GELENEKSEL TURİZM PANELİ, Türkiye, 26 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

25. Turizmde Lisans Üstü Eğitim Alan Öğrencilerin Eğitim Kalitesindeki Beklentilerinin Analizi

Dereli G., DEMİRKOL Ş.

17. Geleneksel Turizm Sempozyumu, Düzce, Türkiye, 01 Nisan 2018, ss.440-452, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

26. Turizmde Sosyal Sorumluluk Projelerinin Analizi

Kandemir G., DEMİRKOL Ş.

17. Geleneksel Turizm Sempozyumu, Düzce, Türkiye, 01 Nisan 2018, ss.21-30, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

27. Erasmus Hareketlilik Programı İle Yurtdışına Çıkan Öğrencilerin Turist Olarak Değerlendirilmesine Yönelik Bir İnceleme

DEMİRKOL Ş., CAN İ. I., GÜZELALP S.

Yerelden Ulusala Gençlik Politikaları Ulusal Zirve, Ankara, Türkiye, 26 - 29 Ocak 2018, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

28. Rekreatif Etkinliklerin Destinasyon Tercih Sıralamasına Etkisinin Fuzzy TOPSIS Yöntemiyle Değerlendirilmesi

ULUCAN E., DEMİRKOL Ş.

4. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi, Türkiye, 9 - 12 Aralık 2017, ss.151-167, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

29. Rekreatif Etkinliklerin Destinasyon Tercih Sıralaması Etkisinin Analizi

DEMİRKOL Ş., Ulucan E.

4. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi, İzmir, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2017, ss.151-167, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

30. Turizm Alanındaki Sivil Toplum Kuruluşlarının Türk Turizm Endüstrisinin Gelişimine Katkısı Nedir?

Gökkaya S., DEMİRKOL Ş.

I. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, Saraybosna, Bosna-Hersek, 20 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

31. RESTORAN ATMOSFERININ MÜSTERI MEMNUNIYETI ÜZERINE ETKISININ INCELENMESI ÇANAKKALE ÖRNEGI

DEMİRKOL Ş., Temeloğlu E., Taşpınar O.

3rd INTERNATIONAL CONGRESS OF TOURISM AND MANAGEMENT RESEARCHES, Antalya, Türkiye, 20 Mayıs 2017 - 22 Mayıs 2018, ss.55-69, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

32. Istanbul daki 5 Yıldızlı Otellerdeki Isgören Performansına Yöneticilerin Liderlik Tarzlarının Etkisi.

DEMİRKOL Ş., Kandemir G.

3rd INTERNATIONAL CONGRESS OF TOURISM AND MANAGEMENT RESEARCHES, Antalya, Türkiye, 20 Mayıs 2017 - 22 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

33. Importance of Well-Known Chefs and Gourmets in Food and Restaurant Marketing

DEMİRKOL Ş., ÇİFÇİ İ.

4th International Congress of Tourism & Management Researches – 2017, Girne, Kıbrıs (Kktc), 12 - 14 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

35. Turizm akademisyenlerinin helal turizm prensiplerinin uygulanabilirliğine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi

KARAYILAN E., DEMİRKOL Ş., DİNÇER M. Z.

1. Uluslararası Helal Turizm Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2017, ss.1193-1203, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

36. İstanbul daki 5 Yıldızlı Otellerdeki İşgören Performansına Yöneticilerin Liderlik Tarzlarının Etkisi

DEMİRKOL Ş., KANDEMİR G.

3rd International Congress of Tourism Management Researches, 19 - 21 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

37. ENGELLİ TURİZMİ KAPSAMINDA YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİNİN İNCELENMESİ ÇANAKKALE ÖRNEĞİ

DEMİRKOL Ş., TAŞPINAR O.

16. Ulusal Turizm Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 12 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

38. SEYAHAT BLOGLARINDA TÜRKİYE NİN DESTİNASYON İMAJININ ANALİZİ

DEMİRKOL Ş., ÖZÇİT H.

17. ULUSAL TURİZM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

39. KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE ONLINE DAĞITIM VE ONLINE KANALLARININ ETKİN KULLANILMASI ANALİZİ

DEMİRÇİFTÇİ T., DEMİRKOL Ş.

17. ULUSAL TURİZM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

40. GASTRONOMİ TURİZMİ İLE COĞRAFİ İŞARETLERİN ENTEGRASYONUNDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

DEMİRKOL Ş., ŞAHİNOĞLU Ş.

17. ULUSAL TURİZM KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 20 Nisan - 23 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

41. RESTORAN ATMOSFERİNİN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ ÇANAKKALE ÖRNEĞİ

DEMİRKOL Ş., TEMELOĞLU E., TAŞPINAR O.

3rd INTERNATIONAL CONGRESS OF TOURISM AND MANAGEMENT RESEARCHES, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

42. Destinasyon Markalaşması Açısından İl Kültür Ve Turizm Müdürlükleri Logolarının Değerlendirilmesi

KAHRAMAN O. C., DEMİRKOL Ş.

15. Geleneksel Turizm Sempozyumu, Balıkesir, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

43. Geleneksel Türk Mutfağında İftar Sofralarının Yeri ve Önemi Darüzziyafe Örneği

ERŞAHİN E., DEMİRKOL Ş.

Geleneksel 15. Turizm Sempozyumu, Balıkesir, Türkiye, 22 Nisan 2016, ss.485-502, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

44. GASTRONOMİDE SERTİFİKALI EĞİTİM VEREN KURUMLARIN İSTİHDAMDAKİ ROLÜ VE ÖNEMİ KITCHEN S ACADEMY ÖRNEĞİ

BOĞA D., DEMİRKOL Ş.

GELENEKSEL 15. TURİZM SEMPOZYUMU, Balıkesir, Türkiye, 22 Nisan 2016, ss.525-536, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

45. DESTİNASYON MARKALAŞMASI AÇISINDAN İL KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRLÜKLERİ LOGOLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

KAHRAMAN O. C., DEMİRKOL Ş.

Balıkesir 15. Geleneksel Turizm Sempozyumu, Balıkesir, Türkiye, 22 Nisan 2016, ss.45-67, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

46. OTEL İŞLETMELERİNDE MARKALAŞMA

DEMİRÇİFTÇİ T., DEMİRKOL Ş.

ERZİNCAN 1. ALTERNATİF TURİZM KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2016, ss.489-496, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

47. Din Görevlilerinin Turizmin Sosyo-Kültürel Etkilerine İlişkin Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: İstanbul Örneği

KARAYILAN E., DEMİRKOL Ş.

I. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, Kastamonu, Türkiye, 19 - 21 Kasım 2015, ss.20-38, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

48. Engelli Turizmi Kapsamında Yiyecek-İçecek Hizmetlerinin İncelenmesi

DEMİRKOL Ş., Taşpınar O.

16. Ulusal Turizm Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2015, ss.979-991, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

49. A FIELD RESEARCH ON THE EFFECT OF EMPOWERMENT ON CREATING ORGANIZATIONAL COMMITMENT IN FIVE STAR HOTELS: A CASE STUDY OF A FIVE STAR HOTEL IN ISTANBUL

DEMİRKOL Ş., Gürcü E., Gürcü Ö. D.

5th Advances in hospitality and tourism marketing and management (AHTMM) conference, Bepu, Japonya, 18 - 21 Haziran 2015, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

50. AVM Yöneticilerinin Alışveriş Turizmine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi

KARAYILAN E., DEMİRKOL Ş.

14. Geleneksel Turizm Paneli, Sakarya, Türkiye, 16 - 15 Nisan 2015, ss.191-208, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

51. Türkiye'de Turizm Sendikalarının Sorunlarının Analizi

DEMİRKOL Ş., Nasöz P.

15. Ulusal Turizm Kongresi-Engelsiz Turizm, Ankara, Türkiye, 13 - 16 Kasım 2014, ss.1386-1398, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

52. Engelli Turizminin Sorunlarına Yönelik İstanbul'daki 4 ve 5 Yıldızlı Zincir Otel İşletmelerinde Bir Uygulama

DEMİRKOL Ş., EMİROĞLU B. D.

15. Ulusal Turizm Kongresi-Engelsiz Turizm, Ankara, Türkiye, 13 - 16 Kasım 2014, ss.919-937, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

53. Analysis of Online Customer Complaints on Travel Trade

DEMİRKOL Ş., Guliyeva D., ÇETİN G.

International Interdisciplinary Business-Economics Advancement Conference, İstanbul, Türkiye, 16 - 19 Temmuz 2014, ss.182, (Özet Bildiri)

2014

2014

55. Turizm Destinasyon Yönetiminde Paydaş Teorisi ve Yerel Yönetimlerin Faaliyetleri

DEMİRKOL Ş., EMİROĞLU B. D.

13. Geleneksel Turizm Paneli, İstanbul, Türkiye, 11 Nisan 2014, ss.126-143, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

56. Turizmde Uluslararası Organizasyonların Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araçlarının Önemi

DEMİRKOL Ş., KILIÇ S. N.

13. Geleneksel Turizm Paneli, İstanbul, Türkiye, 11 Nisan 2014, ss.302-311, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

57. Türk Mutfağı Örgütsel Yapısının Günümüzde Yeri ve Önemi

DEMİRKOL Ş., Taşpınar O.

III. Disiplinlerarası Turizm Araştırmaları Kongresi, Aydın, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, ss.1214-1227, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

58. Seyahat Acentalarında Reklamasyonun Tüketici Hakları Açısından Değerlendirilmesi

DEMİRKOL Ş., Kandemir G.

12.Geleneksel Turizm Kongresi, Düzce, Türkiye, 1 - 04 Haziran 2013, ss.280-295, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

59. Marka Kent Olma sürecinde Yerel Yönetimlerin Yeri ve Önemine YönelikBir Değerlendirme: İstanbul Büyükşehir Belediyesi Örneği

DEMİRKOL Ş., Polat S.

Yerel Yönetimler Sempozyumu, Bişkek, Kırgızistan, 30 - 31 Mayıs 2012, ss.423-433, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

63. Turizm İşletmelerinde Stratejik Bir Pazarlama Aracı Olarak Gerilla Pazarlaması ve Uygulamaları

DEMİRKOL Ş., Gündoğdu C.

XI. Geleneksel Turizm Paneli, Düzce, Türkiye, 16 Nisan 2012, ss.21-50, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

64. Tarihi Eserlerin Korunmasında İl Özel İdarelerinin Rolü ve Önemi:İstanbul İl Özel İdaresi Örneği

DEMİRKOL Ş., POLAT S., AKTAŞ S., SARIIŞIK M.

VI.Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi, Antalya, Türkiye, 12 - 15 Nisan 2012, ss.453-463, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

65. Uluslararası Catering İşletmelerinin Satış ve Pazarlama Teknikleri: Turkish Do&Co Örneği

DEMİRKOL Ş., Yalçınkaya N. N.

X. Geleneksel Turizm Paneli, Sakarya, Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2011, ss.35-49, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

66. Moleküler Gastronominin Geleneksel Türk Mutfağında Uygulanabilirliği

DEMİRKOL Ş., Tekin M.

X. Geleneksel Turizm Paneli, Sakarya, Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2011, ss.56-71, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

67. Turizmin Gelişimi ve Tanıtımında Yerel Yönetimlerin Rolü: İstanbul Büyükşehir Belediyesi Örneği

DEMİRKOL Ş., Polat S.

IX. Geleneksel Turizm Paneli, Sakarya, Türkiye, 15 Nisan 2010, ss.49-60, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

68. KRUVAZİYER TURİZMDE FAALİYET GÖSTEREN SEYAHAT ACENTALARININ İSTANBUL'UN TANITIMINDAKİ YERİ VE ÖNEMİ

GEDİK S., DEMİRKOL Ş.

9. GELENEKSEL TURİZM PANELİ, Sakarya, Türkiye, 15 Nisan 2010, ss.132-142, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

69. Kruvaziyer Turizminde Faaliyet Gösteren Seyahat Acentalarının İstanbul'un Tanıtımındaki Yeri ve Önemi

DEMİRKOL Ş., Gedik S.

IX. Geleneksel Turizm Paneli, Sakarya, Türkiye, 15 Nisan 2010, ss.132-142, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

70. To be a Woman Employee in Hotel Enterprises.

DEMİRKOL Ş., Fidan F.

Turk-Kazak International Tourism Conference, Türkiye, 1 - 04 Şubat 2007, ss.1260-1274, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

71. To Be A Women Employee in Hotel Enterprises, New Perspectives and Values in World Tourism&Tourism Management in the Future

DEMİRKOL Ş., Fidan F.

Turk-Kazak International Tourism Conference, Antalya, Türkiye, 20 - 26 Kasım 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

72. Yiyecek-içecek işletmeleri ‘Mutfak Yönetiminde’etik dışı tutum ve davranışların değerlendirilmesi

DEMİRKOL Ş., Özkoç A. G.

II Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2006, ss.147-160, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

73. Yat ve Marina İşletmeciliğinde Öğrenen Organizasyonlar

DEMİRKOL Ş., Özer K. O.

V.Geleneksel Turizm Paneli, Sakarya, Türkiye, 11 Nisan 2006, ss.72-86, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

74. Uluslar arası Kalite Standartları ve Turizm İşletmeleri

DEMİRKOL Ş., YALÇIN H. M.

V.GelenekselTurizm Paneli, Sakarya, Türkiye, 11 Nisan 2006, ss.100-122, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

75. Görsel Medya Araçlarının Turizm Bölgesi Tanıtımında Kullanılması: Sakarya Tanıtım CD'si Örneği

DEMİRKOL Ş., Türkay O.

III. Uluslarası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Celalabat, Kırgızistan, 5 - 09 Haziran 2005, ss.1171-1181, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

76. Konaklama işletmelerinde İşgören ve Müşteri İletişiminin Etik Açıdan Değerlendirilmesi

DEMİRKOL Ş., Koç V.

lV. Geleneksel Turizm Paneli, Sakarya, Türkiye, 22 Nisan 2005, ss.85-103, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

77. Paket Turların Sürdürülebilirliğinde Turist Rehberlerine Etik Bir Bakış

DEMİRKOL Ş., Ekmekçi İ.

lV. Geleneksel Turizm Paneli, Sakarya, Türkiye, 22 Nisan 2005, ss.59-85, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

78. Turizm Arz Kaynaklarının Tanıtımında Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı “Sakarya Tanıtım CD’si Örneği

DEMİRKOL Ş.

I. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 15 - 16 Nisan 2004, ss.132-156, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

79. Krizlerin Sürdürülebilir Kalkınma Üzerine Etkileri ve Kriz Yönetimi

DEMİRKOL Ş., Türkay O.

II. Scientific Practical Conference, Azerbaycan, 1 - 04 Şubat 2004, ss.324-339, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

80. Üniversitelerde Kurum Kültürünün Oluşmasına Öğrenen Organizasyon Yönetimi Açısından Bir Bakış

DEMİRKOL Ş., Türkay O.

2.Kalite Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2003, ss.31-44, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

81. Ulaşım Sektörlerinden Demiryollarının Sürdürülebilir Kalkınma Üzerine Etkileri

DEMİRKOL Ş., Türkay O.

II. International Scientific-Practical Conference, Azerbaycan, 1 - 04 Şubat 2003, ss.126-139, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2002

2002

82. Turizm Alanındaki Lisansüstü Programların Analizi ve Sektörel Uyumlaştırmaya Yönelik Görüşler

DEMİRKOL Ş.

Turizm Eğitimi Konferans-Workshop, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Aralık 2002, ss.87-98, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

83. Turistik Ürün Oluşturmada Yöresel El Sanatlarının Üretim Merkezi Olarak Değerlendirilmesi.

DEMİRKOL Ş., Çınar S., Balkan E.

3. Ulusal Türkiye Turizmi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 7 - 08 Kasım 2002, ss.209-228, (Tam Metin Bildiri)

1998

1998

84. Turizm Eğitimi Veren Kurumlar ve Sorunları

DEMİRKOL Ş.

Sakarya'da Turizm Paneli, Sakarya, Türkiye, 16 - 18 Nisan 1998, ss.14-23, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

2. UZAY TURİZMİ YAPAN ORGANİZASYONLARIN VE TURİST FAALİYETLERİNİN MEVCUT DURUMU

YAĞCI Ö., DEMİRKOL Ş.

UZAY TURİZMİ, APAYDIN FAHRİ, Editör, NOBEL YAYINEVİ, Ankara, ss.195-213, 2022

2021

2021

3. MODERN MUTFAKLAR VE YARATICILIK

ERŞAHİN E., DEMİRKOL Ş.

YARATICI TURİZM VE TURİZMDE YARATICILIK CİLT 1, FÜSUN İSTANBULLU DİNÇER; MELTEM ALTINAY ÖZDEMİR, Editör, NOBEL, ss.451-469, 2021

2021

2021

4. REKREASYON İŞLETMELERİ VE YARATICILIK

KANDEMİR ALTUNEL G., DEMİRKOL Ş.

YARATICI TURİZM VE TURİZMDE YARATICILIK CİLT 1, FÜSUN İSTANBULLU DİNÇER; MELTEM ALTINAY ÖZDEMİR, Editör, NOBEL, ss.325-336, 2021

2020

2020

6. Ekmek

Demirkol Ş., Çifçi İ.

Gastronomi Sözlüğü A dan Z ye, Mehmet Sarıışık,Gülçin Özbay,Veli Ceylan, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.1-20, 2020

2020

2020

7. Turizm Pazarlamasında Yaratıcılık (Creativity)

Demirkol Ş., Kandemir Altunel G.

Değişen Pazar Dinamikleri Işığında Turizm Pazarlaması: 9P-9C-9E, Dr. Öğretim Üyesi Şehnaz DEMİRKOL, Editör, Değisim Yayınları, İstanbul, ss.449-478, 2020

2020

2020

8. Turizm İşletmeciliği Pazarlamasında Sunum

Demirkol Ş., Çifçi İ.

Değişen Pazar Dinamikleri Işığında Turizm Pazarlaması: 9P-9C-9E, Sehnaz Demirkol, Editör, Değisim Yayınları, İstanbul, ss.1-20, 2020

2020

2020

9. Turizm Pazarlamasında Sunum (Presentation)

DEMİRKOL Ş., ÇİFÇİ İ.

Değişen Pazar Dinamikleri Işığında Turizm Pazarlaması: 9P-9C-9E, Şehnaz Demirkol, Editör, Değisim Yayınları, İstanbul, ss.416-448, 2020

2020

2020

10. Turizm Pazarlamasında Yaratıcılık (Creativity)

DEMİRKOL Ş., KANDEMİR ALTUNEL G.

Değişen Pazar Dinamikleri Işığında Turizm Pazarlaması: 9P-9C-9E, Şehnaz Demirkol, Editör, Değişim, İstanbul, ss.449-477, 2020

2019

2019

11. Dünden Bugünü Dünya Mutfakları

TAŞPINAR O., DEMİRKOL Ş.

Tüm Yönleriyle Gastronomi Bilimi, Mehmet Sarıışık, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.69-95, 2019

2019

2019

12. DÜNDEN BUGÜNE DÜNYA MUTFAKLARI

TAŞPINAR O., DEMİRKOL Ş.

Tüm Yönleriyle Gastronomi Bilimi, Mehmet Sarıışık, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.69-95, 2019

2017

2017

13. Uluslararası Seyahatlerde Sürdürülebilirlik ve Seyahat Motivasyonları

DEMİRKOL Ş., ÇİFÇİ İ.

Uluslararası Seyahat İşletmeciliği, B. Zengin, M. Sarıışık, C. Avcıkurt, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.255-278, 2017

2017

2017

14. Uluslararasu Seyahatlerde Sürdürülebilirlik ve Seyahat Motivasyonları

DEMİRKOL Ş., ÇİFÇİ İ.

Uluslararası Seyahat İşletmeciliği, Zengin B., Sarıışık M., Avcıkurt C., Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.255-278, 2017

2017

2017

15. Dünden Bugünü Dünya Mutfakları

Taşpınar O., DEMİRKOL Ş.

Tüm Yönleriyle Gastronomi Bilimi, Prof. Dr. Mehmet Sarıışık, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.69-95, 2017

2017

2017

16. DÜNDEN BUGÜNE DÜNYA MUTFAKLARI

TAŞPINAR O., DEMİRKOL Ş.

TÜM YÖNLERİYLE GASTRONOMİ BİLİMİ, Mehmet Sarıışık, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.69-95, 2017

2016

2016

17. Turizmde Markalaşma

DEMİRKOL Ş.

Değisim Yayınları, İstanbul, 2016

2016

2016

18. Kruvaziyer Turizmi

GEDİK S., DEMİRKOL Ş.

Deniz Turizmi, İSTANBULLU DİNÇER, F., ÇAKMAK, T.F., Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.157-207, 2016

2016

2016

19. Destinasyon Markalaşması

DEMİRKOL Ş., Yozcu S.

Turizmde Markalaşma, Şehnaz Demirkol, Editör, Değisim Yayınları, İstanbul, ss.71-117, 2016

2016

2016

20. Marka ve Turizm

DEMİRKOL Ş., KARAYILAN E.

Turizmde Markalaşma, Şehnaz Demirkol, Editör, Değisim Yayınları, İstanbul, ss.13-63, 2016

2016

2016

21. Ödül Sistemleri

DEMİRKOL Ş., KESKİN E.

Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Uygulamaları, Şahin Perçin N., Güzel B. ve Aydın Tükeltürk Ş., Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.381-392, 2016

2016

2016

22. ÖDÜL SİSTEMLERİ

DEMİRKOL Ş., KESKİN E.

TURİZM İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ VE UYGULAMALARI, ŞAHİN PERÇİN N., GÜZEL B., TÜKELTÜRK AYDIN ŞULE, Editör, Beta, İstanbul, ss.381-392, 2016

2016

2016

23. KRUVAZİYER TURİZMİ

GEDİK S., DEMİRKOL Ş.

DENİZ TURİZMİ, ÇAKMAK F. T., DİNÇER İSTANBULLU F., Editör, DETAY YAYINCILIK, Ankara, ss.157-203, 2016

2016

2016

24. MARKA VE TURİZM

DEMİRKOL Ş., KARAYILAN E.

TURİZMDE MARKALAŞMA, DEMİRKOL Ş.,, Editör, DEĞİŞİM YAYINEVİ, İstanbul, ss.13-63, 2016

2016

2016

25. DESTİNASYON MARKALAŞMASI

DEMİRKOL Ş., YOZCU S.

TURİZMDE MARKALAŞMA, DEMİRKOL Ş.,, Editör, DEĞİŞİM YAYINEVİ, İstanbul, ss.71-117, 2016

2015

2015

26. Cam Tavan Sendromu

DEMİRKOL Ş.

Örgütsel Davranışta Güncel Konular, Küçükaltan D., Aydın Tekeltürk Ş., Gürkan Ç. G., Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.199-217, 2015

2015

2015

27. Cam Tavan Sendromu

DEMİRKOL Ş.

Örgütsel Davranışta Güncel Konular, küçükaltan D., Tekeltürk Ş., Gürkan Ç. G., , Editör, Detay Yayıncılık, ss.199-217, 2015

2015

2015

28. Yiyecek İçecek İşletmeleri

DEMİRKOL Ş., BACANLI M., LEBLEBİCİ İ. S., ÖCAL N., ARSLAN Y., AKBULUT G., et al.

Turizm İşletmeleri, Şehnaz Demirkol, Burhanettin Zengin, Editör, Değişim Yayınevi, ss.1-80, 2015

2014

2014

29. xııı. Geleneksel Turizm Paneli

DEMİRKOL Ş.

Emirler Matbaacılık Ve Reklamcılık, İstanbul, 2014

2010

2010

31. Sentez Ön Büro Otomasyon Sistemi

DEMİRKOL Ş.

Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi ve Önbüro Otomasyon Sistemleri, Zengin B., Editör, Değisim Yayınları, İstanbul, ss.379-469, 2010

2010

2010

32. Yiyecek İçecek İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi

DEMİRKOL Ş.

Turizm İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi, Demirkol Ş, Halis M., Editör, Değişim Yayınevi, İstanbul, ss.157-264, 2010

2010

2010

33. Seyahat İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi

İSTANBULLU DİNÇER F., muğan ertuğral s., çetin G., DEMİRKOL Ş.

Turizm İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi, Prof. Dr. Muhsin Halis, Yrd. Doç. Dr. Şehnaz Demirkol, Editör, Değişim Kitabevi, İstanbul, ss.1-100, 2010

2010

2010

34. Sentez Önbüro Otomasyon Sistemi

DEMİRKOL Ş.

Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi ve Önbüro Otomasyon Sistemleri, Zengin B., Editör, Değisim Yayınları, ss.379-469, 2010

2009

2009

35. Yiyecek İçecek İşletmeleri

DEMİRKOL Ş.

Turizm İşletmeleri, Demirkol Ş., Zengin B., Editör, Değisim Yayınları, İstanbul, ss.133-185, 2009

2009

2009

36. Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında Süreç (Process)

DEMİRKOL Ş.

Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C, Avcıkurt C., Demirkol Ş., Zengin B., Editör, Değişim Yayınevi, İstanbul, ss.183-215, 2009

2009

2009

37. Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında Ürün (Product)

İSTANBULLU DİNÇER F., muğan ertuğral s., DEMİRKOL Ş.

Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C, Prof. Dr. Cevdet Avcıkurt, Yrd. Doç. Dr. Şehnaz Demirkol, Yrd. Doç. Dr. Burhanettin Zengin, Editör, Değişim Yayınevi, İstanbul, ss.1-100, 2009

2009

2009

38. Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında Süreç Process

DEMİRKOL Ş., ÇETİN G.

Turizm İşletmeleri Pazarlamasında 7p ve 7c, , Editör, Sakarya Kitabevi, ss.183-215, 2009

2008

2008

39. İnanç Turizmi

KARAMAN S., DEMİRKOL Ş., ŞAHİN S.

Turistik Ürün Çeşitlendirmesi, Necdet HACIOĞLU ve Cevdet AVCIKURT, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.209-239, 2008

2006

2006

40. Sentez Önbüro Otomasyon Sistemleri

DEMİRKOL Ş.

Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi ve Önbüro Otomasyon Sistemleri, Zengin B., Editör, Değişim Yayınlarıı, İstanbul, ss.379-469, 2006

2004

2004

42. Turizm İşletmeleri

DEMİRKOL Ş., ZENGİN B.

Değisim Yayınları, İstanbul, 2004

2004

2004

43. İşveren Ve İşgören Perspektifinden, Turizm İşletme Belgeli Yiyecek İçecek İşletmelerinin Sorunları Üzerine Bir Çalışma

DEMİRKOL Ş., Çeltek E.

Cumhuriyetimizin 80. Yılına ve Ali Fuat Cebesoy’un Anısına Armağan, Can V., Şahin K., Editör, Sakarya Üniversitesi Rektörlüğü Yayınları, Sakarya, ss.219-241, 2004

2004

2004

44. İşveren Ve İşgören Perspektifinden, Turizm İşletme Belgeli Yiyecek İçecek İşletmelerinin Sorunları Üzerine Bir Çalışma

DEMİRKOL Ş.

Cumhuriyetimizin 80 Yılına ve Ali Fuat Cebesoy un Anısına Armağan, Can V. ve Şahin K., Editör, Sakarya Üniversitesi Kütüphane ve Dökümantasyon Daire Başkanlığı, Sakarya, ss.219-241, 2004

2003

2003

45. The Policies and Strategies of Turkish Tourism in The Process of Entering the EU

DEMİRKOL Ş., Fidan F.

Turkey at the Crossroads, Jürgen Bellers, Ismail Dalay, Wolfgang Gieler, Kemal İnat, Editör, Lıt Veriag Münster-Hamburg-Berlin-London, Berlin, ss.44-60, 2003

2002

2002

46. Süreç Tasarımı- Bussiness Process Reengineering- Değişim Mühendisliği

DEMİRKOL Ş.

Stratejik Boyutuyla Modern Yönetim Teknikleri, Bilinmiyor M., Editör, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul, ss.300-0, 2002

2001

2001

47. Özel Emeklilik Fonları ve Olası Ekonomik Etkileri

DEMİRKOL Ş.

Milenyum Armağanı (Özel Sayı), Dalay İ,, Editör, Sakarya Üniversitesi Kütüphane Ve Dökümantasyon Daire Başkanlığı, Sakarya, ss.369-383, 2001

2001

2001

48. Özel Emeklilik Fonları ve Olası Ekonomik Etkileri

DEMİRKOL Ş.

Milenyum Armağanı Özel Sayı, Dalay İ., Editör, Sakarya Üniversitesi Kütüphane ve Dökümantasyon Daire Başkanlığı, ss.369-383, 2001

Ansiklopedide Bölümler

Desteklenen Projeler

2018 - 2019

2018 - 2019

Moleküler Gastronomide Menülerin Müşteri Değerine Yönelik Pazarlanması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora

DEMİRKOL Ş. (Yürütücü), ÇİFÇİ İ.

2002 - 2003

2002 - 2003

SAKARYA İLİ TURİZM ARZ KAYNAKLARI TANITIM CD'si

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

DEMİRKOL Ş.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 18

h-indeksi (WOS): 2